קפה ג'ו בערי עולם: דומה אבל שונה

כל המנות בתפריט הספיישלים דומות זו לזו ברכיבים העיקריים שלהן. ההבדלים, האמורים לייצג את הייחודיות של כל עיר או אזור, באים לידי ביטוי בתיבול או בחלק מרכיבי המנה

רשת קפה ג'ו השיקה בסניפיה קונספט חדש, שנראה כמו שאוב מעולם העיתונות. בדומה למגזינים שונים, המדפיסים גיליונות מיוחדים עם ארבעה שערים שונים, חולקו סניפי הרשת לארבע קבוצות. כל קבוצה מציעה לסועדיה תפריט ספיישלים המבוסס על מטבח של עיר או אזור אחר – לונדון וניו אורלינס נבחרו מתחום הערים, בצד רודוס וטוסקנה.

התפריט החדש מגובה בעיצוב המשלב בתוכו אלמנטים שונים מאותן ערים, בצד המיתוג החדש שחל על כלל הרשת. כדי להצליח ליצור תפריט ייחודי בהשקעה מועטה ככל האפשר, כל המנות בתפריט הספיישלים דומות זו לזו ברכיבים העיקריים שלהן. ההבדלים, האמורים לייצג את הייחודיות של כל עיר או אזור, באים לידי ביטוי בתיבול או בחלק מרכיבי המנה.

כך לדוגמא יש בתפריט מבוסס רודוס, מנה של כדורי גבינה פריכים עם ירקות קלויים בשמן זית, רוטב עגבניות, זעתר וזיתים. בזה של ניו אורלינס מוגשים הכדורים ברוטב שמנת, פטריות וצ'ילי; בתפריט הלונדוני יש שמנת, פטריות ועשבי תיבול; ואילו זה מטוסקנה מציע כדורי ריזוטו ברוטב מרינה. וכך הלאה: מאפה חצילים וגבינות, דג סול, מנת ירקות, גבינת עיזים בקדאיף ושוקו חם, כולם בגרסאות שונות במעט זו מזו. המחירים של המנות, יש לציין, אחידים בכל הסניפים.

תיבול מנת כדורי הגבינה של ניו אורלינס, נלקח מהמטבח הצרפתי, שהשפיע רבות על הסצינה הקולינרית של העיר האמריקאית. מאפה גבינת עיזים בקדאיף מוגש בתפריט הלונדוני, למרות שלרובנו קשה לחבר גבינת עיזים או קדאיף אל העיר הידועה בעיקר בפיש אנד צ'יפס שלה. התיבול כאן – רוטב עגבניות שרי מתוק חריף, קיבל את השראתו מהמטבח ההודי, שיש לו נוכחות מרשימה בלונדון, גם אם לא בתודעה של מרבית הסועדים.

במילים פשוטות, זהו יותר מהלך שיווקי עם נגיעה קולינרית בלבד. אל תצפו לאוכל קלאסי של ניו אורלינס בסניפים הרלבנטיים, או לחוויה איטלקית של ממש בסניפי טוסקנה. הרעיון חמוד אך הביצוע מוגבל, ככל הנראה מתוך הניסיון לצמצם עלויות כלל-רשתיות ברשת המונה כ-250 סניפים ונקודות מכירה.

קפה ג'ו

צילום רונן מנגן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר