ראפ סלמון סקין

החומריםטורטיה אפויה בגודל 30 ס"מ (ניתן להשיג במרכולים)מלפפון (בקליפתו) חתוך לרצועות דקותאבוקדו חתוך לרצועות דקותנבטי אפונהדג סלמון מלחפלפל לבןצ'ילי גרוסמיץ מלימון סחוט אחדקליפת לימון מגורדת רוטב טירידיטו24 מ"ל חומץ אורז15 מ"ל לציטין30 גרם ג'ינג'ר השה30 מ"ל ליים30 גרם חלבון ביצה40 מ"ל סויה (30 מ"ל סויה, 10 מ"ל מיץ לימון, כפית מיץ שמן שומשום)10 מ"ל רוטב דגים תאילנדי300 מ"ל שמן סויהחצי כפית פפריקה חריפהשלבי ההכנה1. מכינים רוטב טירידיטו: מרתיחים את הליציטין ואת החומץ אורז.2. טוחנים במג'ימיקס את הנוזלים החמים ואת שאר המרכיבים מלבד השמן.3. מוסיפים את השמן ומערבבים ידנית. 4. מכינים את סלט הסלמון: סוגרים את הסלמון בחום גבוה או על הגריל 6-7 דקות מכל צד (יש להתחיל מהצד עם העור ולקלף אותו כשהופכים).5. מעבירים לתנור שחומם לטמפרטורה של 180 מעלות לכ-12 דקות (עד שהדג מגיע לדרגת עשייה של Medium Well).6. מעבירים לקערה את הדג ואת הנוזלים שניגרו בזמן הבישול. מפרקים את הדג בידיים ומוודאים שאין עצמות (יש לדאוג לא לפורר את הדג יתר על המידה).7. מוסיפים לקערה כף של רוטב טירידיטו על כל 1 ק"ג סלמון. מוסיפים מלח, פלפל לבן, מעט צ'ילי גרוס, מיץ לימון וקליפת לימון מגורדת. מערבבים היטב.8. סלמון סקין: את העור המקולף מטגנים או אופים עד שהמרקם הופך פריך מאוד.9. הרכבת המנה: לוקחים טורטיה ומניחים על משטח ישר.10. שמית מלית של סלט סלמון ומפזרים מעל סלמון סקין. מניחים רצועות דקות של מלפפון ואבוקדו ונבטי אפונה. 11. מגלגלים כלפי פנימה ומהדקים חזק.12. להגשה: חותכים את הטורטיה כל 4 ס"מ ומזליפים רוטב טרידיטו.

החומרים
טורטיה אפויה בגודל 30 ס"מ (ניתן להשיג במרכולים)
מלפפון (בקליפתו) חתוך לרצועות דקות
אבוקדו חתוך לרצועות דקות
נבטי אפונה
דג סלמון
מלח
פלפל לבן
צ'ילי גרוס
מיץ מלימון סחוט אחד
קליפת לימון מגורדת

רוטב טירידיטו
24 מ"ל חומץ אורז
15 מ"ל לציטין
30 גרם ג'ינג'ר השה
30 מ"ל ליים
30 גרם חלבון ביצה
40 מ"ל סויה (30 מ"ל סויה, 10 מ"ל מיץ לימון, כפית מיץ שמן שומשום)
10 מ"ל רוטב דגים תאילנדי
300 מ"ל שמן סויה
חצי כפית פפריקה חריפה

שלבי ההכנה
1. מכינים רוטב טירידיטו: מרתיחים את הליציטין ואת החומץ אורז.

2. טוחנים במג'ימיקס את הנוזלים החמים ואת שאר המרכיבים מלבד השמן.

3. מוסיפים את השמן ומערבבים ידנית.

4. מכינים את סלט הסלמון: סוגרים את הסלמון בחום גבוה או על הגריל 6-7 דקות מכל צד (יש להתחיל מהצד עם העור ולקלף אותו כשהופכים).

5. מעבירים לתנור שחומם לטמפרטורה של 180 מעלות לכ-12 דקות (עד שהדג מגיע לדרגת עשייה של Medium Well).

6. מעבירים לקערה את הדג ואת הנוזלים שניגרו בזמן הבישול. מפרקים את הדג בידיים ומוודאים שאין עצמות (יש לדאוג לא לפורר את הדג יתר על המידה).

7. מוסיפים לקערה כף של רוטב טירידיטו על כל 1 ק"ג סלמון. מוסיפים מלח, פלפל לבן, מעט צ'ילי גרוס, מיץ לימון וקליפת לימון מגורדת. מערבבים היטב.

8. סלמון סקין: את העור המקולף מטגנים או אופים עד שהמרקם הופך פריך מאוד.

9. הרכבת המנה: לוקחים טורטיה ומניחים על משטח ישר.

10. שמית מלית של סלט סלמון ומפזרים מעל סלמון סקין. מניחים רצועות דקות של מלפפון ואבוקדו ונבטי אפונה.

11. מגלגלים כלפי פנימה ומהדקים חזק.

12. להגשה: חותכים את הטורטיה כל 4 ס"מ ומזליפים רוטב טרידיטו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר