ראשית המסיק– פסטיבל הזית בקניון שבעת כוכבים בהרצליה

שמן הזית, מהסמלים הקדומים ביותר להכנסת אורחים, יעמוד במרכזו של פסטיבל "ראשית המסיק– פסטיבל הזית הכי קרוב לבית", שיתקיים בקניון שבעת הכוכבים בסוף השבוע הראשון של נובמבר (חמישי-שבת 3/11-5/11), בהשתתפותם של מיטב יצרני שמן הזית בישראל

שמן הזית, מהסמלים הקדומים ביותר להכנסת אורחים, יעמוד במרכזו של פסטיבל "ראשית המסיק– פסטיבל הזית הכי קרוב לבית", שיתקיים בקניון שבעת הכוכבים בסוף השבוע הראשון של נובמבר (חמישי-שבת 3/11-5/11), בהשתתפותם של מיטב יצרני שמן הזית בישראל

לכבוד האירוע הפיק הקניון בשיתוף עם רותי קינן, מחברת ספר "הזית", את המדריך "שבעה כוכבי אירוח", ובו שבע הצעות לאירוח בסגנון ים-תיכוני על בסיס הזהב הנוזלי: מהמטבח הטורקי ועד המטבח הארצישראלי – כל עם ושולחן שמן הזית שלו

לילדים מחכה שבת של חגיגת זיתים ושמן. הפעילות כוללת סדנה לכיבוש זיתים, "בד בבד" – סדנה חווייתית להפקת שמן זית ממש כפי שנהוג היה מאות שנים בבית בד עתיק.

בין היצרנים הבולטים המשתתפים בפסטיבל
חוות פיליפ – חווה חקלאית פרטית בצפון הנגב, שמגדלת 100 דונמים של כרמי זיתים למאכל ולשמן משישה זנים שונים: נבאלי מוחסאן, סורי, פישולין, ברנע, פרונטויו, לצ'ינו. כל השמנים נעצרים בכבישה קרה בלבד, והם אינם עוברים סינון. בפסטיבל תוצג שלל תוצרת החווה: שמני זית וזיתים למאכל, קונפיטורות ביתיות מפירות העונה, דבש, יין ועוד.

חלוצה – שמן הזית חלוצה נחשב לגולת הכותרת של תעשיית שמן הזית הישראלית ומתהדר בסיווג Extra Virgin Olive Oil – סיווג האיכות הגבוה ביותר. השמן מופק מזיתים הגדלים בכרמי חולות חלוצה שליד קיבוץ רביבים, הכוללים את הזנים ברנע, סורי, פיקואל, פרונטויו, לצ'ינו, מנזנילו ועוד. בניגוד לשיטות המסורתיות של גידול עצי-זית, להשקיית הכרם משמשים מים מליחים. השמן מופק בשיטות כבישה קרה חדישות ומתקדמות, הוא עשיר בארומה ומצטיין בטעם פירותי-עשבוני מיוחד, בסגנון טוסקני.

נתאר – המשק של עפרה ואלי כהן בגבעת עדה לא רק מתמחה בגידול זיתים מזנים שונים ובייצור שמן זית זני – סורי, פיקודו, פישולין ומנזנילו – ורב זני, אלא גם בהנחלת תרבות שמן הזית בישראל ומתן ייעוץ בגידול זיתים לשמן והקמת בתי בד. נתאר, אגב, הוא ראשי התיבות של שמות הילדים במשפחה: נטע, תדהר, אלון, רותם. בפסטיבל תוצג תוצרת המשק – שמנים ושתילים לעציצים של זית, חומץ בן-יין מתובל, מוצרי נוי המבוססים על שמן, ליקר וחומץ, ותמרוקים שונים מחומרים טבעיים.

עץ השדה – שמן זית ייחודי המופק מכרמי הזיתים של משפחת טפרברג, מראשוני המתיישבים בגבעת עדה. השמן, שנעצר בכבישה קרה, משלב שני זני זיתים, סורי וברנע, ומסווג ככתית מעולה. בפסטיבל יוצגו לצד השמן גם זיתים, עצי בונזאי ומוצרי טיפוח על בסיס שמן זית.

שמנטו – בית בד מודרני ומשוכלל במושב רמות מאיר מיסודו של יוסי זברו, גימלאי של משרד הביטחון ואגרונום במקצועו, שלמד את סודות ייצור שמן לאחר צאתו לגימלאות. בית הבד מפיק שמן זית כתית מאיכות מעולה מזני זית שונים – סורי, ארביקינו, לצ'ינו ופישולין – בנפרד ובערבובים בעלי טעמים משובחים. בפסטיבל יוצגו לצד סוגי השמן השונים גם זיתים ועגבניות בשמן.

קסטיל – משק צעיר של משפחת מסוק במושב צור משה המתמחה בייצור שמן זית אקסטרא וירג'ין באיכות גבוהה מאוד. אם המשפחה, אסנת מסוק, מתמחה ברקיחת סבונים על בסיס שמן זית לסוגי עור שונים, תוך שימוש בצמחי מרפא ובתבלינים שונים ואפילו בחלב עיזים ויוגורט עיזים, חלב נאקה וחלב קוקוס – הכל על טהרת הטבע, ללא שום תוספת חומרים מלאכותיים.

קניון שבעת הכוכבים, שד' שבעת הכוכבים 8, הרצליה 9519898-09

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר