קוסקוס גורמה, או מה משותף לקוסקוס ולאחוזת יערות הכרמל

ידענו הפעם שאנחנו באים לדגום תפריט חדש שבנוי על קוסקוס, ולא סתם כי אם קוסקוס מלא מהיר הכנה (אינסטנט), שמהווה בשורה חדשה לקוסקוס הישן והטוב. בשורה זו מצטרפת לטרנד הבריאות בכלל, ומתאימה למקום בפרט

כשעולים בפיתולי יערות הכרמל לעבר האחוזה הידועה, מתפתחת איזו ציפייה לחוויה של הפינוק שמחכה לנו שם, מהרגע שעולים על חלוק לבן ומסניפים את הניחוח המיוחד של המקום (יכול להיות שהם מזרימים ניחוחות דרך מערכת האוורור?), מתמכרים לטיפולים או לסאונה/ג'קוזי/חמאם/נמנום במרפסת הזכוכית, ועד לישיבה במסעדה שצופה אל הים ומגישה מיני מטעמים על טוהרת הבריאות.

ידענו הפעם שאנחנו באים לדגום תפריט חדש שבנוי על קוסקוס, ולא סתם על קוסקוס כי אם קוסקוס מלא מהיר הכנה (אינסטנט), שמהווה בשורה חדשה לקוסקוס הישן והטוב. בשורה זו מצטרפת לטרנד הבריאות בכלל, ומתאימה למקום בפרט.
האסוציאציה המיידית לאפשרויות הגלומות בקוסקוס המוכר, היו סלט טאבולה שכבודו במקומו מונח, והקוסקוס המוגש עם מבחר ירקות מרק, גרגירי חומוס ותבלינים, אבל כאן ציפתה לנו ההפתעה.

אחוזת יערות הכרמל הידועה בגישתה לנושא הבריאות, גישה שמעניקה לשוהים בה חוויה של בריאות תוך שמירה על כללים מאד ברורים של פעילות גופנית, טיפוח וטיפול הגוף והנפש, מזון בריאות טעים ומגוון; לא מסתפקת בהגשת אוכל בריא, אלא שוקדת חדשות לבקרים ליצור מנות חדשות יפות לעין וטעימות לחיך, תוך שמירה על כללים של בריאות. המסעדה מלווה באופן קבוע על ידי דיאטנית צמודה – שירה ג'יבליק – כחלק ממדיניות המקום.

וכאן נכנס לפעולה שף המסעדה אמיר כלפון, שקיבל עליו אתגר לא פשוט להרכיב מנות מרתקות וחדשות מאותו קוסקוס (מלא, כבר אמרנו). וכך, בשיתוף פעולה עם חברת קוסקוס מזון, הרכיב השף מנות שרק מוח מאד יצירתי יכול היה לחשוב עליהן. לדוגמא, על קצה גרגיר הסולת, נציין את מגדל הסלמון המעושן, אבוקדו וקוסקוס שהוגש ברוטב סלסה עגבניות וקרם וואסבי, אפרסמון צלוי ממולא בסלט קוסקוס מתוק מוגש ברוטב רימונים מתקתק, ומנה שאנחנו אהבנו במיוחד בגלל הטעמים החדים שלה דווקא, סלט ענבים, גבינה כחולה, קוסקוס ואגוזי פקאן. ועוד מנות, כולל קינוח מתוק של מעדן קוקוס וקוסקוס פטיסייר מוגש ברוטב שזיפים וג'ינג'ר (ממנה התלהבנו קצת פחות).

במיוחד מפתיעים וטעימים היו עלי הגפן הממולאים ששימשו כמצע לדג פילה דניס – אלא שהמילוי שלהם לא היה האורז אליו אנחנו רגילים, אלא שוב קוסקוס בויניגרט. טעים להפליא ועדין מאד (את המתכונים תמצאו במדור המתכונים של אכול ושאטו).
חברים לסעודה אמרו ששווה לנסות למלא בקוסקוס קישואים, פלפלים ועוד ירקות שאנחנו כל כך רגילים למלא באורז ובשר. אני לבטח אנסה, ויש לי הרגשה שהתוצאה תהיה לא פחות טעימה מעלי הגפן.

בקיצור, עולם חדש וגדול של אפשרויות נפתח לנו במטבח, של שימוש בקוסקוס מלא, שמה שמיוחד ואטרקטיבי בו הוא שהוא אינו צורך זמן בישול ארוך יותר מהקוסקוס המהיר להכנה (אינסטנט), הרגיל. ולמי שעדיין לא התנסה בנוחות הקולינרית הזו, אז רק לידיעה: ההכנה נמשכת 5 דקות של השריה במים רותחים (2 כוסות לשקית), 3 כפות שמן זית, כפית אבקת מרק, מלח ותבלינים לפי הטעם, והקוסקוס מוכן לאכילה. – עד כאן הקוסקוס המוכר כל כך. קל להכין אותו, ויש לו יתרונות של טעם ובריאות ברורים. מכאן ואילך, כמו שאמיר כלפון מוכיח, האפשרויות הן כמעט אינסופיות.
(כוס קוסקוס מבושל מכילה כ- 180 קלוריות, ותורמת כ- 35 אחוז מכמות הסיבים התזונתיים המומלצת ליום).

בתיאבון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר