קצרין  בירת הגולן – יש מה לראות ולעשות כאן

פארק קצרין העתיקה מציע שלל פעילויות לגילאים השונים
פארק תלמודי, פסטיבל שיר השירים, מזקקת ויסקי וה”קצריחי" – אלה הן רק חלק מהאטרקציות המצדיקות את הביקור בקצרין

 

למרות מיקומה כחצי שעה נסיעה בלבד מטבריה, מצפת ומאתר החרמון, ולמרות האטרקציות השונות ושמורות ואתרי הטבע הרבים בקרבתה – קצרין מעולם לא הפכה לאתר תיירות מרכזי ושוקק חיים. במלאות 50 שנה להתיישבות בגולן ו-40 שנה לתחילת ההתיישבות בה, בירת הגולן המונה 8,500 איש ואשר קרויה על שם קיסרין, ישוב יהודי מתקופת התלמוד, אשר שרידיו נחשפו מרחק של קילומטר וחצי דרומית-מזרחית אליה, שואפת להגדיל באופן ניכר את כמות המבקרים בה החל מחג הפסח הבא עלינו לטובה.

השאיפה: שלושה מיליון תיירים בשנה
השאיפה: שלושה מיליון תיירים בשנה. צילום לאוניד בראוטמן

"כפי שבכל שנה עוברים בטוסקנה שלושה מיליון תיירים, השאיפה שלנו היא שתוך שנים אחדות נגיע לכמות זהה של מבקרים בקצרין", מבהיר ראש המועצה המקומית, דימי אפרצב. כמיטב המסורת, במרכז אירועי חג החרות בקצרין יעמוד פסטיבל שיר השירים, אך לעיר הממוקמת בין נחל זוויתן לנחל המשושים וצופה על נוף מפעים מכל עבריה, יש לא מעט אטרקציות שמצדיקות את הנסיעה אליה, כפי שנוכחתי בביקורי האחרון בה.

פארק קצרין העתיקה מציע שלל פעילויות לגילאים השונים
פארק קצרין העתיקה מציע שלל פעילויות לגילאים השונים. צילום אבי אובליגנהרץ

פארק קצרין העתיקה

רבים מהקוראים מכירים מן הסתם היטב את יקב רמת הגולן, בית הבד של הגולן ומפעל מי עדן הממוקמים באזור התעשייה שלה, אבל האתר הכי מתויר בקצרין הנו ללא ספק פארק קצרין העתיקה, שמושך אליו כ-100 אלף מבקרים מדי שנה. בתקופת התלמוד שגשגו ישובים יהודיים במרכז ובדרום הגולן. אחד מאלה היה קיסרין, שהחפירות שנערכו בו גילו חלק מאזור המגורים של הכפר שהתקיים  בין המאות השנייה לשביעית לספירה.

המקום מציע שלל פעילויות לגילאים השונים כגון: 'הסעודה התלמודית' ודריכת ענבים בגת, וניתן לסייר בו עצמאית בעזרת מפה ציורית. אל תפסחו על בית הכנסת העתיק והמפואר מאבני בזלת, מהמאה השישית לספירה, ועל בית הבד המשוחזר, שם ממחיזים שחקנים לבושים בבגדים המעוצבים בסגנון תקופת המקרא, את תהליך הפקת השמן. המקום פתוח בכל ימות השבוע. מידע נוסף: 04-6962412, 04-6962696.

עוד בזמן שהתגוררו באורוגוואי, חלמו ג'נט ודניאל סיסטר על ייצור אלכוהול ציוני
עוד בזמן שהתגוררו באורוגוואי, חלמו ג'נט ודניאל סיסטר על ייצור אלכוהול ציוני. צילום אבי אובליגנהרץ

דניאלס ליקרים

עוד בזמן שהתגוררו באורוגוואי, חלמו ג'נט ודניאל סיסטר על ייצור אלכוהול ציוני. חלומם התגשם לפני כשלוש שנים, עת הקימו מפעל וחנות בוטיק לייצור משקאות אלכוהוליים משובחים על טהרת תוצרי רמת הגולן בפרט וארץ ישראל בכלל, ביניהם דבש ופירות.

כל המשקאות של "דניאלס" מיוצרים ידנית
כל המשקאות של "דניאלס" מיוצרים ידנית. צילום אבי אובליגנהרץ

דניאל, שלמד את רזי האלכוהול בברזיל ובאיטליה, מציין שכל המשקאות של "דניאלס" מיוצרים ידנית, וכי ביום שישי אפשר למצוא רבים מתושבי האזור במקום, נהנים מליקרים בטעמי דבש, רימונים, קפה, תמרים ותפוזים, ערק קלאסי, או ערק קינמון וקפה) ברנדי מתוק, וויסקי וסנגריה.  מידע נוסף: 04-6060616.

דוד ציבל זכה להגשים את חלומו: זיקוק וויסקי בארץ הקודש
דוד ציבל זכה להגשים את חלומו: זיקוק וויסקי בארץ הקודש. צילום אבי אובליגנהרץ

מזקקת רמת הגולן

בספטמבר 2014 עלה ארצה מקנדה דוד ציבל, ואף הוא זכה להגשים את חלומו: זיקוק וויסקי בארץ הקודש, דבר לא פשוט אבל אפשרי הודות לאיכות המים והדגנים בגולן. במאי 2016 הוציאה מזקקת רמת הגולן את הוויסקי הישראלי הראשון, וויסקי שני דגנים שעבר יישון בחביות קברנה סוביניון, שרדונה וחביות חדשות. הוויסקי נקרא ״גולני״ ומחירו 140 ₪ –  וויסקי עם דבש (מומלץ ביותר, גם לכאלה שאינם חובבי וויסקי מובהקים) או עם מייפל. המזקקה מייצרת גם ערק, ג׳ין ואבסינט. ניתן להגיע למזקקת רמת הגולן לביקור וטעימה (בתשלום) בתאום מראש: 054-3843069.

ציפי דינרמן ואברהם רוזנפלד הקימו גלריית אמנות רב שימושית בחצר ביתם
ציפי דינרמן ואברהם רוזנפלד הקימו גלריית אמנות רב שימושית בחצר ביתם. צילום אבי אובליגנהרץ

פסטיבל בתים פתוחים

בחול המועד פסח, 13-15 לאפריל בין השעות 10.00-17.00, תקיים המועצה המקומית, שהתברכה בשלל כישרונות מקומיים, פסטיבל בתים פתוחים. המטרה היא לחשוף את סצינת האומנות המקומית, ולאפשר לקהל הרחב להיפגש באופן בלתי אמצעי עם היוצרים. ביקרתי בביתם של ציפי דינרמן ואברהם רוזנפלד שהקימו גלריית אמנות רב שימושית בחצר ביתם, הכוללת בית גידול לצמחיית מים, ציפורים ותוכים, ועבודות מתחום הפיסול, הלחמה במתכת וציור.

להכיר את השועל, דרבנים, יעלים, צבאים, חוטמנים, צבים ושאר בעלי החיים במקום
להכיר את השועל, דרבנים, יעלים, צבאים, חוטמנים, צבים ושאר בעלי החיים במקום. צילום סברסים

קָצְרִיחַי

חוות החיות והחוויות פתוחה ללא תשלום, ומאפשרת למבקרים להצטרף  לסיורים מודרכים, להכיר את השועל, דרבנים, יעלים, צבאים, חוטמנים, צבים ושאר בעלי החיים במקום, לפתור כתבי חידה מאתגרים, לשחק במתקני משחק מיוחדים ולבקר ב"זוחליה" המיוחדת. פרטים: 04-8453711.

"אלטוס" - מסעדת בשרים כשרה באזור התעשייה העירוני
"אלטוס" – מסעדת בשרים כשרה באזור התעשייה העירוני. צילום אבי אובליגנהרץ

מסעדת אלטוס

בשלב זה מן הסתם, אם לא לפני כן, בטנכם מקרקרת. את הרעב תוכלו להפיג במספר מקומות שהפכו למוסדות בקרב האוכלוסייה המקומית, כמו "מיטשוס", "ברוהאוס הגולן" ו"אלטוס" – מסעדת בשרים כשרה באזור התעשייה העירוני. התפריט המשתנה מעת לעת מבוסס על מגוון סלטים ודגים טריים, בשרים עסיסיים וטעימים וקינוחי פרווה. מידע נוסף: 053-7103013, 04-6961994.

ממצפה גור תוכלו להביט צפונה על מפל נחל קצרין
ממצפה גור תוכלו להביט צפונה על מפל נחל קצרין. צילום אבי אובליגנהרץ

טיילת החצבים ומצפה גור

דומני שאין דרך טובה יותר מלסיים את הביקור בקצרין, מאשר בטיילת החצבים שנבנתה לאורך נחל קצרין וצופה אל נוף מרהיב, ואורכה 1,200 מטר. בסתיו גדל בה ריכוז חצבים גדול מאוד, בחורף גועש תחתיה נחל קצרין, ובאביב היא נקודת תצפית על פריחות משגעות. לאחר כמה מאות מטרים של הליכה בתוך נופי הגולן, תגיעו למצפה גור, ממנו תוכלו להביט צפונה על מפל נחל קצרין, כאשר מן העבר השני נשקף נוף פנורמי מרהיב של דרום הגולן. בימי ראות טובה, תיפרש הכינרת לעיניכם. לאורך הטיילת ובצל החורש הטבעי פזורים להנאתכם פינות ישיבה מוצלות וספסלי עץ טבעי.

פסטיבל "שיר השירים" יתקיים זו השנה הרביעית
פסטיבל "שיר השירים" יתקיים זו השנה הרביעית

תרועת הפסטיבלים: פסטיבל "שיר השירים"

פסטיבל "שיר השירים" שהפך לפעילות מרכזית בפסח בצפון כולו ובגולן בפרט, יתקיים זו השנה הרביעית ב-12-14 לאפריל.  את האירוע, שמושך חובבי זמר רבים מכל קצוות הארץ יפתח הלל חגיגי עם יונתן רזאל (הכניסה חופשית). בערב הראשון תארח יובל דיין את עידן עמדי (בתשלום) על בימת בית הכנסת העתיק בפארק. בערב השני אביתר בנאי (בתשלום) במופע החדש שלו "לשונות של אש" עם שירי הדיסק החדש שלו. את הפסטיבל תנעל עלמה זוהר במופע "פלא" לכל המשפחה (כניסה חופשית). פרטים ורכישת כרטיסים: פארק קצרין – 04-6961350, באפליקציית מתנ"ס קצרין (מותאמת לאייפון ולאנדרואיד), ובעמוד הפייסבוק של פארק קצרין והמועצה המקומית קצרין. הנחות לתושבי קצרין והגולן, סטודנטים, חיילים, ובאתר בהצדעה.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר