קרב הענקים של יינות הסופר פרימיום בפרי הגפן

שורה מכובדה של יינות סופר פרימיום הוטעמה ביום שלישי בערב במרכז היין פרי הגפן שבשכונת נווה צדק בתל-אביב. מי שנהנו הם כמה עשרות חובבי יין שדאגו להפגין נוכחות ובוודאי לא יחמיצו טעימה, ולבטח לא אחת ראויה שכזו

שורה מכובדה של יינות סופר פרימיום הוטעמה ביום שלישי בערב במרכז היין פרי הגפן שבשכונת נווה צדק בתל-אביב. מי שנהנו הם כמה עשרות חובבי יין שדאגו להפגין נוכחות ובוודאי לא יחמיצו טעימה, ולבטח לא אחת ראויה שכזו.

כפי שתראו ברשימה, אין ספק שהיקבים המשתתפים עשו מאמץ מתבקש, להביא את מותגי הדגל שלהם בכדי שיתמודדו מול יין הדגל של היקב האחר.
הגדילו לעשות כמה מהיקבים שעל עמדת הטעימה ניצב היינן בעצמו, ואפילו הוא ורעייתו. כך היה לנו הכבוד לפגוש את מוטי גולדמן ורעייתו מיקב וילה וילהלמה, את מיכאל אלפסי מיקב הר אודם, ואת שירה אבידן מיקב אבידן.

ביינות הלבנים אציין את הטעימה ההשוואתית בין הקצרין שרדונה של יקבי רמת הגולן עם צבע זהוב בגוון הקש, עם מלון ורמז לאגוזים באף ונימה של מוקה בפה, עם פרי טרופי בשל ועץ נוכח וקלוי, אבל משתלב היטב עם הפרי, מעט שמנוניות וחמאתיות מתבקשת וסיומת ארוכה ומפתה; מול השרדונה C של יקב קסטל, שהוטעם מבקבוק מגנום.
ה-C הביא עמו ארומה מעניינת ומורכבת מאוד באף, שחלק מהטועמים התקשו להתחבר אליה, והיה בה משהו מחוזר בפה – רמז לאגסים ותפוח ירוק עם אגוזים. לטעמי, במבחן ההשוואה, השרדונה קצרין לקח, ובגדול.

טעימה השוואתית נוספת, ובהחלט מאתגרת, הייתה בין שלושה ענקים בבקבוקי מגנום. מצד אחד עמדו השיראז כרם קאיומי 03 והקברנה סוביניון כרם קאיומי 03 של יקבי כרמל, ומנגד הוטעם הקברנה סוביניון 04 של יקב שאטו גולן.

אין ספק שהיינות של יקבי כרמל היו נפלאים ומשנת בציר מוצלחת מאוד של היקב. מבין השניים של יקבי כרמל, השיראז המועדף עליי הביא עמו הרבה פרי בשל שחור, עץ, ווניל ותבלין, חמיצות מאזנת והרמוניה טובה.

אבל, ולטעמי האישי בלבד, ניצב לו בגאון ובהרבה הדרת כבוד המגנום של שאטו גולן קברנה סוביניון 04, שהיה, כך בכל אופן הרגשתי, כוכב הערב.
טעמתי אותו בעבר, ואני מחזיק במקרר הביתי 2-3 יחידות, בשל היותו מוגדר ביקב "יין-ארכיון", כבר חצה מחירו של בקבוק רגיל, כך מספרים, את 300 השקלים.

כאן בטעימה היה זה בקבוק מגנום, והיין שטעמתי היה לא פחות מנפלא.
קחו אף שופע בדובדבן, וניל והרבה פטל שחור, עם טאנינים איתנים המחוברים להם יחדיו בפרי עשיר ושופע, גוף בינוני עד מלא – נוכח ומורגש בחך, מאוזן, הרמוני, ועשוי לעילא. הסיומת ארוכה, מפתה ומושכת, מבקשת ממך לשוב ולטעום עוד ועוד. 

ראוי לציון גם היונתן תשבי כרם שדה בוקר של יקב תשבי, שהיה בהחלט טוב.
הוא הביא עמו יין עשיר, עם גוף מלא בפרי שחור, אוכמניות וקאסיס, תיבול ונימת קינמון, עץ נוכח – אבל כזה המשתלב היטב, איזון והרמוניה, וסיומת ארוכה.

לקינוח, וללא כל מתמודדים אחרים בקטגוריה זו, הביאו אנשי יקב תשבי את היין המחוזק שלהם, היונתן תשבי ברברה זינפנדל המכונה יין דמוי פורט. ובכן, אל תקלו ראש חלילה בדמוי פורט הזה, שכן יש כאן בלוק באסטר אמיתי.
אולי בתחילה תחסר לכם הצמיגות או הבשרניות הנשכנית שתבקשו לכם ביין מסוג זה, אבל עצמו את העיניים והתענגו עם ארומות וטעמים משגעים של שוקולד וקרמל, חמיצות טובה ותומכת, מעט פלפל שחור, והמון פרי עשיר ושופע.
הרבה שמש תומכת מחביות שהושארו כך בחוץ למשך כשנה וחצי במתכוון, ותקבלו יין קינוח מחוזק בברנדי מבית יקב תשבי, שופע ואלכוהולי, עם המון נוכחות מרשימה בפה, עם אף משגע וסיומת פירותית ומתובלת ,לבטח מפתה ומאוד מושכת – פשוט דמוי פורט נפלא.

ואלה היינות שעשו את הערב המהנה הזה בפרי הגפן:
בלאק טוליפ – יקב טוליפ
טוליפ אוסטרלי – יקב טוליפ
גרנד וין מגנום יקב קסטל
שרדונה C יקב קסטל
ישפה בלנד לבן יקבי בנימינה
תרשיש 04 אבני החושן יקבי בנימינה
שרדונה רזרב יקב תשבי
שדה בוקר יקב תשבי
פורט יקב תשבי
אלפסי יקב הר אודם
קצרין שרדונה ירדן יקבי רמת הגולן
מרלו אורטל יקבי רמת הגולן
קאיומי קברנה 03 מגנום יקבי כרמל
קאיומי שיראז מגנום 03 יקבי כרמל
מדוקברנה 04 יקב וילה וילהלמה
מדוקברנה 05 יקב וילה וילהלמה
קברנה 04 מגנום יקב שאטו גולן
רוזה יקב שאטו גולן
קברנה רזרב 02 יקב ססלוב
שיראז קיסריה יקב אסף
קברנה רזרב יקב אסף
שיראז 06 יקב אבידן

פרי הגפן
רח' אחד העם 4, נווה צדק,
תל אביב
טל. 03-5169168

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר