קטנטנות – קאפקייקס בקלי קלות

"קאפקייקס בקלי קלות" הינו ספר חדש מבית היוצר של דנית סלומון, מחברת רבי־המכר שוקולד ושושנים, עוגות בקלי קלות בהוצאת "קוראים", ועוד רבים אחרים. המתכונים כתובים בצורה בהירה ומפורטת, וכל מתכון מלווה בתצלום מרהיב עין שממחיש את התוצאה הסופית

קטנטנות
קאפקייקס בקלי קלות
מאת: דנית סלומון
הוצאת קוראים
המחיר: 78 ₪
להשיג ברשתות ובחנויות הספרים

"קטנטנותקאפקייקס בקלי קלות" הינו ספר חדש מבית היוצר של דנית סלומון, מחברת רבי־המכר שוקולד ושושנים, עוגות בקלי קלות בהוצאת "קוראים", ועוד רבים אחרים.

קאפקייקס פרפרים, קאפקייקס ערמונים עם טראפלס ערמונים, קפקייקס פיץ' מלבה עם רוטב תות שדה, קאפקייקס חלבה ובוטנים עם קרם חמאה מלוחה, קאפקייקס פירות יער ממולאות בגנאש שוקולד לבן ומצופות בזיגוג שוקולד מריר, קאפקייקס גזר עם קרם גבינה, קאפקייקס נוטלה, קאפקייקס שוקולד עם הפתעת טופי־קוקוס, קאפקייקס גבינה ומנגו, קאפקייקס אוכמניות עם כתר קצפת סגול, קאפקייקס מיני־קסטה, קאפקייקס שקדים זעירות, ועוד המון קאפקייקס טעימות מאוד ויפות מאוד, שאפשר להכין בקלי קלות.

המתכונים בספר, כמו בספריה האחרים של סלומון, כתובים בצורה בהירה ומפורטת, וכל מתכון מלווה בתצלום מרהיב עין שממחיש את התוצאה הסופית.
לכל קאפקייק בספר עוגת בסיס שונה: יש עוגות בסיס בחושות ויש עוגות מוקצפות; עוגות שוקולד ועוגות פרי; עוגות גבינה, אגוזים, שמרים ועוד – כל אחת מהן טעימה מספיק לעמוד בזכות עצמה ולכל אחת קרם ועיטור משלה, שמשלימים את הטעם ומחמיאים למראה.

ממולאות או משובצות בחתיכות פרי? עתירות קרם, או מצופות בזיגוג מבהיק? צריך רק לבחור – ובתוך פרק זמן קצר תוכלו להניח על השולחן תריסר (או יותר) קאפקייקס טעימות ויפות.

לצד המתכונים, הספר כולל הסברים מפורטים על עטרות נייר ותבניות שקעים; דברים שכדאי לדעת על מצרכים פחות־מוכרים המופיעים במתכונים ורשימת חנויות בהן אפשר לרכוש אותם (פיזית או באינטרנט); הסבר מצולם להכנת קאפקייק למילוי; קרמים בסיסיים קלי־הכנה, שאפשר לגוון לפי הטעם האישי, ושלל טיפים מועילים.

וכך כותבת דנית סלומון בהקדמה לספר: "כל כמה שבועות היינו הולכים אל הלול של הקיבוץ. שם, בחדר המיון, היו אוספים עבורנו את הביצים הקטנטנות – אלה שאין מה לעשות בהן אלא להשתאות, איך זה שתרנגולת מטילה ביצי יונה. אנחנו, הילדים, היינו אוחזים בביצים הזעירות בזהירות רבה ונושאים אותן אל גן הילדים. בעזרתן של המטפלות ותמר הגננת היינו מכינים מן הביצים הזעירות עוגות שנאפו בתבניות קטנטנות, שהתאימו בגודלן לגודל הביצים. עם התחלה כזו, אין פלא שאני אוהבת עוגות קטנות.
עוגות קטנות – טרחה קטנה. הגיוני, לא? אז החלטתי להתרכז במתכונים לקאפקייקס, שיהיו גם טעימות מאוד ויפות מאוד וגם קלות ופשוטות להכנה, כמו שאני אוהבת. למי יש חשק וזמן להתעסק בקרמים מסובכים, שהכנתם דורשת בישול סירופ סוכר (חייבים מדחום סוכר, אלא מה), שאותו צריך לצקת באיטיות לתוך קצף חלבונים, שבתורו מקופל לתוך קרם חמאה, או בהקצפה ממושכת של חלבוני ביצים מעל אדים והשחמת המקצפת המזולפת בברנר ביתי. למה להשקיע את כל הזמן, הכלים והטרחה, כשאפשר להכין קרמים וציפויים נהדרים בקלות ובמהירות? ואכן, מה שאני אוהבת במתכונים שכינסתי בספר הזה הוא פרק הזמן הקצר הנדרש להכנת תריסר (או יותר) קאפקייקס טעימות ויפות להפליא.
אבל קרמים טעימים ועיטורים יפים אינם מספיקים. חשוב לא פחות שהעוגה עצמה תהיה טעימה וחשוב גם המגוון. לכל קאפקייק בספר עוגת בסיס שונה – יש עוגות בסיס בחושות ויש עוגות מוקצפות; עוגות שוקולד ועוגות פרי; עוגות גבינה, חלבה, ערמונים, נוטלה, אגוזים, שמרים ועוד – כל אחת מהן טעימה מספיק לעמוד בזכות עצמה. לכל אחת מעוגות הבסיס התאמתי קרם ועיטורים משלה, שמשלימים את הטעם ומחמיאים למראה.
לטובת נוחות ההכנה, השתדלתי (לא תמיד המתכון אפשר זאת) להתאים את הכמויות במתכונים לתבנית שקעים אחת של 12 קאפקייקס, או לתבנית מיני־קאפקייקס של 24 שקעים. רוצים יותר? ברוב התנורים הביתיים הסטנדרטיים (אלה שיש בהם אופציית "טורבו"), אפשר לאפות 2 תבניות בעת ובעונה אחת ומי שרוצה לאפות כמות כפולה צריך רק להכפיל את הכמויות ולהשתמש בשתי תבניות. רוצים להכין כמות גדולה יותר מזו שאפשר לאפות במחזור אחד? תצטרכו להכין את תערובת העוגה לכל מחזור בנפרד ולהשתמש בה מיד – השהיה פוגמת באיכות (התערובת מאבדת מנפחה, חומרי ההתפחה מאבדים מכוחם וכדומה).
הקדמתי למתכונים הסברים מפורטים על עטרות נייר ותבניות שקעים והסבר קצר על שקי זילוף וצנתרים; דברים שכדאי לדעת על מצרכים פחות־מוכרים המופיעים במתכונים ורשימת חנויות (פיזיות ומקוונות) בהן אפשר לרכוש את המוצרים הללו; הסבר מצולם איך מכינים קאפקייק למילוי; מתכונים לקרמים בסיסיים קלי־הכנה, שאפשר לגוון לפי הטעם האישי, ועוד דברים מועילים.
כרגיל בספרים שלי, כל מתכון מלווה בתצלום של הקאפקייקס המוכנות, וכאן לתמונה חשיבות כפולה, כיוון שהיא ממחישה באופן הטוב ביותר את צורת העיטור של העוגות".

דנית סלומון  היא מחברת 17 ספרי בישול רבי-מכר, ביניהם "שוקולד ושושנים", "עוגות בקלי קלות", "בקלי קלות","מרק חם לחורף קר", "טעם איטליה", פיצה-פיתה.
היא בשלנית ומתכונאית מנוסה, ולפני שהחלה לפרסם ספרי בישול התמחתה במשך שנים בכתיבת מתכונים ובעריכת ספרי בישול וספרי דיאטה. בין השאר ערכה את מוסף הבישול "זמנים במטבח" בידיעות אחרונות ואת מוסף הבישול "תפריט" בעולם האישה.
היא מרבה לבשל ובעיקר לאפות.

מייחדת את ספריה של דנית ההקפדה על מתכונים ברורים, מפורטים וקלים להבנה, שכל אחד מהם מלווה בתצלום גדול וברור הממחיש את התוצאה. את כל העוגות והתבשילים המצולמים בספריה הכינה במו ידיה במטבחה הפרטי, המצויד בתנור אפייה ביתי ומאובזר במכשירי עזר סטנדרטיים המצויים כמעט בכל מטבח. התבשילים והמאפים מצולמים כפי שהם, ללא אפקטים מקצועניים וטריקים של צילום, וכולם נאכלים עד תום מיד עם סיום הצילומים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר