קולינריה ירושלמית במיטבה בפרימה רויאל

תפריט סוף השבוע היה עמוס חוויות קולינריות. הוא החל בסדנת גורמה ברגע שהעבירו שני השפים, במהלכה קיבלו המשתתפים הנחיות מלוות בהדגמות כיצד להכין מנות שונות ומיוחדות, חלקן מוגשות לאורחי המלון וחלקן לאורחי המסעדה. המאפיין את כל המנות הוא מהירות ההכנה אל מול התוצאה המיוחדת המתקבלת

אוכל הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, וכבר מזמן הפסיק להיות צורך הישרדותי והפך לסוג של פינוק מתוחכם. כיום אפשר ליהנות מאוכל מוכן בשלל מסעדות, בתי קפה ומעדניות, ואפשר לבשל, כמובן. בהתאם לשדרוג שעבר האוכל בשנים האחרונות בחיינו, גדלו עד מאוד האפשרויות לקידום יכולות הבישול שלנו, וזאת בזכות אין ספור סדנאות אוכל שונות המתרחשות בכל פינה בארץ.

בסוף השבוע האחרון התרחש מפגש כזה במלון פרימה רויאל בירושלים. במשך שלושה ימים אירח המלון את השף זיו בן צבי, בוגר ה- FCA בניו יורק והבעלים והשף של מסעדת בטי פורד בתל אביב. יחד עם שף המלון, אהרון עליאן, העבירו השניים לעשרות האורחים שנרשמו לסוף השבוע המיוחד של סדנאות בישול.

תפריט סוף השבוע היה עמוס חוויות קולינריות. הוא החל בסדנת גורמה ברגע שהעבירו שני השפים, במהלכה קיבלו המשתתפים הנחיות מלוות בהדגמות כיצד להכין מנות שונות ומיוחדות, חלקן מוגשות לאורחי המלון וחלקן לאורחי המסעדה. המאפיין את כל המנות הוא מהירות ההכנה אל מול התוצאה המיוחדת המתקבלת.
בשונה מסדנאות אוכל אחרות, אלו שהתרחשו בפרימה לא כללו השתתפות אקטיבית של המשתתפים, עקב התנאים במלון שאינם מאפשרים זאת. כך שהסדנה התבססה על צפייה בשפים המדגימים את הכנת המנות והקשבה להסברים שלהם, וכמובן טעימת המנות. למרות זאת, הסדנה היתה מעניינת ומלמדת; כך למשל גיליתי כיצד אפשר לטגן אבוקדו ועד כמה הוא טעים כשהוא מוגש לאחר מכן עם הרוטב הנכון.

בהמשך היום התקיימה סדנה על עשבי מרפא של אמיר קטרון מחברת עשבי קדם, שהסביר את החסרונות שברפואה הקונבנציונלית אל מול התועלות שיש בשימוש בעשבי מרפא לטיפול בבעיות שונות. 'מדוע אנחנו אוכלים ושותים דברים שמקורם בטבע, אך מרפאים את עצמנו עם חומרים כימיים?' הוא שאל בחוכמה רבה, והסביר כי הכל הוא תולדת האינטרס כלכלי של יצרניות התרופות, המרוויחות הרבה יותר כסף מייצור תרופות כימיות. אך גם הרצאה זו היתה חצי מסחרית באופייה – ולא שיש לי משהו נגד הרצון לעשות כסף, אך ההרגשה היתה שזו עיקר מטרתה, ולא העברת ידע חשוב כל כך למשתתפים.

היום השני המשיך בסדנת מרקים בין שתי ערים, במהלכה לימדו שני השפים כיצד להכין מרקים שונים, כל אחד לפי התמחותו וסגנונו. כמו בסדנת גורמה ברגע, אפשר היה ללמוד הרבה מההקשבה לשפים המנוסים, וטעימת המרקים הוכיחה עד כמה עולם האוכל הוא רחב ויצירתי.

המשך היום כלל סיור מודרך באזור שבין המלון לבין שוק מחנה יהודה הידוע, כולל סיור בשוק עצמו. את הסיור העביר מספר הסיפורים דביר סורמלו, שהציג בפנינו את הפינות המיוחדות שיש באזור, השוכן בסמוך לעיר העתיקה של ירושלים. השוק הססגוני היווה סיום הולם ליום זה, עם שלל הדוכנים המיוחדים, וכמובן בתי הקפה הקטנים שנפתחו בשנים האחרונות בתוך השוק.

סוף השבוע הסתיים בשבת בבוקר, עם סדנה להיכרות עם עולם היין שהעביר נציג של יקבי רמת הגולן. למי שלא הכיר את עולם היין, אפשרה הסדנה המוצלחת להכיר את הליך ייצור היין, סוגי היין השונים, האופן בו כדאי לטעום אותו, וכיצד לאפיין אותו.

סוף שבוע מיוחד זה הוא חלק ממסורת של פרימה רויאל, לפיה כל מספר חודשים נערך במלון סוף שבוע הכולל מפגשים, הרצאות וסדנאות, כל פעם תחת מכנה משותף אחר. נוהג ייחודי זה מאפיין את כלל בתי המלון של רשת פרימה, הפזורים ברחבי הארץ. כך למשל, עתיד להתקיים באחד ממלונות הרשת סוף שבוע לגברים, לאחר סוף השבוע לנשים שהתרחש באחרונה, סוף שבוע סביב תבלינים חושניים במלון אחר, ועוד.

מלון פרימה רויאל
רח' מנדלה מוכר ספרים 3
שכונת טלביה, ירושלים
טל. 02-5607111
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר