קיץ לבן וחם מתחיל בזירת היינות ומשקאות

בשנים האחרונות חל שינוי ביחס הישראלים ליין הלבן. צריכתו גדלה בהתמדה, ולכן, יקבים ישראליים נטעו זנים חדשים והגדילו את מגוון ומבחר סוגי היינות הלבנים

הקיץ הישראלי נפתח ב-1 במאי. עם בוא הקיץ מתוכננים עבורנו שלל אירועי יין ואלכוהול, וכן הרבה יינות לבנים וסמוקים מעניינים.

בשנות השבעים והשמונים של המאה הקודמת היה מקובל לשתות יין אמרלד ריזלינג כיין הקיצי הדומיננטי בארצנו. מאז למד הצרכן הישראלי להכיר ולהוקיר איכות אחרת, והיינות האדומים כבשו את ליבו של הישראלי, תוך הזנחה, אפילו "פושעת", של היינות הלבנים הכול כך מתאימים למזג האוויר החם וההביל במחוזותינו.

בשנים האחרונות חל שינוי ביחס הישראלים ליין הלבן. צריכתו גדלה בהתמדה, ולכן, יקבים ישראליים נטעו זנים חדשים והגדילו את מגוון ומבחר סוגי היינות הלבנים. מי לא מכיר היום את זני גוורצטרמינר, ויונייה, סוביניון בלאן, סמיון, רוסאן, ריזלינג, שנין בלאן, שרדונה ועוד.

כידוע, ייצור היין הלבן יותר קשה מהאדום, בשל צורך בהליכי קירור ואחסון מבוקר טמפרטורה, ובכל זאת יקבים רבים הבינו את הפוטנציאל ואת הצורך ביינות לבנים לקיץ, ונכנסו לייצור שלהם.

מדינות הייצור הקלאסיות ליין לבן – צרפת, גרמניה ואוסטריה, בצד יינות מבעבעים קלילים וזולים מאיטליה וספרד, מהווים אתגר מקצועי ליקבי ישראל על מנת להגיע לאיכות ומחיר בר תחרות מול ייבוא יין לבן.
לפי הערכות, בשנה שעברה נצרכו בארץ רק מקטגוריית מבעבעים לבנים מיובאים (קאווה, למברוסקו וכו'), כמיליון וחצי בקבוקי יין.
כתוצאה מהחוסר שנוצר ביינות לבנים איכותיים, ניטעים כיום בישראל אלפי דונמים של ענבי יין לבן מזני איכות הקיימים ומזנים חדשים.

השבוע יתקיים "פסטיבל White – יין לבן במרינה הרצליה", שיהיה אחד מהפסטיבלים הפותחים את אירועי הקיץ בהרצליה.
פסטיבל White החמישי יתקיים במשך יומיים, בימים רביעי וחמישי 8-9 במאי, וצפויים להשתתף בו רבים מהיקבים ויבואני היין בישראל.
חיים גן – "איש הענבים", מיוזמי ומובילי האירוע, בפסטיבל יוצגו לטעימה כ- 100 יינות מהארץ ומהעולם ממיטב התוצרת של יקבי תבור, יקב טפרברג 1870, יקב עמק האלה, יקב ויתקין, יקב 1848, יקבי ברקן, יקב המדבר, חברת הכרם, ושקד דרך היין עם יינות מיובאים.
כמו כן יוצגו משקאות אלכוהולים קיציים נוספים כמו ערק קעוור, אל-נמרוד ועוד] ויפעלו דוכני שמן זית ישראלי של קיבוץ מגל, משק אחיה, וגבינות לקראת חג השבועות.
הפסטיבל יתקיים במרינה הרצליה, בימים רביעי-חמישי, 9-8 למאי 2013 משעה 18:00 בערב.
מחיר כניסה: 65 ₪, בהרשמה מוקדמת: 49 ₪.
כרטיס הכניסה כולל גביע יין וטעימת יינות חופשית (מגיל 18 ומעלה).

בנוסף לאירוע יין לבן במרינה בהרצליה, יתקיים אירוע שבועות המסורתי של יקב ססלוב בשבת, 11.5.13, החל מהשעה 16:00 עד שקיעת החמה, במרכז המבקרים של היקב בקיבוץ אייל, עם הופעה של הזמרת המוערכת דניאלה ספקטור.
באירוע יושק היין הסמוק של ססלוב: "ורוד"- "VAROD" – יין רוזה חצי יבש מבציר 2012. היין מורכב מ-55% שיראז מכרם בן זמרה, 27% קברנה סוביניון מהכרם האורגני בקדיתא, ו-18% פטי ורדו מהכרם האורגני בצבעון. המחיר: 84 ש"ח.
מחיר כרטיס כניסה לאירוע לאדם 50 ש"ח (לקונים 6 בקבוקים יינתן זיכוי מלא).
יקב ססלוב: טל. 09-7492697 או במייל.[email protected].

יקב כרמי יוסף BRAVDO מצטרף גם הוא לחוגגי השבועות ביום שישי 10/5 בין השעות 11:00 ל- 14:00, ומבטיח יין, שמן זית, וגבינות מחלבה תחת הסיסמה פרופ' בן עמי ברבדו"נהנים מכל טוב הארץ בינות לכרמים".
באירוע יוצעו לטעימה מגוון היינות של היקב: קופאז'2011, קברנה סובניון 2011 ושיראז 2011, מרלו מבציר 2010, ושרדונה 2012.
ביקב יתארחו גם בני משפחת פנקס המייצרים את "השמן של אסי" – שמן זית איכותי, שמופק מעצי זית הנטועים בתל גזר, שבשפלת יהודה. ויינתנו טעימות של שמן זית על סוגיו השונים וכמובן זיתים מופלאים.
את חגיגת הביכורים תשלים מחלבת "שביל עיזים" שמייצרת מבחר של גבינות עיזים איכותיות, שתציג את מגוון הגבינות שלה, ואף תבנה פלטת גבינות לרכישה במקום.
את כל המוצרים ניתן יהיה לרכוש המהלך האירוע במחירים מיוחדים לכבוד שבועות
הכניסה חופשית אך בתיאום מראש – פרטים נוספים והרשמה: 050-2207022 או באתר היקב
היקב ממוקם מול היישוב כרמי יוסף, בין הכרמים, על כביש 44, מפת הגעה באתר היקב.

שבועות ביקב צובה: סיור יין בין הכרמים בהרי יהודה, טעימות יין וביקור ביקב
יקב הבוטיק צובה מזמין את הציבור לחגוג את חג שבועות עם סיור מודרך בחינם בכרמים בהרי יהודה, בערב חג השבועות ביום שלישי, 14/5/2013. באותו יום יתקיימו שני סיורי יין, הראשון בשעה 10:00 והשני בשעה 12:00.
הסיורים יצאו מלובי מלון צובה, ימשיכו בהליכה לכרמי הקיבוץ אשר גובהם מגיע לכ-730 מטר אל גיתות עתיקות ולקראת סיום הסיור יתקיימו טעימות יין בשילוב מוסיקת רקע בין הכרמים וביקור ביקב צובה. הסיור והטעימות הינן חינם למזמינים מראש בטלפון: 02-5347000
בנוסף יתקיים ברנץ' חגיגי בערב שבועות, 14 במאי, בלובי מלון צובה במחיר של 95 ₪ לאדם. הברנץ יתקיים בין השעות 10:00-14:00. ההשתתפות הינה בהרשמה מראש בטלפון: 02-5347090.
הגעה: מכביש מספר 1 (ירושלים – ת"א), פונים ימינה במחלף הראל (מבשרת ציון) ומיד ימינה כשבאים מת"א ושמאלה כשבאים מירושלים על הגשר לכיוון מעוז ציון (קסטל). ממשיכים בכביש מס 3965. לאחר 4 ק"מ מגיעים לכיכר הסטף, בה פונים ימינה וממשיכים בכביש מספר 395 עד לקיבוץ צובה.
צילום ג'סיקה גריפין

אירוע שבועות ביקב רמת הגולן
ביום שישי 10.5 יערך במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן אירוע לכבוד שבועות.
במסגרת האירוע, תושק תצוגת התערוכה "פעם הייתי חבית" – שיתוף פעולה מיוחד במינו בין יקב רמת הגולן לבין החוג לעיצוב תעשייתי של HIT – המכון הטכנולוגי חולון. התערוכה כוללת מיצג של חביות יין אשר לאחר עיצוב מחודש, שינו צורתן והפכו למוצר חדש ומעניין. התערוכה תוצג במרכז המבקרים עד לסוף חודש יוני 2013.
בגינת מרכז המבקרים יערך יריד שכולו כל טוב מהגולן, עם גבינות בוטיק "משק נעמי", סיידר – "סיידאפקט" מקיבוץ אל רום, שמן זית "גשור" והרבה יינות לבנים ואדומים המתאימים במיוחד לחג השבועות, אנשי היקב ייעצו ויעניקו לאורחים טיפים בנושא התאמת יינות למאכלי החג.
בין שאר המוצרים שיוצעו במקום, היקב יציע גם מארז פיקניק ייחודי לטובת כל אלה שירצו לצאת מהיקב ולנפוש בפינת חמד בגולן במהלך הסופשבוע.
את האווירה תספק להקה ייחודית עם נגינה על כלים העשויים מחומרים שעשו שימוש חוזר, לצד מוזיקת עולם. האירוע הינו חלק מאירועי "שביל היין" שמתקיים בגליל ובגולן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר