קרב סכינים גורמה ביהודה הצעיר

חניכי המסלול שהו בירושלים, למדו בישול בבית ספר "טעמים" במחנה יהודה, פגשו שפים והכירו את עולם הקולינריה הישראלי, למשל בסיור שערכו במאפיות הייחודיות של עיר הבירה

רבקה סטרלינג (19) מפלורידה, חניכת המסלול הקולינרי בקורס השנתי בישראל של תנועת "יהודה הצעיר" הנתמכת על ידי ארגון נשות הדסה, זכתה עם חברה אדם מוס בתחרות בסגנון "קרב סכינים". השניים ניצחו את שבעת חבריהם למסלול, כאשר למנה ראשונה הגישו מרק עדשים ועגבניות, לשניה דג לברק בליווי רוטב אפרסמון ולקינוח בננה מטוגנת עטופה בבצק פילו בליווי גלידת וניל.

חניכי המסלול שהו בירושלים, למדו בישול בבית ספר "טעמים" במחנה יהודה, פגשו שפים והכירו את עולם הקולינריה הישראלי, למשל בסיור שערכו במאפיות הייחודיות של עיר הבירה.

בין השופטות היתה גם ברברה גולדשטיין, סמנכ"לית ארגון נשות הדסה בישראל, שנדהמה מהרמה הגבוהה שהפגינו ה"שפים": "המנות פשוט משובחות. אין ספק כי במספר החודשים שהם כבר בארץ, הצליחו הצעירים שלנו להפנים את הטעמים והניחוחות של ישראל ולשלבם בבישוליהם. זו חוויה לראות כיצד דרך הקולינריה החבר'ה שלנו סופגים ציונות ולומדים להכיר את המדינה המגוונת שלנו".

בימים אלה עוברים הבשלנים לאזור המרכז שם יתנדבו למען הקהילה, כמו שאר 532 חבריהם ביהודה הצעיר.

קית' ברמן, מנהל ותכנית הקורס השנתי של יהודה הצעיר אמר: "אנו מעודדים יותר ויותר צעירים יהודים מרחבי העולם לבלות את השנה האחרונה לפני האוניברסיטה בישראל. התוכנית כוללת התנדבות בקהילה וחינוך ציוני לצד ביקור של חלק מן הצעירים בקהילות יהודיות בעולם, כגון: הודו, אתיופיה ומרוקו. מאות משתתפי התכנית משקפים קשת רחבה של זרמים ביהדות החל מצעירים חילוניים ועד אורתודוקסים".

"יהודה הצעיר" מפעיל את התוכנית הגדולה ביותר המיועדת לצעירים אחרי תיכון, בוגרי בתי"ס ציבוריים ויהודיים. משתתפי התכנית מחלקים את שהותם בארץ לשלושה חודשים בירושלים, שלושה חודשים בבת-ים וחולון ושלושה חודשים ברחבי הארץ. "יהודה הצעיר" ממומן על-ידי ארגון נשות הדסה, ארגון הנשים הגדול ביותר בארה"ב, ומשתף-פעולה עם "מסע" של הסוכנות היהודית. בקרב בוגרי "יהודה הצעיר" יש שיעור גבוה של עלייה ארצה ושיעור של מעל 90 אחוז בנישואים יהודיים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר