קפצנו לזינגר'ס ונהנינו

לפני חודש שדרגו בזינגר'ס את התפריט, בהובלתו של שף חדש – פסקל שהגיע מצרפת ונמצא שנתיים בארץ. שף פסקל הכניס למטבח רטבים מיוחדים, עידן את המנות, ונראה כי הוא עושה פלאים עם פירות ים

לפני הנסיעה למסעדת זינגר'ס בבורגתא, עשינו שעורי בית; כלומר, כמו כל תלמיד תיכון נכנסנו לויקיפדיה, וקראנו: בורגתא (או בורגתה) הוא מושב עובדים על כביש נתניה – טול כרם (כביש 57). קרוי על שמו של היישוב בורגתא ששכן במקום בתקופת התלמוד. המושב נוסד ב-1949 על ידי משפחות שעלו מטורקיה וממרוקו. עם הזמן המושב התפתח, וכיום מתגוררות בו כ-200 משפחות אשר רובם עובדים מחוץ למושב.
במקום ניתן למצוא פסלים רבים של יגאל תומרקין הפזורים בגנים הציבוריים ובכיכרות. בצד המזרחי של היישוב לכיוון בארותיים קיימת טיילת יפהפיה לאורך נחל אלכסנדר.

בהחלט מעודד. לפיכך נסענו מצומת השרון לכיוון כפר יונה, המשכנו לכיוון כביש 6, פנינו שמאלה ונסענו ברחוב החשוך של המושב, עד שראינו מגרש חניה מואר קלוש. זה זינגר'ס, וכאן העניינים משתפרים בהחלט. בחושך רואים רק את צלליות הפסלים של תומרקין, אבל את פנינו קידמה מרפסת גדולה ונעימה גם בקיץ החם והלח של תחילת ספטמבר. מוזיקה נעימה ברקע, שולחנות עץ כבדים מיוחדים עם תצוגה מכוסת זכוכית של חלוקי נחל למיניהם.

 

בעלי המקום ומנהליו מאז הקמתו לפני שש שנים, הם עופר זינגר והבן – בן. המסעדה הייתה בעבר בית הכנסת הישן של המושב, ובן עלה כאן לתורה. היום מגישים כאן פירות ים – תפנית מעניינת.  בני המשפחה התחילו בקטן, והתרחבו מסביב.

מי האורחים? אנשי אזור עמק חפר, אבל גם כאלה שבאים במיוחד. בכל מקרה, הזינגרים לא השקיעו מעולם בפרסום, מתוך מחשבה שאם זה טוב, אז השמועה תעבור מפה לאוזן – ומסתבר שזה עובד.
בזינגר'ס עושים גם אירועים – חתונות מיוחדות ובר מצוות עד 150 איש, על בסיס תפריט המסעדה. אמנם עם שינוי חזותי של המקום, אך תוך שמירה על האופי. "אנחנו לא הופכים לגן אירועים", מדגיש בן זינגר.

לפני חודש שדרגו בזינגר'ס את התפריט, בהובלתו של שף חדש – פסקל שהגיע מצרפת ונמצא שנתיים בארץ.
שף פסקל הכניס למטבח רטבים מיוחדים, עידן את המנות, ונראה כי הוא עושה פלאים עם פירות ים. "אנחנו מאוד נהנים ממנו. יש לו ראש שונה", אומר בן זינגר.

ומה בתפריט? ארוחות בוקר (ארוחת בוקר טוב, ארוחת בוקר זוגית, ארוחת בוקר אופטימית, ארוחת בוקר ילדים). מנות ראשונות, סלטים, כריכי ג'בטה חמים, מנות עיקריות, פסטות, מנות ילדים, קינוחים, ומגוון משקאות.

למנה ראשונה בחרנו קוקי סן ז'ק עטוף בחזה אווז (39 ₪), ולמנה עיקרית: אסקלופ סלמון עם רוטב שרימפס (75 ₪). ופילה בקר – 250 גרם מדיום רייר (89 ₪).

אנחנו ממתינים, ובינתיים אני מרותק לשולחן המשפחתי הסמוך, בו בני זוג עם ילד נהנים מהמבורגרים ענקיים, כאשר בקושי ניתן להתמודד עם הקונסטרוקציה של המבורגר גדול בין שני חצאי לחמנייה גדולה וקערת צ'יפס אמיתי – הכול כאן בגדול. לשאלת המלצרית: "טעים לכם?", הגברת בקושי מנענעת בראשה בחיוב.

 

והנה מגיעים הקוקי סן ז'אק – ארבעה שמנמנים עטופים בחזה אווז על שיפודי עץ, מונחים על סלט ירוק. זה יפה וזה טעים.

פילה הבקר זוכה לביקורת מהירה: מעולה. בשר מצוין; ואילו אסקלופ הסלמון מתברר לו כפרוסה גדולה ודשנה של סלמון, צרובה היטב משני הצדדים על מחבת ברזל לוהטת, מה ששומר על פריכות ועסיסיות כאחד. רוטב השרימפס טוב, עם טיפת מתקתקות רקע.

אז זהו, קפצנו לזינגר'ס ונהנינו. לי זאת פעם ראשונה, והיא אומרת: "אני כבר הייתי כאן שלוש פעמים לארוחות בוקר". אהה.

מסביב צעירים ומשפחות. מנות גדולות, סלטים ענקיים כמו שרק בארצנו מגישים, בירות מהחבית בכוסות גדולות. עושה רושם שאף אחד לא סובל כאן.
מומלץ.

זינגר'ס
מושב בורגתא
טל. 050-7404411

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר