קוקויה: שד ים במרינה בהרצליה

"קוקיה" היא המסעדה החדשה של השף שלומי קצין, לשעבר "הצלע השמינית" הזכורה לטוב בהרצליה. המיקום בחוץ מעולה בעונות הנכונות. מרגיע, שלו ומרענן. צופה למרינה של הרצליה ומאפשר לדוגמא להביא ילד בן שנה שיכול להתרוצץ על הטיילת בין המנות ואף ליהנות מכמה מהן

קצת לפני שהגיעו הימים המתישים והלחים של הקיץ הגענו ל"קוקיה" בשעת בין ערביים, ונחתנו ברכות על הספות הלבנות שממוקמות מחוץ למסעדה וצופות למרינה.

"קוקיה", שהמלצרית החמודה אמרה שזה שד הים במיתולוגיה האסקימוסית, אבל יש גם סוג של עץ יפני העונה לאותו שם, היא המסעדה החדשה של השף שלומי קצין, לשעבר "הצלע השמינית" הזכורה לטוב בהרצליה. המיקום בחוץ מעולה בעונות הנכונות. מרגיע, שלו ומרענן. צופה למרינה של הרצליה ומאפשר לדוגמא להביא ילד בן שנה שיכול להתרוצץ על הטיילת בין המנות ואף ליהנות מכמה מהן (טוב, מדובר בילד גורמה).

הצצה למסעדה עצמה מגלה חלל מעוצב בטוב טעם, בר משקאות מפסיפס מושקע ועשיר, רהיטים יפים ותאורה רומנטית. רוצה לומר, אם יושבים בפנים, רצוי להשאיר את הילדים בחוץ.

למנה ראשונה הזמנו חציל שרוף בטחינה גולמית (32 שקל)- מנה מצוינת בדרך כלל וגם פה, קרפציו פילה בקר (39 שקל) שהיה מעולה, דק כמו נייר, מתובל מדהים. פטה כבד אווז (41 שקל), שהגיע בצורת קוביות עטופות בבצק פילו עם ריבת דובדבנים, מנה משגעת. קרפציו עגבניות ולימון, חגיגה לאוהבי הרכיבים האלה. עוד מתפריט הראשונות, קבבוני טלה על טחינה (39 שקל), שקדי עגל, קוקי סאן זאק, שרימפס על סלט אבוקדו ופילו ועוד.

המנות הראשונות לוו בלחמניות שידענו טובות מהן ובחמאת שום מצויינת. למנה עיקרית טעמנו פילה בקר (105 שקל) המנה לוותה ברוטב פילפלת. הפילה היה רך ונימוח, טעים ועסיסי. כמו כן טעמנו המבורגר (56 שקל), מבשר אנטריקוט משובח שהגיע כמובן עם לחמניה וסלט.

ב"קוקויה" תמצאו תפריט מנות מגוון, החל ממטבח אסיאתי הכולל מנות נודלס שונות ומעניינות "קוקיית ים" אטריות עם פירות ים (56 שקל) או "קוקיה צבעונית" עם ירקות ועוף (53 שקל) ועד מנות מתוחכמות או פשוטות של בשרים ופירות ים. עוד מתפריט העיקריות "ראמפ סטייק" (67 שקל) המגיע עם סלט תאילנדי, "תאוות בשרים" (95 שקל) שכבות של פילה וכבד אווז, ומעליהן בייקון וביצת עין, "פורטר האוס" (210 שקל) סטייק זוגי בסגנון שיקאגו, "שרימפס במבחר רטבים" (79 שקל), סרטנים, מולים, צלעות טלה ומבחר דגים.

קינחנו בעוגת גבינת מסקרפונה בשכבות עם מחית תות שדה, שהייתה טובה, לא מתוקה מידיי ומקורית. המסעדה מציעה גם ארוחות בוקר וגם ארוחת טעימות, שהיא ממנות הדגל של המסעדה.

אולי זה היה רק מקרי, אך השירות היה קצת איטי, אך משהגיע היה אדיב ומקצועי.

קוקויה, רחוב השונית 2, מרינה, הרצליה
טלפון: 09-9551496


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר