רוזה דוידיאן מחוות השמפיניון: אשת השנה בחקלאות

בתמונה: רוזה דוידיאן מקבלת את אות אשת השנה בחקלאות מחיים אלוש, מייסד ועידת ישראל לחקלאות. צילום איקי מימון

במסגרת ועידת ישראל ה-9 לחקלאות, שהתקיימה בירושלים בארגון קבוצת משוב, הוענק אות איש/אשת השנה בחקלאות לרוזה דוידיאן, שהקימה את חוות השמפיניון במושב זרעית על גבול הלבנון. בדבריה בפני באי הוועידה, תיארה רוזה את הדרך שעברה מאז ניכשה את העשבים מסף הבית שקיבלו במושב, ועד לחוות הפטריות שהקימה:

"עליתי עם משפחתי בשנת 1956. בשנת 1962 נישאתי ליצחק. בשנת 1967 עברנו עם שני ילדינו לגור במושב זרעית. היינו ממייסדי היישוב שמנה כ-48 משפחות על גבול לבנון, יישוב ללא גדר. הבית שקיבלנו היה ממוקם בין סלעים וטרשים. לא  ניתן היה להיכנס לבית. הדבר הראשון שעשיתי היה ליישר את השטח. ניכשתי עשבים וייצרתי גינה. אמצעי הייצור שעמדו לרשותנו אז היו 500 עוף פטם ומעט מטעים. הרעיון לגדל פטריות ניטע בי למעשה שנים לפני שהקמנו את "חוות השמפיניון". בשנות ה-60 המוקדמות, כנערה בקיבוץ מצובה, הקיבוץ הראשון בארץ שגידל פטריות – המראה שלהן הקסים אותי. ענף הפטריות לא היה מוכר אז בארץ, וכמות הפטריות שם הייתה מזערית. רק האליטות יכלו להרשות לעצמן לאכול פטריות. אני זוכרת שהייתה לי משאלה שכל האנשים ללא יוצא מן הכלל יאכלו פטריות.

צילום מאתר חוות השמפיניון
צילום מאתר חוות השמפיניון

ואכן נפלה בחלקי הזכות להאכיל את כל אזרחי המדינה בפטריות של חוות השמפיניון. מותג שמאחוריו עומדים אמינות, איכות, שירות, אחריות והרבה מאוד חשיבה. אני מאמינה בחדשנות ואימוץ תהליכים טכנולוגיים מתקדמים. משה בני ממשיך את דרכי בכישוריו המיוחדים, ופועל ללא לאות להצלחתנו בארץ ומעבר לים. אני ממשיכה ללמוד בכל יום, ומפנה את האנרגיות שלי לבנייה ועשייה. אני מאמינה מאוד בנשים שבוחרות בעשייה. בשנות פעילותי נוכחתי כי לנשים יש מחשבה מקורית, והן מוצאות פתרונות יצירתיים ובעלות ראיית עולם רחבה. הארץ קמה עם יישובי חומה ומגדל, ואני במושב זרעית אמשיך לבנותה, לגדל ולספק פטריות לכל אזרחיה".

צילום מאתר חוות השמפיניון
צילום מאתר חוות השמפיניון

חוות השמפיניון הוקמה בשנת 1982 ע"י רוזה ויצחק דוידיאן, כעסק משפחתי במושב זרעית, כחלק ממאמץ לאומי לחיזוק וביסוס הפרנסה החקלאית ביישובי קו העימות. החווה מעסיקה כיום כ-200 עובדים, ביניהם אגרונומים, מגדלים, אורזים ועובדי אחזקה מיישובי האזור, ודואגת לרווחתם ולתנאי עבודתם. החוה נחשבת למובילה בארץ בשוק הפטריות. לחווה קו מוצרי פטריות טריות  מהן ניתן ליהנות כל השנה, שמצטיינות במראה, באיכות ובטעמן המעודן, בעקבות טיפול מקצועי לאורך תהליך הגידול. לחווה קו רחב ומגוון של פטריות טריות באריזות ובגדלים שונים: פטריות שמפיניון, פורטבלה ומגה פורטבלה, ופטריות יער שונות.

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר