רג'ינה: לאוכלי כשר שמחפשים מסעדה טובה

רג'ינה מציעה תפריט שנותן מענה למרבית הטעמים – ממנות בשריות ועד טבעוניות, מדגים ועד סלטים. צילום מיטל כהן
הארוחה ברג'ינה מהנה וטובה הודות לאוכל ולמיקום המסעדה והאווירה הייחודית במקום. אם אתם אוכלי כשר ומגיעים לתל אביב, רג'ינה צריכה להיות היעד שלכם לארוחה

מסעדת רג'ינה בתל אביב שוכנת במתחם התחנה, והיא אחת המסעדות הוותיקות במקום, אם לא הוותיקה ביותר. בתחילת דרכה, אם זיכרוננו משרת אותנו היטב, היא התמחתה במאכלי עדות. עם חלוף השנים וחילופי הבעלים – וההעדפות של הלקוחות, השתנה גם הקונספט הקולינרי של המקום. כיום היא מציעה תפריט שנותן מענה למרבית הטעמים – ממנות בשריות ועד טבעוניות, מדגים ועד סלטים, עם הקפדה על מנות שהציבור מכיר כמו סביצ'ה, סטייק סלמון, סינייה וסלט קינואה, וגם כמה דברים מיוחדים כמו זיוה בשרית. המסעדה, חשוב להוסיף, כשרה למהדרין.

צילום מיטל כהן
צילום מיטל כהן

התחלנו את הארוחה עם מעדן כבד (48 שקלים) – פטה כבד עוף מוגש עם טוסטונים וריבת בצל; הטחינה של רג'ינה (34 שקלים) – מוגשת עם לחמנייה; וליבת חצילים (44 שקלים) – ליבת חציל קלוי ומעל טחינה גולמית, סילאן, שמן זית וחמוציות. מי שאינו אוכל כשר כדרך קבע, ירגיש בהעדרה של חמאה במעדן הכבד, מה שמשפיע על המרקם ועל הטעם – ולא לטובה. אבל מי שאינו מכיר את גרסת הגויים ייהנה ממנה גדולה במיוחד של פטה כבד, טוסטונים פריכים אך חזקים דיים כדי לשמש בסיס לפטה, וריבה חביבה שמספקת את הטוויסט הרצוי. הטחינה מוגשת עם כמות קטנה (מדי) של סלט חריף, גרגרי חומוס ובצל ירוק – פשוט וטעים. החציל היה קלוי כהלכה, והשילוב הידוע עם טחינה וסילאן מוצלח. אם החציל היה חמים ולא קר, המנה הייתה טובה יותר.

צילום מיטל כהן
צילום מיטל כהן

משם עברנו לעיקריות – סינייה (88 שקלים) – קציצות מתובלות ואפויות בתנור עם טחינה, מוגשות במחבת לוהטת עם אורז; וסטייק אנטריקוט (148 שקלים) – מוגש עם תפוח אדמה מדורה וירקות קלויים בגריל. הסינייה הייתה כל מה שהיא אמורה להיות ולא אמורה להיות בעת ובעונה אחת. כמתואר בתפריט, קיבלנו שלוש קציצות בשר בקר עשויות מבשר טחון היטב, מתובלות נכון ורכות במידה. הן הוגשו עם דלעת, גזר וקישואים קלויים, שהיו הפתעה טובה, והכל הונח על מצע של אותה טחינה טובה מהמנה הראשונה (האורז הגיע בנפרד). אבל הקשר בין המנה הזו לבין השם שניתן לה רחוק מדי; "קציצות בטחינה" היה מתאים יותר.

צילום מיטל כהן
צילום מיטל כהן

האנטריקוט היה שומני במידה המצופה, צלוי בדיוק למידה שביקשנו, וככל שאפשר לצפות לו מבשר כשר, היה באיכות טובה. לא מלהיב, אבל מספק.

הארוחה במקום מהנה וטובה הודות לאוכל ולמיקום המסעדה, והאווירה הייחודית במקום. אם אתם אוכלי כשר ומגיעים לתל אביב, רג'ינה צריכה להיות היעד שלכם לארוחה.

רג'ינה – מתחם התחנה תל אביב, 03-7367474. א'-ה' 12:00-23:30, ו' 11:30-15:30, שבת 21:00-23:30

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר