קולינריה וקולטורה בדרך היין מטה יהודה

פסטיבל היין של יקבי יהודה ממשיך להתקיים לאורך חודש אוקטובר, מה שהביא את דני רובין וחבורת חובבי היין פעם שנייה אל האזור בתקופת הפסטיבל

פסטיבל היין של יקבי יהודה ממשיך להתקיים לאורך חודש אוקטובר, מה שהביא אותנו פעם שנייה אל האזור בתקופת הפסטיבל.

לצד כביש בית שמש בית גוברין, כ- 2 ק"מ מצומת האלה מול צומת הכניסה לגבעת ישעיהו ובמעלה הדרך לכוון המושבים לוזית, לי-און שריגים, ועגור, משתרע לו פארק בריטניה.
הפארק ממוקם על שטחים עצומים ורחבי ידיים של חורש טבעי וגבעות מיוערות בעצי אורן. זהו המיקום בו בחרה לה חבורת חובבי היין עבור פיקניק ארוחת הבוקר שלנו בבבוקר שבת, בתחילתו של יום בילוי מהנה נוסף בדרך היין של חבל יהודה.

כשקבענו מראש להיפגש, ביקשנו מכל זוג שיתארגן על מוצרים תואמי ארוחת בוקר, שילוו יין לבן.
הפרישה על זוג שולחנות קמפינג שדה ענקיים הייתה מהירה. השולחנות כוסו במפות ואל השולחן עלו סלטים, גבינות, זיתים, פשטידות, לחמים, נקניק, ג'חנון, דגים מלוחים, סרדינים, ריבות, ביצים, ממרחים, מטבלים, לחם, פיתות, עוגות ועוגיות, תה וקפה.
אמרתי זיתים? היו שם מכל צבע, מכל זן ומכל גודל, לרבות כאלו שנעשו בכבישה ביתית. אמרתי ריבות? אותו הדבר. אמרתי גבינות? הדבר נכון החל מגבינות באשר משוק מחנה יהודה בירושלים דרך גבינות מרקוביץ שבמושב נחלים, ועד גבינה 5% מהסופר.

היינות הלבנים היו רעננים ומהנים, וליוו היטב את מגוון המאכלים. היו שם יקב טוליפ לבן 2009, יקב אסיף שרדונה חבלי ארץ 2008, יקב אסיף אוונגרד 2009, יקב ויתקין ריזלינג 2009, והפתעה מעניינת עם יין אדום וחדש עבורנו עשוי ענבי קברנה סוביניון, שהיה פשוט כייפי ומגיע מהיקב בכרמי יוסף של חנן בזק, לשעבר יו"ר המועצה לגפן וליין.

מכאן פנינו לכיוון התרבותי כי בלי קצת קולטורה אי-אפשר.
הגענו למנזר הנמצא בבית ג'מאל – פינת חמד ציורית המשקיפה לעבר בית שמש והרי ירושלים, עם הרבה נגיעות של שמש ושורות שורות של עצי זית עתיקים, עם נוף חופשי, ואפשרות לטעימות של יין, פורט, סנגרייה, העשויים במנזר. מחירי היינות זולים מאוד, ואם תסלחו לי, הטעם שווה את המחיר. כמו כן תמצאו במקום למכירה דבש, שוקולד, זיתים, שמן זית.

ניתן לבקר בכנסיית סטפנוס הקדוש וגם במנזר נזירות בית לחם הסמוך אליו. עוד ניתן לבקר בחנות קרמיקה, ואפילו לרכוש שתייה קלה ובמחיר בהחלט שפוי ולא של "גזלנים".

בימי שבת וגם בתקופת הפסטיבל, מהשעה 12:30 מתקיימים במקום קונצרטים פתוחים לקהל הרחב. גברת נחמדה,תגבה מכם בכניסה תשלום הנע מ- 60 עד 80 ש"ח לאדם, ועם תתאמו מראש, או תגיעו בקבוצה כפי שאנו הגענו, התענוג יעלה לכם רק 50 ש"ח.

שמענו שחובבי מוסיקה מספרים כי האזנה לקונצרטים במקום הינה חוויה מיוחדת ומומלצת לכל אחד. רעייתי הבטיחה לי שהיא תעשה כל מאמץ ותימנע מתקיעת מרפק, או דחיפות קלות עם הרגל, אם חלילה המוסיקה תשעמם אותי, או ששמא אשקע בתרדמת קלה – לרבות כזו העלולה להיות רעשנית, במיוחד אחרי כמויות היין והאוכל מארוחת הבוקר .

המופה המוסיקלי נמשך בדיוק שעה ועשר דקות ללא הפסקה באולם הקונצרטים הממוזג, עם הרכב הג'אז של שי ברנר, המורכב משי על סקסופון סופרן סולו, ליד הפסנתר רוני צור, ועל התופים סרגיי מלוב.
השקט היה מופתי, והקהל שנאסף אל האולם האזין בהנאה מרובה למיטב קטעי סווינג, בופ וניו-אורלינס, כשלקינוח נוגנו כמה מהנעימות היותר מפורסמות מסרטיו של וולט דיסני המוכרים לכולם.
בשבת הבאה, ב- 23 לאוקטובר, צפויה לתקיים ההופעה של וירטואוז הגיטרה אלכסיי בלואוסוב בתוכנית חדשה של מוסיקה ספרדית ואמריקה הלטינית.
להזמנת כרטיסים: 054-4744799, WWW.MUSICA-AETERNA.COM

הגעה למנזר בית ג'מאל:
לבאים מצפון
– נוסעים על כביש 1 לירושלים, יורדים במחלף שער הגיא לכיוון בית שמש כביש מס' 38. עוברים את בית שמש ולאחר מכן את אזור התעשייה המערבי ופונים שמאלה בשלט חום המפנה למנזר בית ג'מאל, עולים בכביש צר בינות לעצי זית עתיקים עד לחניון המנזר.
לבאים מכיוון קריית גת – בית גוברין – נוסעים על כביש מס' 38, עוברים את צומת האלה, כפר זכריה, צומת רמת בית שמש ולאחר 1.35 ק"מ מגיעים לשלט הכוונה חום למנזר בית ג'מאל, פונים ימינה ועולים בכביש צר בינות לעצי זית עתיקים עד לחניון המנזר.

ולסיכום: אל תשכחו ליהנות ולפנק. במיוחד את אלו שאתם אוהבים.

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר