קדאיף במוס שוקולד קפה והל

לקדאיף200 גרם קדאיף טריות (ניתן להשיג בשוק לוינסקי ת"א)אבקת סוכר שתעטוף את השערות (בערך 50 גרם)שליש כוס שמן זיתאופן הכנת הקדאיףמנפים עליהן את אבקת הסוכר, בכמות שתכסה את כולן אבל שלא תשאר בתחתית הקערה. מוזגים לאט את שמן הזית ומעסים את השערות עד למיזוג מושלם. לוקחים רינג מתכת, קוטר 6 ס"מ ומניחים בו כ 10-15 גרם מהתערובת, מהדקים בעדינות ואופים בתנור שחומם מראש ל150 מעלות עד להזהבה.מצננים ושומרים בקופסא אטומה.מוס שוקולד קפה והל250 גרם שוקולד חלב קצוץ (או מטבעות)50 גרם שוקולד לבן קצוץ (או מטבעות)15 גרם ג'לטין מושרה במים10 תרמילי הל פתוחים וקלוייםכפית שטוחה של הל טחון3 חלמונים2 כפיות אבקת אספרסו טחונה טרי1 כפית קפה שחור מאיכות טובה350 מ"ל שמנת מתוקהפיסטוק קצוץ לקישוטאופן הכנת המוסמרתיחים את החלב + תרמילי ההל+ ההל הטחון עד לרתיחה,מכסים את הסיר בניילון נצמד ומניחים בצד ל 20-10 דקות.מוסיפים את אבקת האספרסו + הקפה השחור לתערובת החלב ומרתיחים, כשרותח מכניסים פנימה את הג'לטין משווים טמפרטורה עם החלמונים ומסננים מעל תערובת השוקולדים, מערבבים בעזרת מטרפה עד שכל השוקולד נמס.מצננים לטמפרטורת החדר.מקציפים את השמנת המתוקה עם אבקת אספרסו מוקה עד לקבלת קצפת רכה, בתנועת קיפול מחברים את שתי המסות ומשאירים את המוס לילה במקרר, לפני השימוש.הרכבת המנהאת המנה צריך להרכיב בסמוך להגשה כדי לשמור על טריות הקדאיףעל בסיס הקדאיף האפוי מזלפים עם צנטר חלק ממוס השוקולד הקפה וההל בזילוף מעגלי שכבה של כ-1 ס"מ. מסדרים מעל חלבה קצוצה.מעל הכל מקשטים עם שברי פיסטוק קלוי קלות. (שישאר ירוק ולא יאבד מצבעו)

לקדאיף
200 גרם קדאיף טריות (ניתן להשיג בשוק לוינסקי ת"א)
אבקת סוכר שתעטוף את השערות (בערך 50 גרם)
שליש כוס שמן זית

אופן הכנת הקדאיף
מנפים עליהן את אבקת הסוכר, בכמות שתכסה את כולן אבל שלא תשאר בתחתית הקערה. מוזגים לאט את שמן הזית ומעסים את השערות עד למיזוג מושלם. לוקחים רינג מתכת, קוטר 6 ס"מ ומניחים בו כ 10-15 גרם מהתערובת, מהדקים בעדינות ואופים בתנור שחומם מראש ל150 מעלות עד להזהבה.

מצננים ושומרים בקופסא אטומה.

מוס שוקולד קפה והל
250 גרם שוקולד חלב קצוץ (או מטבעות)
50 גרם שוקולד לבן קצוץ (או מטבעות)
15 גרם ג'לטין מושרה במים
10 תרמילי הל פתוחים וקלויים
כפית שטוחה של הל טחון
3 חלמונים
2 כפיות אבקת אספרסו טחונה טרי
1 כפית קפה שחור מאיכות טובה
350 מ"ל שמנת מתוקה
פיסטוק קצוץ לקישוט

אופן הכנת המוס
מרתיחים את החלב + תרמילי ההל+ ההל הטחון עד לרתיחה,
מכסים את הסיר בניילון נצמד ומניחים בצד ל 20-10 דקות.

מוסיפים את אבקת האספרסו + הקפה השחור לתערובת החלב ומרתיחים, כשרותח מכניסים פנימה את הג'לטין משווים טמפרטורה עם החלמונים ומסננים מעל תערובת השוקולדים, מערבבים בעזרת מטרפה עד שכל השוקולד נמס.

מצננים לטמפרטורת החדר.

מקציפים את השמנת המתוקה עם אבקת אספרסו מוקה עד לקבלת קצפת רכה, בתנועת קיפול מחברים את שתי המסות ומשאירים את המוס לילה במקרר, לפני השימוש.

הרכבת המנה
את המנה צריך להרכיב בסמוך להגשה כדי לשמור על טריות הקדאיף
על בסיס הקדאיף האפוי מזלפים עם צנטר חלק ממוס השוקולד הקפה וההל בזילוף מעגלי שכבה של כ-1 ס"מ.

מסדרים מעל חלבה קצוצה.

מעל הכל מקשטים עם שברי פיסטוק קלוי קלות. (שישאר ירוק ולא יאבד מצבעו)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר