קסם 2008 של יקב עגור נבחר כיין הטוב ביותר בקטגוריית 65-100 ש"ח

שוקי ישוב, היינן הראשי והרוח החיה מאחורי יקב עגור, אומר:"זהו כבוד גדול וגאווה גדולה להוביל את רשימת היינות המובחרים של המגזין. הקסם של עגור כנראה עובד"

קסם 2008 של יקב עגור נבחר ליין הטוב ביותר במבחן טעימה עיוור שנערך ע"י פאנל של סומליירים, מומחים ואספני יין, מטעם המגזין "על השולחן". היין נבחר  כמצטיין בקטגוריית היינות שמחיריהם במסעדות בין 65 ש"ח ל- 100 ש"ח, הנחשבת לקטגוריה הקשה והתחרותית ביותר בשל הפופולריות שלה וריבוי האפשרויות העומדות בפני הלקוחות והמסעדות.שוקי ישוב, עגור
במבחן הטעימה העיוור נבחנו 12 יינות בטווח מחיר זה, כאשר על הטעימה ועל מדור היין במגזין מנצח עיתונאי היין אלדד לוי.

שוקי ישוב, היינן הראשי והרוח החיה מאחורי יקב עגור, אומר:"זהו כבוד גדול וגאווה גדולה להוביל את רשימת היינות המובחרים של המגזין. הקסם של עגור כנראה עובד. זוהי הקטגוריה הקשה ביותר להתמודדות בה, לא בגלל הפריחה של עשרות היקבים החדשים בישראל אלא משום שהאיכות של היין הישראלי השתפרה באופן משמעותי בשנים האחרונות".

קסם הוא בלנד של קברנה סוביניון (65%), מרלו (20%), פטיט ורדו (10%), וקברנה פרנק (5%). היין בעל גוף בינוני, צבעו אדום-עמוק, ניחוחות שמזכירים פירות אדומים טריים ובשלים, כאשר ברקע נגיעות עדינות של עשבים ים-תיכוניים. בפה טאנינים רכים, לאחר שבילה שמונה חודשים בחביות מיושנות, הטעם הסופי הוא של פירות אדומים.

"קסם הוא השתקפות הנשמה של יקב עגור. אני חושב שאנחנו היקב היחיד בישראל שמבוסס רק על בלנדים. אני מאשים בכך את עצמי, אני פשוט לא מסוגל לעזוב את היין לנפשו. אני לא יכול להפסיק לגעת בו." אומר שוקי ישוב. "אומנם יין מעולה מתחיל בענבים מעולים, ושלנו הם מכאן, מהרי יהודה, אבל אנחנו לא מניחים ליין לנפשו, אלא ממש מעצבים ומפסלים אותו עד לתוצאה הסופית באיכות גבוהה ביותר במחיר שפוי ביותר".

יקב עגור הממוקם בהרי יהודה נהנה מצמיחה והתפתחות משמעותיים. בשלוש השנים האחרונות עלתה התפוקה ביקב מ-10,000 בקבוקים לכמעט 30,000 בקבוקים בשנה. היקב מייצר יין לבן "בלנקה", יין רוזה "רוסה", יין אדום – "קסם" ו"שמירה מיוחדת". חלק ניכר מהתוצרת של יקב עגור מיוצאת לארצות הברית, בריטניה וקולומביה.

יקב עגור – שוקי ישוב
טל. 054-4759672
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר