קבוצת אנשי עסקים רכשה את מסעדת לילית. הניהול ע"י עמותת על"ם ימשך

קבוצת אנשי עסקים בראשות חנוך ברקת, מוותיקי תעשיית ההיי-טק וההון-סיכון בישראל ובעבר מנכ"ל "אייפקס פרטנרס" בישראל, רכשה את מסעדת הגורמה לילית מידי עמותת "על"ם" המטפלת בבני נוער בסיכון

קבוצת אנשי עסקים בראשות חנוך ברקת (בתמונה), מוותיקי תעשיית ההיי-טק וההון-סיכון בישראל ובעבר מנכ"ל "אייפקס פרטנרס" בישראל, רכשה את מסעדת הגורמה לילית מידי עמותת "על"ם" המטפלת בבני נוער בסיכון. 
הבעלים החדשים לצד ברקת הם אסף בלנק שניהל את המסעדה בשנה וחצי האחרונות, ונדב ברגר, איש עסקים מתחום המזון.

מסעדת "לילית", הממוקמת בבית אסיה ברחוב ויצמן בתל-אביב, נחשבת לאחד המוסדות הקולינריים המובילים בתל-אביב. ייחודה הגדול של המסעדה הוא המיזם החברתי שהופעל במסגרתה לשיקומם של בני נוער מנותקים ועל סף הידרדרות באמצעות הכשרתם למקצועות המסעדנות. המיזם זכה להצלחה רבה, וכמעט כל עשרות בוגריו מתפקדים כיום כאזרחים עצמאים ותורמים.

המיזם החברתי היה המניע העיקרי של הבעלים החדשים לרכוש את המסעדה, כאשר רכישת "לילית" היא "יריית הפתיחה" במימוש חזונם לרכוש ולהקים עסקים שפעילות הליבה שלהם משולבת עם עשייה חברתית. בעקבות שינויי הבעלות, עמותת "על"ם" תמשיך לנהל את המיזם החברתי, ואילו הפעילות העסקית תנוהל על-ידי הרוכשים.

חנוך ברקת אומר: "'לילית' הוכיחה בשבע שנות קיומה שפעילות חברתית יכולה להשתלב עם פעילות עסקית רווחית. בכוונתנו למקסם את הפוטנציאל העסקי הגלום בה, להפוך אותה לאחת המסעדות המובילות בארץ, ולשכפל את ההצלחה במקומות נוספים מתוך רצון להוביל שינוי חברתי על-ידי יצירת מודל עסקי חדש של עסקים כלכליים-חברתיים".

מסעדת "לילית" הוקמה בשנות ה-90 על-ידי משפחת קמרמן-הנדלר, ותוך זמן קצר הפכה למוסד קולינרי מוביל. ב-1999 תרמה המשפחה את המסעדה לעמותת "על"ם", לשם הפעלת מיזם חברתי-חינוכי לשיקומם של בני נוער על סף הידרדרות. במסגרת המיזם עוברים בני הנוער במטבח המסעדה הכשרה בת 18 חודש במקצועות המסעדנות בעזרת אנשי הצוות ובליווי צמוד של עובדת סוציאלית. הכשרה זו מקנה להם מקצוע מבוקש ומציידת אותם לראשונה בחייהם בכלים להשתלבות בחברה כאזרחים תורמים.

מחקר שערך ד"ר אהרון יורק מאוניברסיטת בר-אילן בקרב עשרות בוגרי המיזם מצביע על שיפור משמעותי במצבם בעקבות ההכשרה שעברו ב"לילית". רובם ככולם הפכו לאזרחים עצמאים ומועילים וחלקם אף הצליחו להשתלב במסעדות מובילות במפת הקולינריה הישראלית.

"לילית" מציעה מטבח ים-תיכוני מודרני ויצירתי המוכיח שאין סתירה בין אוכל כשר לארוחת גורמה. בשנה שעברה הרחיבה המסעדה את פעילותה ונכנסה גם לתחום הקייטרינג.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר