קניון שבעת הכוכבים בהרצליה יקיים סופשבוע של טעמים לבנים ב- 22-25 בפברואר

בתוכנית: הדגמות וטעימות של יוגורטים וגבינות איכות מכל הסוגים והמינים, סדנאות להכנת מאכלים על בסיס גבינה ואפילו סדנה להכנת גבינה בשיטה מסורתית בבית

קניון שבעת הכוכבים יקיים "סופשבוע של טעמים לבנים" – אירוע קולינרי שמאגד מחלבות בוטיק מקומיות, שפים מובילים, ושעשועי חלב לילדים.
בתוכנית: הדגמות וטעימות של יוגורטים וגבינות איכות מכל הסוגים והמינים, סדנאות להכנת מאכלים על בסיס גבינה ואפילו סדנה להכנת גבינה בשיטה מסורתית בבית.
הפסטיבל יתקיים ב- 22-25 בפברואר, רביעי עד שבת, והכניסה חופשית, במסגרת "חגיגות שמחת החלב" שיתקיימו בחודש פברואר בכל רחבי הארץ.

פסטיבל "סופשבוע של טעמים לבנים", יאגד תחת קורת גג אחת נבחרת של שמונה מחלבות בוטיק מכל רחבי הארץ, שיציגו את מוצריהן השונים ויחלקו טעימות לקהל הרחב. כמו כן, שפים מובילים ידגימו לעיני הקהל הכנה של מגוון מטעמים על בסיס מוצרי חלב. השף חי דוד ממסעדת "תהל" יופיע עם ביצוע חי של טאפאסים ומוצרי חלב (חמישי ב-18:00), ואילו אלי שמאי מ"פביאנה" יציג מגוון מנות אנטיפסטי ומוצרים לבנים (שישי ב-12:00).

רוצים ללמוד לגבן גבינה לבד בבית? בחנות "דומו" תתקיים סדנת הדגמה מיוחדת להכנת גבינה ביתית בשיטות מסורתיות בניצוחו של שף הבית גיא פרנקל. אשל, לבן, יוגורט עיזים או יוגורט כבשים, תבלינים כיד הדמיון, סיר ומסננת צפופה – זה כל מה שנדרש, מתברר, כדי להפוך לגבן חובב. בסדנת הדגמה אחרת שתתקיים במקום ניתן יהיה ללמוד איך להכין מאפי גבינה שונים. שתי הסדנאות, שיכללו גם טעימות, יתקיימו בימים רביעי ושישי, החל מ-11:00.

לילדים מצפה תוכנית מיוחדת, ביום שבת, החל משעה 11:30. התוכנית תיפתח במופע המשעשע "סיד ודן", על שמו של בנאי העצמות הידוע, שבמהלכו ניתן יהיה ללמוד, בין השורות, על הקשר בין תזונה חלבית לעצמות גוף חזקות ובריאות. מיד לאחר מכן יוזמנו הקטנטנים להשתתף בסדנת "השף הקטן" בהנחיית תמי סול, שבה הם יוכלו להכין במו ידיהם מרק יוגורט אמיתי, במסורת המטבח היווני, וגם "שוקו צוללת" – משקה חלומי על בסיס שוקו חם, שבו מטביעים בשמחה חתיכות מרשמלו לבנות ווורודות. תודו שגם לכם בא כעת להתייצב לסדנה.

נבחרת האורחים תכלול בין היתר את:
מחלבת "יעקבס" – מחלבת הבוטיק מכפר הרא"ה מתבססת על המשק הקטן שהקים יצחק יעקבס בשנת 1936, שבו הוא ואשתו גיבנו מחלב הפרות והעזים גבינות שונות לצורכי הבית. נכדיו רתמו את המתכונים מבית סבתא, הידע שרכשו ממחלבות קטנות באירופה וציוד טכנולוגי מתקדם להכנתן של כ-25 גבינות איכותיות וייחודיות בשיטות מסורתיות: קשות, חצי קשות בשלות, גבינות עובשים וכמובן גבינות רכות ויוגורטים.

מחלבת אל ולור – מחלבת בוטיק חדשה יחסית בעמק הירדן. הגבנית, שרה גלעד לוי, ינקה את מסורת ההכנה מהוריה, שהכינו גבינות עוד בתחילת המאה הקודמת בנורמנדי, צרפת. בפסטיבל תציג המחלבה מבחר גבינות המטמיעות את הפיקנטיות הצרפתית והטעם הישראלי, כולל יצירות מיוחדות מחלב עיזים בטעם רוזמרין, דפנה או יין.

מחלבת אורורה – מחלבת בוטיק משפחתית המייצרת גבינות עיזים וכבשים בסגנון אירופאי. הגבינות מיוצרות בתהליכי ייצור מסורתיים עם חותם אישי כנהוג במחלבות קטנות באירופה. בפסטיבל יוצעו מגוון מוצרי המחלבה: גבינות איכותיות קשות ורכות, טריות, בשלות ומתובלות, יוגורטים (טבעי ובטעמים) וחלב עיזים מלא.

מחלבת הנוקד – מחלבת הבוטיק שבמצפה גילון מתמחה בייצור יוגורט חמצמץ וגבינות קשות, בשלות ורכות מחלב עיזים וכבשים אורגני. כל הגבינות עוברות יישון מסורתי במרתף מיוחד, שמקנה להן את הטעם האופייני לגבינות הידועות מאזורים מסוימים ממרכז אירופה.

מחלבת חלב עם הרוח – מחלבת בוטיק קטנה בין יודפת להררית בגליל העליון, שמתמחה בייצור גבינות בתהליך אורגני לחלוטין, המבוסס על חלב כבשים עשיר במיוחד ונטול חומרים כימיים (כמו אנטיביוטיקה). המחלבה תציג בפסטיבל גבינות קשות, חצי קשות ורכות (לבנה) דוגמת ה"איזבלה", ה"פיקורינו", ה"שברה" ועוד.


קניון שבעת הכוכבים
שד' שבעת הכוכבים 8, הרצליה
טל. 9519898-09




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר