קברנה סוביניון רזרב 2003 של יקב דלתון זכה במדליית כסף בתחרות בינלאומית בבריטניה: The International Wine and Spirit Competition

יקב דלתון הנמצא רק קילומטרים ספורים מגבול הלבנון, היה מתחילת המלחמה בצפון תחת מתקפת קטיושות כבדה. מאות טילים נחתו באזור היקב, כרמי היקב שנמצאים באזור בן-זימרה, מירון וספסופה נפגעו. לאור המצב החליט יקב דלתון לסגור את שעריו של מרכז המבקרים עד לרגיעה. בימים אלו נוכחים ביקב אך ורק המנכ"ל משה חביב וייננית היקב, נעמה מועלם

יקב דלתון הנמצא רק קילומטרים ספורים מגבול הלבנון, היה מתחילת המלחמה בצפון תחת מתקפת קטיושות כבדה. מאות טילים נחתו באזור היקב, כרמי היקב שנמצאים באזור בן-זימרה, מירון וספסופה נפגעו. לאור המצב החליט יקב דלתון לסגור את שעריו של מרכז המבקרים עד לרגיעה.
בימים אלה נוכחים ביקב אך ורק המנכ"ל משה חביב וייננית היקב, נעמה מועלם. היקב העומד פחות מחודש לפני בציר, צפוי לנזק עצום כתוצאה מסגירת מרכז המבקרים, נפילת קטיושות באזורי הכרמים, וחוסר יכולת למכור יינות לרשתות ולמסעדות בצפון הארץ הסגורות בימים אלה.


ואולי תעודד את אנשי דלתון הבשורה כי קברנה סוביניון רזרב 2003 של היקב, זכה במדליית כסף בתחרות הבינלאומית The International Wine and Spirit Competition שהתקיימה בבריטניה.

בדלתון אומרים כי המדליות המחולקות בתחרות זו נחשבות יוקרתיות בתעשייה, שכן בשונה מתחרויות אחרות בעולם, ועל מנת להבטיח את היוקרה והאיכות של כל הזוכים, יש הגבלה על מספר המדליות המחולקות, כך שבכל קטגוריה מחולקות מדליות זהב, כסף וארד יחידות בלבד.
אתר התחרות: www.iwsc.net/index.cfm?Page=homeA

התחרות הבינלאומית ליינות ואלכוהול נוסדה בשנת 1969 והיא התחרות הראשונה מסוגה בעולם. מטרתה לקדם את היינות, משקאות האלכוהול והליקרים האיכותיים והמצוינים בעולם. התחרות מתבצעת באמצעות 2 שלבים של טעימה עיוורת ע"י מומחים וביצוע אנליזה למרכיבי היין (על מנת לוודא שהיין שנשלח לתחרות הוא באותה איכות כמו היין אשר מגיע לצרכן). הטעימה מתקיימת במטה התחרות הנמצא בסוריי שבבריטניה. היינות בתחרות מחולקים לקטגוריות שונות לפי סוג היין, האזור ממנו הוא בא והבציר. בשנת 2005 השתתפו בתחרות כ-5,000 יינות מ-50 מדינות בעולם.

נעמה מועלם, יננית הבית ביקבי דלתון, אומרת: "בציר 2003 היה מן המשובחים שידע יקב דלתון בעשר שנותיו, וממנו הפקנו את יין הדגל קברנה סוביניון רזרב 2003. זהו יין שאנו גאים בו, ומאמינים שיעניק הנאה רבה לרבים עוד במשך שנים רבות"

הכרמים מהם מגיעים ענבי הקברנה סוביניון של יקב דלתון הם מהותיקים באזור כרם בן זמרה ורמת דלתון. הענבים נבצרו במהלך חודשי הסתיו של 2003 כאשר הגיעו לדרגת הבשלה מושלמת.
בגלל הקרבה הרבה של היקב לכרמים, הענבים מגיעים ליקב תוך זמן קצר מהבציר, הם מרוסקים מיד ומועברים למיכלי תסיסה. בזמן התסיסה מעורבב היין עם הקליפות מספר פעמים ביום על מנת למצות צבע וטעמים הנמצאים בקליפה. עם סיום התסיסה האלכוהולית היין נסחט (מופרדות הקליפות מהנוזל) ומתחילה התסיסה המאלו-לאקטית. תהליך זה מעדן ומרכך את היין ונותן לו ארומה ומרקם עשירים יותר. עם תום התסיסה השניונית מועבר היין להתיישנות בחביות צרפתיות ל-18 חודשים ובסיומם יוצא היין כשהוא מורכב ובוגר יותר.

קברנה סוביניון רזרב הינו יין מורכב ואופייני מאוד לזן. הוא בעל צבע אדום עמוק ובעל ארומות עשירות של פירות יער, מנטה ופטל בר. ניחוח היין מועשר על-ידי היישון בחבית, אשר נותן ארומות מעושנות, טופי, וניל וקפה. ליין מבנה טאנינים מוצק וסיומת ארוכה.
היין מתאים לשתייה כעת והוא ימשיך וישתבח במשך שנים ארוכות.
המלצות הגשה:
מומלץ להגיש את היין בטמפרטורה של 18-16 מעלות.
היין דומיננטי בטעמיו, לכן מומלץ להגיש אותו בליווי מאכלים עשירי טעמים, כגון גבינות קשות וחריפות, צלעות בעשבי תיבול או צלי בקר ברוטב יין. אפשרות נוספת היא לשתות אותו ללא ליווי אוכל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר