קפה איתמר במושב אורה – לא רק לולים

קפה איתמר במושב אורה הסמוך לירושלים, ממוקם בתוך משתלה ירוקה ופורחת. עיצוב כפרי, אווירה פסטורלית ותפריט ים תיכוני חלבי וכשר

כמי שגדל כילד בשכונת קרית היובל במערב ירושלים, ידעתי שאת הביצים אימא שלי קונה מלולי מושב אורה אותו אכלסו באותן שנים עולים מתימן. 
היום יש כאן אפילו בית קפה – קפה איתמר, המשלב אוויר הרים צלול (באמת), עיצוב כפרי טובל בירוק, שלווה פסטורלית ואוכל ביתי.

בית הקפה נבנה בשילוב משתלה, והאורחים מוזמנים להתנתק מאווירת העיר, לטייל בין השבילים וליהנות מהטבע המוריק – עצי פרי והדר, ורדים, שיחים, מטפסים, מבחר פרחים, צמחי תבלין וכלי נוי. כל אלה ניתן לקנות הביתה ולהיעזר בהמלצות הצוות המקצועי.

המקום, שתוכנן בסגנון חממות גידול אנגליות עם גן רחב ידיים ומפל מים, מציע פינות אירוח שונות. השף נדב אלבז הרכיב תפריט ים תיכוני חלבי וכשר עם השפעות מקומיות, הכולל ארוחות בוקר מקוריות ועשירות, סלטים טריים, פיצות, פסטות ופוקצ'ות, ריזוטו, מנות דגים, ארוחות מיוחדות לילדים וקינוחים, ומדי יום מוצעות מנות ספיישל מחומרי גלם עונתיים.

בין המנות בתפריט: מנות פתיחה (29-48 ₪): קסרול פטריות עם תרד, גבינת קצ'וטה וביצת עין; קדאיף חצילים עם גבינת סטרקינו, פיסטוקים, טחינה גולמית וסילאן; PPP – פולנטה, פורטבלו, פרמזן, עגבניות ותרד; כרובית מסבחה המוגשת עם ציזיקי, גרגירי חומוס, ביצה וגבינת פטה; אספרגוס המוגש עם פסטת חלמונים וקרם פטריות שחורות.

סלטים (56-64 ₪): סלט יווני עם אורגנו וגבינת פטה; סלט ירוק עם אנדיב, תפוחים וגבינה כחולה; סלט אדמה עם מגוון עלים ירוקים, סלק צלוי, גרנולה, ערמונים וגבינת עזים.

פיצות (46-66 ₪): מרגריטה; זוקיני עם פסטו, מוצרלה וגבינת עזים; דונה עם גבינה כחולה, בטטות וערמונים.

פסטות (58-66 ₪): טליוליני שחור עם חצילים, גבינת צאן, צנוברים וזעתר; רביולי תרד וריקוטה עם זוקיני צלוי וזיתי קלמטה; פפרדלה ברונו עם ראגו פטריות בר ובזיליקום.

דגים (48-109 ₪): קבב דגים בגריל, מוגש עם ראגו עגבניות ושעועית לימה לצד קרם חציל; פילה סלמון עם איולי פיסטוק וקרם אפונה; פילה דניס עם דפי פסטה טרייה, פורטבלו ואספרגוס.

קינוחים (27-37 ₪): מלבי עם סירופ חמוציות ופיסטוקים; עוגת גבינת שמנת אפויה; טארט תפוחים כפרי בציפוי נוגטין שקדים המוגש עם גלידת וניל; עוגת שוקולד פריזאית עם טראפלס מומס וגלידת וניל.

תפריט הבוקר מוגש עד 12:00, וכולל מגוון של ארוחות בוקר (48-64 ₪) עם ביצים לבחירה ואומלטים במילויים שונים לצד סלט ירוק או קצוץ, לאבנה, גבינות משק ועוד; בוקר במשתלה – ביצי עין, אספרגוס, פטריות, גבינת חלומי ועגבניות שרי; בוקר פינוק – רושטי, סלמון מעושן, ביצים עלומות וקרם תרד.

לילדים מוצעות ארוחות הכוללות מנה עיקרית, מיץ טבעי וכדור גלידה לקינוח (44-56 ₪): ספגטי ברוטב עגבניות, שמנת או חמאה; פיצה מרגריטה קלאסית; שניצל דג המוגש עם פירה וסלט.

קפה איתמר
משק 46 מושב אורה (בקרבת בי"ח הדסה עין כרם ירושלים)
טל. 02-6424093
 א-ה: 23:00-08:00, ו: 16:00-08:00, שבת: שעה לאחר צאת השבת עד 23:00.

צילום ניקולאי פצ'ניקוב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר