רגב בהיכל – פוטנציאל להפוך למוסד של ממש

פתיחתו של תיאטרון הבימה המחודש מביאה איתה גם אופציה קולינרית חדשה. על חורבותיה של מסעדת אפרופו המפורסמת שהייתה צמודה להיכל התרבות, נפתחה עכשיו מסעדה חדשה

פתיחתו של תיאטרון הבימה המחודש מביאה איתה גם אופציה קולינרית חדשה. על חורבותיה של מסעדת אפרופו המפורסמת שהייתה צמודה להיכל התרבות, נפתחה עכשיו מסעדה חדשה, שקיבלה את השם רגב בהיכל.

הבעלים של המסעדה הוא שי רגב, איש עסקים מצפון הארץ, הנכנס לראשונה לתחום הקולינריה. הוא לקח לצידו את נחי לאור, הבעלים המפורסם של אפרופו, וביחד פתחו את המיזם החדש.

המקום, שעל פניו נראה קטן יותר מהמסעדה ששכנה פה בעבר, הוא מיקס בין ישן וחדש. מצד אחד מקבלים כאן עיצוב מודרני ונעים לעין המשתלב עם העיצוב המחודש של הבימה והכיכר הצמודה. המלצרים צוידו בטאבלטים לטובת ההזמנות, וגם המדים המיוחדים שלהם עוצבו במיוחד לטובת המסעדה.

מצד שני קבלו כאן נגן פסנתר, המנגן במהלך הערב, שריד לימי אפרופו בפרט ולשנות ה-80 בפרט, שגם זוכים להנצחה כחלק מההגדרה של המקום – מסעדה, בית קפה ופיאנו בר.

רגב בהיכל נפתחה להרצה, וכאשר תקופה זו תסתיים תחבור 'רגב' למספר מצומצם של מסעדות בתל אביב הפתוחות 24 שעות ביממה. ככזו היא מנסה לספק מענה לכל סוגי הלקוחות – מבוגרים ביום, זוגות בערב, צעירים בלילה – והתפריט בהתאם.

לפני שנתייחס למנות עצמן, צריך לומר לזכות רגב בהיכל שהיא מציעה תפריט מגוון במחירים נוחים מאוד. מחיר קפה הפוך כאן 12 ₪, בעוד שארוחת בוקר בסיסית – לחם, חמאה וחביתה מכמה ביצים שתרצו – תעלה 29 ₪. מחיר המאזטים השונים היכולים להתלוות לארוחת הבוקר ובכלל בין 5 ל-10 ₪, וכוללים מנות דוגמת סלמון מעושן, חצילים בטחינה ועוד. כל זה ועוד מוגש מחצות הלילה עד חצי היום – 24:00 עד 12:00.

על התפריט אמונים שלושה כוחות במקביל, עובדה היוצרת לעיתים סתירות מהותיות. הראשון הוא השף יואב בר (מאראבו) שימש כיועץ קולינרי, ואת טביעת אצבעותיו היצירתיות תמצאו במנות דוגמת טונה אדומה, המשלבת קוביות של טונה אדומה עשויה קלות עם חביתה של ביצת שליו, חמוציות ולבנה מתובלת בטוביקו (45 ₪). זו דוגמה לאוכל של בר – מנות יצירתיות, מורכבות יחסית, עם משחק של צבעים, מרקמים וטעמים.

השני לו יש חלק בתפריט הוא נחי אלקין, השף ממושב רמות ברמת הגולן, המביא למקום מנות של בישול כפרי. אלו יכולות להיות מצויינות לעיתים – גבינת קממבר עיזים אפויה שנעטפה בבצק גבינה והוגשה עם ריבת שום, הנה מנה מצוינת לחובבי הגבינות (39 ₪). עם זאת, יש גם מנות בנאליות ובסיסיות, דוגמת תבשיל לחי בקר, שנעשה היטב אך תובל ביותר מדי כמון (38 ₪), או לבבות עוף ממולאים בשקדים מבושלים בפול ירוק וערק. עם כל הרצון הטוב, הרכיבים לא השתלבו נכון במנה הזו – קשה היה לזהות אותם בדיוק, וטעמם של לבבות העוף לא בא לידי ביטוי.

מבין העיקריות טעמנו את פילה הלברק, דג טרי ועסיסי שנעשה היטב עם פטריות יער טריות מסוגים שונים ויין לבן. מחית הכמהין אמנם לא הורגשה במנה, אך השילוב הכולל היה מוצלח (85 ₪). גם קדירה מן הים במחבת יצוקה הייתה מנה יפה ועשירה בפירות ים טריים שנעשו באופן שמדגיש את בשר פירות הים (98 ₪). אגב, זו המנה היקרה ביותר בתפריט.

השלישית החתומה על תפריט רגב בהיכל, היא השף קונדיטור נאוה בן יקיר אשר על הקינוחים, כגון בורה בורה – קיווי ואננס עם סורבה קוקוס וסורבה פסיפלורה, ומעל נענע ומקרון (37 ש"ח). זו מנה קלילה ומרעננת, שהרכיבים השונים משתלבים בה היטב.
לעומת זאת, בפועל קרם פיסטוק הוא הכל חוץ מקרם פיסטוק. השילוב נשמע טוב: קרם פיסטוק למטה, עוגת שוקולד בלי קמח מעל, סורבה פטל ותותים בשלב השלישי ומעל מקרון נוסף. סורבה הפטל משתלט על העוגה והקרם, והוא יחד עם התותים האדומים משתלטים על כל חוש הטעם (37 ₪).

לרגב בהיכל יש כל הנתונים להצליח: מיקום טוב, עיצוב מוקפד ומחירים נוחים. הבעיה היחידה היא בתפריט, הדורש בעיקר האחדה כך שהמנות השונות יציגו איכות דומה. אז תוכל רגב בהיכל להפוך למוסד של ממש.

רגב בהיכל
שד' תרס"ט 4, היכל התרבות תל אביב
טל. 03-5289289
א'-שבת 12:00-24:00, מסוף דצמבר 24 שעות ביממה.

צילום המנות: אנטולי מיכאלו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר