ראש השנה בחמישה צבעים

ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת להתחיל את השנה עם שפע של בריאות והגנה. סימני החג הם למעשה ירקות ופירות נבחרים ורבי עוצמה מ-5 קבוצות הצבע

תמיד חשוב לנו לאכול ירקות ופירות בחמישה צבעים, כדי לקבל את מכלול הבריאות וההגנה שאנחנו יכולים לקבל מן הטבע. אדום – למלחמה בסרטן ובמחלות הלב, כתום – לתפקוד תקין של מערכת החיסון ולמלחמה בסרטן, ירוק – לשמירה על ראייה תקינה ולחיזוק העצמות, לבן – לשמירה על בריאות כלי הדם ולמלחמה בחיידקים ובדלקות וסגול – להאטת תהליכי הזדקנות ובמיוחד הזדקנות המוח.

ראש השנה הוא הזדמנות מצוינת להתחיל את השנה עם שפע של בריאות והגנה. סימני החג הם למעשה ירקות ופירות נבחרים ורבי עוצמה מ-5 קבוצות הצבע.

ירוק: תפוח ירוק בדבש – לשנה טובה ומתוקה
בתוך מתיקות התפוח מסתתרת עוצמה בריאותית רבה. תפוחים על קליפתם, מהווים מקור חשוב לרכיב צמחי פעיל ביותר הנקרא קוורצטין, אשר הוא, וכן רכיבים נוספים בתפוח, נלחמים בדלקות ומגנים מפני תהליכי חמצון מזיקים. כך הם עשויים לסייע בטיפול במחלות דלקתיות, אסטמה ואלרגיה. כמו גם בהגנה מפני מחלות לב וסרטן.

אדום: רימון – שירבו זכויותינו כרימון
עם הרימון ירבו זכויותינו, וללא ספק גם בריאותנו. הפיגמנטים האדומים המקנים לו את צבעו העז יחד עם רכיבים נוספים, מספקים לרימון סגולות ייחודיות ורבות עוצמה. בראשן מלחמה בטרשת העורקים והגנה על בריאות הלב וכלי הדם. הרימון תורם גם למניעת סרטן, למניעת יתר לחץ דם, לחיזוק מערכת החיסון, ולהגנה מפני זיהומים. מחקרים חדשים מצביעים על האפשרות שהרימון עשוי לסייע לגברים בתחום התפקוד המיני והפריון.

סגול: סלק – שיסתלקו אויבינו
הרדיקלים החופשיים והתהליכים הדלקתיים – אויבינו מבפנים, יסתלקו, או לפחות יפחתו, אם נשלב בתפריט יותר סלק. הסלק מכיל פיגמנטים סגולים ייחודיים – בטלאנים, שהנם נוגדי חמצון הנלחמים במחלות לב וסרטן, הסלק מכיל גם חומצה סליצילית קרובת משפחה של האספירין, נוגדת דלקת התורמת גם היא לשמירה על בריאות כלי הדם והלב.

כתום: גזר/דלעת – שתקרע רוע גזר דיננו ויקראו לפניך זכויותינו
הגזר – מלך הבריאות, ללא ספק זכות גדולה להגביר את צריכתו בתפריט. הגזר נחשב כאחד המזונות החשובים ביותר למלחמה בסרטן.הוא עשיר בבטא קרוטן ובקרוטנואידים כתומים נוספים, הפועלים יחד כמו בתזמורת מרהיבה לשמירה על בריאות הגוף ולהגנתו מפני מחלות. הגזר מהווה גם מקור עשיר לויטמין A החיוני לראיית לילה, לשמירה על תפקוד מערכת החיסון, לשמירה על בריאות העור ועוד. גם הדלעת הכתומה מכילה מרכיבים וסגולות דומות.

לבן: כרישה – שיכרתו אויבינו
כבת משפחת הבצל, מהווה הכרישה מקור לתרכובת הגופרית הארומטיות רבות העוצמה, המסייעות בהגנה מפני תהליכי חמצון ודלקות ובהגנה על בריאות הלב וכלי הדם. תרכובות הגופרית תורמות גם להגנה מפני סרטן וסוכרת.

רימון באדום, גזר או דלעת בכתום, תפוח בירוק, סלק בסגול וכרישה בלבן. ירקות ופירות בחמישה צבעים – לחיים בריאים. מתחילת השנה.

מרב מור-אופיר היא תזונאית קלינית, יועצת מדעית למועצת הצמחים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר