קירור גליל השלים בהצלחה ניסוי לשימוש בטכנולוגיית RFID לניהול מלאי פרי ופעילות חדרי קירור

בעקבות הצלחת הניסוי הוגשה תכנית מו"פ להשקעה של 7 מיליון יורו בהעברת מכלול הפעילות של בית הקירור "קירור גליל" לסביבת עבודה ב-RFID ובקרת איכות הפרי מהמטע ועד השוק. במידה ותאושר, תבוצע הפעילות במשותף עם השוק האירופי המשותף

בית הקירור מהגדולים בישראל "קירור גליל", השייך לחברה לפיתוח הגליל בבעלות 33 קיבוצי הגליל העליון וישובי צפון רמת הגולן, השלים בהצלחה ניסוי ראשון מסוגו בארץ לשימוש בטכנולוגית זיהוי באמצעות תגי רדיו (RFID) לניהול מלאי פרי ופעילות חדרי קירור.

בעקבות הצלחת הניסוי הוגשה תכנית מו"פ להשקעה של 7 מיליון יורו בהעברת מכלול הפעילות של בית הקירור "קירור גליל" לסביבת עבודה ב-RFID ובקרת איכות הפרי מהמטע ועד השוק. במידה ותאושר, תבוצע הפעילות במשותף עם השוק האירופי המשותף.

עמוס לוין, מנכ"ל קירור גליל, אומר כי חברות וארגונים גדולים בישראל משקיעים סכומי כסף גדולים לבחינת השימוש בטכנולוגיית RFID לצורך תהליכים לוגיסטיים מורכבים, וכי קירור גליל בחר להיות חלוץ בבחינת טכנולוגיה זו.

לוין אומר כי הבחירה בתשתיות יבמ ואינטל עבור המערכת שהוקמה על ידי חברת" גליבטל" בסיוע חברת "ענא-גל" של החברה לפיתוח הגליל, מעניקה לקירור גליל יתרונות רבים כמו הקטנה משמעותית בזמני התהליכים הדרושים לקליטת הפרי לתוך חדרי הקירור, החל מתהליך קטיף הפרי ועד לאיסומו בחדרי הקירור, בקרה מלאה על מכלול התהליכים בבית הקירור עם התראות מקדימות במידה וקיים תהליך שגוי, וקבלת מידע מדוייק לגבי כל מיכל בחדרי הקירור, החל משלב הכנסתו ועד לסיום תהליך השיווק.

המערכת החדישה שיצרה חברת גלביטל פתרונות RFID מתבססת על תשתית של חברת יבמ WebSphere לתחום הספציפי ל-RFID.
המערכת מנהלת את מכלול השלבים והתחנות שעובר הפרי. כל זן וסוג של פרי עוברים תהליך שונה של טיפול, מיון ואיסום בחדר הקירור המתאימים להם, בטמפרטורה ספציפית מדוייקת שלא תפגע בטריותו ואיכותו של הפרי עד לשיווקו למרכולים.
טעויות בדיווח לגבי התהליך עלולות לגרום לנזקים משמעותיים למגדלים ולבית הקירור.

מערכת ה-RFID מורכבת על המלגזה הנושאת את המיכלים, ומזהה בו זמנית עד ארבעה מיכלים. כל מיכל מסומן ומתויג בתג זיהוי נתונים בכל צד. המערכת על המלגזה משדרת את הנתונים שנקלטו מהתגים אל מערכת הניהול, וזו מחזירה למלגזן הוראות ביצוע. הנתונים המועברים למחשב המלגזה, משודרים ברשת אלחוטית לאפליקציה.

קירור גליל, הממוקם באזור התעשייה הדרומי של קרית שמונה, הינו אחד משבעה המפעלים של החברה לפיתוח הגליל, בבעלות 33 קיבוצי הגליל העליון וישובי הגולן.
קירור גליל קולט לאורך השנה תוצרת פרי של יותר מ- 50 מגדלים, ובקיבולת מערך קירור ל-36 אלף טונות פרי ומוצרי מזון.
המחזור של קירור גליל עומד על 19 מיליון ₪ בשנה. ובכל שנה מושקעים מעל 2 מיליון ₪ במערכי הקירור, המיחשוב והתשתיות של המפעל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר