קפה פולה – הפתעה בראשון לציון

פולה השוכנת במרכז המסחרי בן גוריון בראשון לציון, היא תופעה מפתיעה. מדובר בקפה מסעדה שנושא את שמה של פולה בן גוריון, פועל כבר 14 שנה ונראה עסוק ועמוס כמו מיטב הקופי בר והבראסרי בתל אביב

פולה השוכנת במרכז המסחרי בן גוריון בראשון לציון, היא תופעה מפתיעה. מדובר בקפה מסעדה שנושא את שמה של פולה בן גוריון, פועל כבר 14 שנה ונראה עסוק ועמוס כמו מיטב הקופי בר והבראסרי בתל אביב.

מי שמוביל את פולה, על גלגולים שונים שלו ושל המקום בענף המסעדנות ובתי הקפה, הוא אבי שילה, שמבקש לא להתמקד בו, אבל בכל זאת נספר שבגלגול הקודם היו כאן בית קפה וכן לה פאמיליה – מסעדה איטלקית עם טאבון פיצות מאיטליה ופסטות בייצור עצמי. אבי מודה שלה פאמיליה לא התאימה לעיר כמו ראשון, ולאחר שבין שמתל אביב לא יגיעו לכאן, אלא תושבי העיר ייסעו בכיוון ההפוך, הוא החליט לאחד את מותגיו למסעדה וקפה פולה, והמקום הפך למוסד בו ראשי העיר היו אורחים קבועים ואיתם חברי מועצה ושאר נכבדים במישור המקומי.
ביום שישי פולה היא מקום המפגש של העיר עם ארוחות בוקר שהפכו לשם דבר, ורוב הפעילות נעשית ללא פרסום.

התפישה של בעלי פולה היא 'עם הפנים לקהל' – 70 אחוז הם לקוחות קבועים, אנשים עם שולחן קבוע, שעה קבועה ומנות קבועות ביום שישי.
אבי שילה רוצה שלקוח יוציא אצלו פחות כסף, ויבוא לעתים קרובות יותר. לכן הוא לא דוחף להגדלת צריכה.
הוא אומר כי אינו מבין את השיטה בה מוסיפים תשלום ומוסיפים על כל דבר במסעדות. כך מחירי ארוחות עסקיות הכוללות מנה ראשונה, עיקרית, שתייה וקינוח, נעים בטווח של 85-78 ₪, ולא לוקחים כאן תוספת על כוס יין או בירה, כשההוצאה הממוצעת לסועד היא 60 ₪.
באמצע השבוע מגיעים לפולה כ-400 איש ביום, בשישי: 800-900, ובשבת: 500-600, אותם משרתים כ- 80 עובדים בכל מחלקות הקפה-מסעדה. 

שימו לב שמדובר בצוות מטבח שעובד כבר 12 שנים עם אבי, והדבר נכון גם לצוות ההגשה שנשאר וממשיך לעבוד במקום, כולל מלצרים סטודנטים שמבלים כאן את כל התואר שלהם. "אנחנו מחבקים את העובדים, ושומרים על קשר גם עם מי שעוזבים", מספר אבי שילה.
כשאני שואל את אבי איזה סוגי אוכל פופולריים בפולה, הוא עונה: "אנחנו מסעדה ישראל, ושמים דגש חזק על חומרי גלם. כשבניתי את התפריט הראשון לפני 14 שנים, כל האוכל היה רק כזה שאני אוכל ואוהב. אם לא – לא בתפריט. הטעם שלי ממוצע, ואם אני אוהב מאכל, הוא יתאים לרוב האנשים".

לדברי אבי, הוא היה חלוץ ארוחת הבוקר הישראלית העשירה המוגשת לשולחן, בניגוד לסגנון הבופה, עם גבינות, דגים, מטבלים, סלט ירקות, חביתה למיניה, שתייה קלה מכלל היצע המסעדה, שתייה חמה, ולחם עם חידוש חופשי.

כהצדעה לאמו של אבי שילה, תמיד יש בתפריט שתי מנות פרסיות קבועות וכמה ספיישלים: חורוש – סוגים שונים של ירק ירוק עם לימון פרסי, תפוחי אדמה, שעועית חומה ובשר על מצע של אורז פרסי; מוצ'קה – כדורי בשר ברוטב עגבניות עם תפוחי אדמה על מצע של אורז פרסי; קוקו זבזי – חביתת ירק פרסית.

את האוכל בפולה מגדיר אבי כאוכל ביתי. הלהיטים הם שניצל – מנה מנצחת, דג סלמון בתנור, ונתח חזה עוף בתנור – בעשבי תיבול או חרדל דיז'ון, המבורגר – מבשר טרי שטוחנים במקום, פסטות, סנדביצ'ים.
המנות מוגשות עם שתי תוספות, כמו מוג'דרה, תפוח אדמה, צ'יפס, פירה, ירקות שורש, וסלט ירקות או סלט ירוק.

"מדובר אצלנו באוכל טרי, טעים, ומנות גדולות יחסית, שמיועדות גם לבעלי עיניים גדולות וגם למי שחולקים מנה. אם נשאר לוקחים הביתה, ואנחנו מעודדים אותם לעשות זאת", אומר אבי שילה.
פעמים בשנה בודקים מנהלי פולה מהן המנות שנמכרו פחות, ומוציאים אותן מהתפריט. כך עשו לסנדביצ'ים מסוימים, סוגים שונים של פסטות, ודגים.

מה אבי אוהב לאכול במסעדה שלו? נתח חזה עוף ודג סלמון.
ומה הוא אוכל בבית? "רק אוכל של אימא שלי, או דג טרי בתנור – לברק בדרך כלל. אני קוצץ סלרי, לוקח מיץ לימון, טובל את הדג עם אלה בשמן – ומכניס לתנור".
הנה, קיבלתם גם מתכון…

קפה פולה
רח' בן גוריון 4, מרכז בן גוריון, ראשון לציון

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר