קפה גרג: הגרסה הטבעונית

רשת קפה גרג השיקה תפריט טבעוני המונה 11 מנות. בכך הצטרפה הרשת לטרנד הקולינרי המתפשט בישראל, במסגרתו ניתן למצוא כיום במספר הולך וגדל של בתי קפה ומסעדות מנות המיועדות לטבעוניים

רשת קפה גרג השיקה תפריט טבעוני המונה 11 מנות. בכך הצטרפה הרשת לטרנד הקולינרי המתפשט בישראל, במסגרתו ניתן למצוא כיום במספר הולך וגדל של בתי קפה ומסעדות מנות המיועדות לטבעוניים.

המהלך של קפה גרג מעט ייחודי בנוף שכן הרשת השיקה תפריט מלא, הכולל מנות עיקריות, כריכים, סלטים וארוחת בוקר, הכל על טהרת הטבעונות. ייחודי אך אינו ראשוני: רשת אספרסו בר עשתה מהלך דומה לפני כחודשיים וחצי. עם זאת, אל מול 8 הסניפים של אספרסו בר, קפה גרג מחזיקה כיום ב- 87 סניפים, כך שמדובר בבשורה משמעותית לטבעונים המתגוררים במקומות שונים בארץ ו/או מטיילים בה.

"מטרתו העיקרית של המהלך היא לענות על צרכים של קהל הולך וגדל בארץ", אומר יאיר מלכה, מנכ"ל ומבעלי הרשת. "מבדיקת שוק שערכנו עולה כי ב- 5 השנים האחרונות בולטת מגמה שמתרחבת בקרב צרכנים רבים בארץ, הפונים למזון הטבעוני".

התפריט החדש פותח בשיתוף פעולה עם היועץ לאורח חיים בריא אביעד בברסקי, במטרה להקפיד כי המנות יספקו לסועדים את הרכיבים הדרושים לגופם, ובראשם חלבונים ומינרלים המצויים בחלבון מהחי (בשר, חלב וביצים, שאינם כלולים בתפריט החדש). התפריט קיבל את ברכת הדרך של פרויקט ויגן פרנדלי, הפועל לקידום אורח חיים טבעוני בישראל.

מה כולל התפריט?
ארוחת בוקר טבעונית (59 ₪) עם חביתת חומוס על עלה סיגר, לחם הבית וממרחים דוגמת פסטו, ממרח שקדים וטחינה, חציל קלוי, סלסת פלפלים, זיתים מתובלים, ריבה, טחינה ואבוקדו. הארוחה מגיעה עם סלט ירוק/קצוץ/טאבולה קינואה, קפה מחלב סויה ומיץ טבעי (תפוזים/לימונדה/אשכוליות אדומות/גזר).
נשמע טוב אך בפועל יש מה לשפר: החביתה היתה סבירה אך הציפוי של עלה הסיגר עשוי להרתיע את מי שנמנעים מגלוטן ו/או צריכה מיותרת של קלוריות; ממרח השקדים והטחינה היה חסר טחינה; הזיתים הגיעו בתוך רוטב בלתי מזוהה ובלתי מפתה; והפסטו היה, ובכן, פשוט לא טעים.

מנת המוזלי טבע (35 ₪), שכללה גרנולה, פירות העונה וסילאן עם חלב סויה במקום חלב רגיל היתה טעימה למדי. גם כריך קלויים (47 ₪), המכיל בתוך ג'בטה ממרח טחינה ושקדים, פסטו, פלפל קלוי, פורטבלו, סלק וחציל, היה טוב, רק הפסטו הצליח לקלקל.

סלט קטניות (52 ₪) היה טרי וטוב, עם רשימת רכיבים ארוכה הכוללת בורגול, עדשים שחורים, קינואה וקוביות בטטה אפויה עם מלפפון, עגבנייה, פלפל, בצל סגול, פטרוזיליה ונענע קצוצים ומתובלים בשמן זית, לימון וסילאן.
אהבנו מאוד את תבשיל הקינואה (47 ₪), מנה חמימה וטעימה הכוללת קינואה, חציל, נבטים, גזר, פטריות, בצל, פטרוזיליה, שום, בצל ירוק, בוטנים, חלפניו, פרסייד, שעועית ירוקה וטחינה גולמית מעל.

עוד בתפריט:
שקשוקה אנטיפסטי – 46 ₪: פלפלים קלויים, חציל קלוי, פטריות וקוביות בטטה. לחם וסלט ירוק/קצוץ/טאבולה קינואה.
פריטטה – 35 ₪: חומוס, תפו"א, פלפלים, פטריות, בצל סגול, פטרוזיליה, בצל ירוק, שמן זית וחלפניו. אפויה במחבת ברזל יצוק לצד סלסת פלפלים.
כריך קלויים – 47 ₪: ג'בטה, ממרח טחינה ושקדים, פסטו, פלפל קלוי, פורטבלו, סלק וחציל.
כריך מסבאחה – 43 ₪: ג'בטה, ממרח טוניסאי, טחינה, עשבי תיבול חציל ותפו"א.
סלט עלים – 49 ₪: חסות, מלפפון, גזר, כרוב סגול ועגבניות שרי עם פקאן מסוכר, פלחי פירות ותערובת נשנושים מתוקה. מתובל בויניגרט נענע.
טורטייה ים תיכונית – 47 ₪: טורטייה, חלפניו, חציל, פורטבלו, עגבנייה, טחינה.
סלט מתאילנד ועד הודו – 54 ₪: חסה, גזר, מלפפון, בצל סגול, נבטים, פטריות, שעועית ירוקה ובצל ירוק. עם פורטבלו פריך מעל וויניגרט אסייתי בוטנים ושומשום מעל.

המהלך של רשת גרג חשוב ומבורך, גם אם הוא מעט מפתיע את הקרניבורים שבינינו, שעדיין מאמינים כי הבשר הוא מהות הכל. אך לרשת יש מה לשפר במטבח שלה כדי שהמנות יהיו טעימות כפי שהן יכולות.

צילום אלעד גוטמן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר