קרקס על גחלים ביקב עגור – האקרובטיקה של האוכל

הפעם הגיעו לקרקס כ- 450 נשים, גברים וילדים רעבים וחדורי מטרה. כבר בשעתיים הראשונות הוצאו לקהל הסועדים 300 ק"ג בשר ו-100 ק"ג דגים. צילום דוד סילברמן dpsimages
מופע נוסף של הקרקס על גחלים – אירוע קולינרי מבוסס על מטבח פתוח ואש טבעית: מדורות, בורות אש, גרילים, מעשנות, טאבונים, פויקות ומחבתות רוחשות. תפריט מתוצרת טרייה ועונתית, שכולל בשר, ירקות ועשבי תיבול מחוות צוק שבעמק האלה, דגים ופירות ים טריים, עופות, מאפים ופירות. הפעם אצל השכן שוקי ישוב ביקב עגור

בשבת 17.11.18 התקיים קרקס על גחלים ביקב עגור. אחרי יומיים גשומים, ותפילות "לאלוהות מזג האוויר", השמש הפציעה בשבת בבוקר, ואפשר היה להקים את כל המתקנים הנדרשים לקרקס. אם אינכם מכירים את האירוע הקולינרי הזה, אתם מוזמנים לקרוא עליו בכתבה נרחבת על הקרקס.

שף אסף שינער עם מעריצה. צילום דוד סילברמן dpsimages
שף אסף שינער עם מעריצה. צילום דוד סילברמן dpsimages

יקב עגור שוכן במושב עגור אשר בעמק האלה, בין גבעות הרי יהודה, לא רחוק מחוות צוק, לכן אך טבעי היה למשפחת צוק לחזור אליו בפעם השלישית. שף אסף שינער מסביר שהקרבה הפיזית מייצרת חיבור ליקב עגור וליינן שוקי ישוב. בעצם מדובר באותו טרואר קולינרי. הדוכנים הוקמו מסביב לכרם הקטן שנטוע בשטח היקב, ולצד דוכני האוכל ניצבו דוכני היין של יקב עגור, בהם נמזגו ללא הגבלה יינות 'לים' ו'קסם' של שוקי ישוב. יינות שהם קסם אמיתי.

אם לא צילמתם, לא אכלתם. צילום דוד סילברמן dpsimages
אם לא צילמתם, לא אכלתם. צילום דוד סילברמן dpsimages

הפעם הגיעו לקרקס כ- 450 נשים, גברים וילדים רעבים וחדורי מטרה. אולי מפני שהקרקס התחיל בשעה שלוש אחר הצהריים והתקיים במרכז הארץ, מרבית האנשים הגיעו תוך פרק זמן קצר, וכבר בשעתיים הראשונות הוצאו לקהל הסועדים 300 ק"ג בשר ו- 100 ק"ג דגים. כך, עם טלפונים שלופים לצורך הצילום (שהרי ידוע שאם לא צילמתם, לא אכלתם), סבבו הסועדים בין הדוכנים, וזכו לאכול מנות שהוכנו מחומרי הגלם שהגיעו מספקי הבשר והדגים, ומתוצרת החווה: לימונים וליימים; פיטאיות שהשתלבו מצוין עם מנות דגים נאים; פלפלים חריפים של חורף (שאמורים להיות חריפים פחות, אבל האמינו לי שהם שורפים); בננות שנצלו על הגריל עם קרמל והוגשו כקינוח; קלחי תירס אחרונים של העונה שהוגשו בצורות שונות; כרוביות שאכלנו טריות וגם אפויות, ועוד.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

בנוסף למדורות, לבורות הגחלים, לגרילים הענקיים ולמתקני התלייה, הפעם הוכנו גם חביות שהותקנו בהן מדפי ברזל. היה גם סיר ברזל ענק של מרק דגים שנתלה מעל אחת המדורות,  ומתוכו בצבצה אדרה של דג שבשרו נאכל באחד הדוכנים. גם הפעם עבד בקרקס מקס נהג המשאית הצ'ארמר, שהיה קצת מודאג מהעובדה שיותר מדי גברים התקבצו מול הדוכן שלו. אולי הצירוף של אנטריקוט מיושן וקממבר בפיתה טרייה, משך אותם אליו, ואולי היה זה בגלל שמקס לא לבש הפעם את החולצה האדומה שלו.

נריה גרנביץ' מנבחרת הפוטבול לנבחרת הבשר. צילום דוד סילברמן dpsimages
נריה גרנביץ' מנבחרת הפוטבול לנבחרת הבשר. צילום דוד סילברמן dpsimages

נריה גרנביץ', שפרש לאחרונה מתפקיד מנג'ר נבחרת הפוטבול של ישראל, אבל עדיין משחק באריות ירושלים, הוצב ליד הדוכן הצמחוני, אבל זה לא הפריע לו להתרוצץ עם נתחי בשר גדולים ולהכין מהם מטעמים. 'אוהד קוויתי וגילי בן-שחר מקרנבל של בשר, מכירים אחד את השני היטב, ורגילים לעבוד יחד. הפעם החלו את הקרקס עם דגים גדולים ויפים, וסיימו אותו עם ניוקי מושחת שאוהד הכין מתפוחי אדמה שניצלו בתוך אחת המדורות.

צילום דוד סילברמן dpsimages
צילום דוד סילברמן dpsimages

טליה הופמן בנתה לעצמה פינת ישיבה שאסף שינער מכנה "תרבחו ותסעדו". שולחנות נמוכים וסביבם שרפרפים שמטרתם לקרב בין אנשים, ובין הקהל לטבחיות. כך התקבצו היושבים מסביב למגש גדול של כנאפה בשרית, ועוד מנות שהוגשו מהמדורה שבערה בסמוך. משה משעלי אייש את הדוכן הסמוך לכניסה, וכאיש בצקים מוכשר, האכיל את כולם בפחמימות אפויות. אל הטבחיות הוותיקות והטבחים הוותיקים, הצטרפו "עולות חדשות" כמו יפעת שעובדת במעדניה של חוות צוק ברמת אביב; וקרן שהייתה אחראית על עמדה עם אוריינטציה תאילנדית, והכינה מעדנים מדגים נאים.

גם שף ניר צוק השתתף בקרקס המשפחתי. צילום דוד סילברמן dpsimages
גם שף ניר צוק השתתף בקרקס המשפחתי. צילום דוד סילברמן dpsimages

גם עומרי, שהוא רתך ואיש ברזל, הצטרף לקרקס ואייש דוכן עם אהוד גל, יועץ כלכלי וטבח ותיק בקרקס. גדעון הוא טייס באל-על, וטבח ותיק שניהל פעם את הדליקטסן ועבד גם  בבראסרי. כמו תמיד עזבנו את הקרקס שבעות, אחרי קינוח של הטראפלס של חוות צוק, חלווה משובחת ועוגת גבינה לימונית. וכמו תמיד, נסיים בברכת לחיי הקרקסים שבדרך.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר