קבוצת אסם חונכת את המרכז הלוגיסטי המתקדם במזרח התיכון בהשקעה של כ- 400 מיליון ש"ח

המרכז הלוגיסטי החדש תוכנן במטרה לתמוך ביעדי הצמיחה של החברה, ומתוך מטרה ליעל באופן משמעותי את רמת השרות ללקוח, תוך קיצור זמני האספקה של מוצרי אסם לכל הארץ ושמירה על טריות המוצר לאורך כל שרשרת האספקה

קבוצת אסם חונכת את המרכז הלוגיסטי המתקדם ביותר במזרח התיכון באזור התעשייה חבל מודיעין (שהם), המשתרע על שטח של 120 דונמים. פרויקט הקמת המרכז הלוגיסטי הינו הפרויקט האזרחי הלוגיסטי הגדול ביותר שהוקם בישראל, וכולל בתוכו 30,000 מ"ר שטח אחסון מוצרים יבשים, 8,000 מ"ר של אזורי אחסון מוצרי צינון והקפאה, ו-12,000 מ"ר של מבני מטה והנהלה.

המרכז הלוגיסטי החדש תוכנן במטרה לתמוך ביעדי הצמיחה של החברה, ומתוך מטרה ליעל באופן משמעותי את רמת השרות ללקוח, תוך קיצור זמני האספקה של מוצרי אסם לכל הארץ ושמירה על טריות המוצר לאורך כל שרשרת האספקה.
המרכז הלוגיסטי שהקמתו עלתה כ- 400 מיליון ש"ח, משרת את כל מוצרי קבוצת אסם, לרבות טבעול, צבר, גלידות נסטלה וכן את מוצרי החברות המשווקות ע"י הקבוצה (עוף טוב, תפוגן וכו').

למרכז הלוגיסטי של אסם מועברים המוצרים מכל שמונה המפעלים של קבוצת אסם ברחבי הארץ ומהנמל, ומאוחסנים עד ליום הפצתם ללקוחות. בזכות ריכוז פעילותם של 7 מרכזי הפצה ועוד 7 אתרי ניהול שהיו מפוזרים ברחבי הארץ למרכז לוגיסטי אחד, התקצרו משמעותית תהליכי ההפצה לרשתות ולשוק הפרטי ובעקבותיהם זמני האספקה לצרכן.

דגש מיוחד הושם על איכות המוצרים המגיעים ללקוח הסופי, בזכות ההקפדה היתרה על טריות המוצר לאורך שרשרת האספקה. דבר זה מושג באמצעות 3 מתחמי איחסון ל- 3 קטגוריות מוצרים: המתחם היבש, הגדול ביותר, בו מאוחסנים כ- 900 מוצרים שונים. המתחם המצונן בו מאוחסנים בטמפרטורה של בין 2 ל- 4 מעלות – מוצרי צבר ועוף טוב, והמתחם הקפוא בו מאוחסנים בטמפרטורה של מינוס 18 מעלות המוצרים הקפואים של טבעול, עוף טוב, בונז'ור ועוד – סה"כ כ- 500 מוצרים שונים בצינון והקפאה. מדי יום מופצים מהמרלו"ג בממוצע כ- 450 טון מוצרים יבשים ו- 250 טון מוצרים קפואים ומצוננים.

באסם חוזים כי נפח הפעילות של מרכז ההפצה למוצרים יבשים יצמח מכ- 450 טונות ליום בשנת 2007, ל- 710 טונות ביום ב- 2023. בתחום המוצרים הקפואים והמצוננים צופה החברה צמיחה שנתית ממוצעת של 5% בנפח המכירות עד שנת 2016.

במרכז הלוגיסטי נעשה שימוש במערכת מחשוב מתקדמת המופעלת באמצעות מערכות טכנולוגיות המנהלות את המחסן ורבדי הפעילות בו: ניהול משימות במחסן, ניתוב הפעילות בו וניהול המלאים. המערכת כוללת את ניהול פעולת עגורן הענק, אשר אחראי על שליפת משטחי המוצרים מגובה של 40 מטר, ניתוב פעילות הרובוטים המשנעים משטחים מהמחסן לאזורי הליקוט, ניהול פעילות המלגזות וניהול המלאים במחסן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר