ראש עיריית אילת לראש הממשלה: "די להתעלמות ולזלזול המשווע בעיר ובתושביה"

מאיר יצחק הלוי שלח לראש הממשלה מכתב חמישי במספר ובו הוא דורש סיוע דחוף לעיר: "תושבי אילת אינם שקופים. לאכזבתי הרבה נראה כאילו ירושלים דממה"

עם כינון הממשלה החדשה שלח ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי,  מכתב המוגדר כחריף במיוחד לראש הממשלה בנימין נתניהו ולכל שרי הממשלה. זה המכתב החמישי במספר שנשלח על ידי ראש העיר בחודשיים האחרונים, ובו הוא מפציר בראש הממשלה לתת סיוע דחוף לעיר אילת, ודורש להפסיק את ההתעלמות הבוטה, לדבריו, של הממשלה מהעיר ומהתושבים.

לדברי ראש העיר: "לאכזבתי הרבה בשבועות האחרונים שלל הפניות שלנו לא זוכות לכל מענה ותגובה, ונראה כאילו ירושלים דממה ותושבי אילת ממשיכים להיות שקופים. לא הגיוני, לא לגיטימי ולא תקין שעיר ואם בישראל, החוטפת מכה אחר מכה והזועקת לסיוע ולעזרה מהמדינה, תקבל כתף קרה, זלזול משווע וחוסר תגובה לדרישות לגיטימיות. זה הזמן לקיים את הבטחותיך, כי אם לא עכשיו אימתי?", כותב הלוי.

אילת. צילום pixabay

הלוי מבקש סיוע דחוף מהמדינה לעיר אילת, שספגה מכה קשה ממשבר הקורונה שפגע קשות בתיירות בעיר ובכלל. גם סופה עזה שפקדה את אילת בחודש מרץ הותירה הרס וחורבן ונזקים המוערכים בכ-100 מיליון שקל ופגעה קשות בעיר. זאת בנוסף לסגירת שדה התעופה דב לפני כשנה, שלטענת הלוי גרמה לעיר נזק עצום.

הלוי דורש מנתניהו לעמוד בהבטחות של המדינה מאוגוסט 2019, ולהעביר לאילת בהקדם את כספי הפיצוי שהובטחו לעיר לאחר סגירת שדות התעופה, בסך 530 מיליון שקל ועוד 220 מיליון שקל שאמורים לעבור בהתאם להחלטת הממשלה עם כינון הממשלה הנוכחית. הוא מבקש גם דיון דחוף בפורום שרים לאילת כדי להעלות את הנושא על סדר היום הממשלתי.

"משבר הקורונה פגע פגיעה קשה בעיר אילת שרוב כלכלתה נשענת על תיירות, והותיר אותה ללא פרנסה ומדממת", אומר הלוח. "בכ-80 אחוז מבתי האב באילת יש מובטל אחד, ובמקרים רבים שני המפרנסים מובטלים. היציאה מהמשבר תימשך חודשים ארוכים, ונדרש לאלתר טיפול מקיף הוליסטי ויצירתי כדי לחלץ את העיר ותושביה מהמצוקה. בינתיים, מכל התוכניות ומעשרות ישיבות זום ושיחות אינסופיות בשבועות האחרונים, כמעט ולא יצא דבר. הכל נשאר בגדר הבטחות והתחייבויות הרשומות על הקרח"ץ

באשר להשלכות של סגירת שדה דב בתל אביב, כותב הלוי: "סגירתו השגויה של השדה פגעה אנושות באיכות חיי תושבי העיר אילת, בדגש על התושבים החולים, והסבה נזקים כבדים לכלכלת העיר ולתעשיית התיירות. נכון להיום השדה עומד בשיממונו, שיממון הזועק לשמים".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר