רונימוטי – קצת איטליה ברמת החי"ל

בלב מתחם היי-טק הנראה מהכביש כגוש מתכתי קר ומנוכר, מגדלי זיו ברמת החי"ל, נמצאת מעדנייה/מסעדה המביאה ניחוחות וטעמים איטלקיים שמשגרים אותנו מיד למחוזות אחרים

בלב מתחם היי-טק הנראה מהכביש כגוש מתכתי קר ומנוכר, מגדלי זיו ברמת החי"ל, נמצאת מעדניה/מסעדה המביאה ניחוחות וטעמים איטלקיים שמשגרים אותנו מיד למחוזות אחרים.

כשהגענו למקום, הושבנו בקובייה שקופה אך אינטימית הממוקמת ברחבה בין שני המגדלים (מול מועדון זאפה), ומיד חשנו באווירה החמה המשפחתית והנעימה. המלצרית האדיבה והחייכנית, אשר גלתה בקיאות יתרה ברזי המטבח, הגישה לנו את יין הבית ציטרה, ופוקצ'ה עם פלפל קלוי ורוטב פסטו. התחלה טובה. התענגנו וליקקנו את האצבעות בתקווה ובציפייה לבאות.

המנות הראשונות שהזמנו בהמלצתה היו:
"מלפטי" – פירוש המילה מלפטי באיטלקית הוא "עשוי רע". במקור מדובר במילוי לרביולי שלא הצליח, וכדי לא לבזבז הפכו אותו לקציצות תרד על בסיס רוזה טעימות להפליא, אשר שמן אינו מעיד ולו במעט על איכותן. במעדניה הן נמכרות במארז קפוא. 32 ש"ח.
ברוסקטה דה פשה – נתחי פלמידה מעושנת קלות עם נבטי חמניה, ברוסקטי, עגבניות שרי ופילה לימון. 28 ש"ח.
סלט פנה פרושוטו – סלט עם חתיכות לחם (שאריות מן היום הקודם) קלוי, שמן זית, שום, לימון, וכמובן פרוסות דקיקות של פרושוטו (שוק חזיר). 48 ש"ח.
כל המנות ללא יוצא מן הכלל היו טעימות ובמידה הנכונה. הקושי היחיד היה למצוא מקום לכל הצלחות על שולחן קטן המיועד לזוג סועדים.

לפני המנה העיקרית הופיע בעל המקום, מוטי, ואז התחוורו לנו פרטים נוספים על המסעדה ובעליה.
שם המסעדה, רונימוטי, ניתן על ידי הממתגת, נאווה עוז סיני, שאף עיצבה את הלוגו מאותיות המזכירות פסטה. מוטי, בחור צעיר ואנרגטי, היה בעברו הרחוק קבלן שיפוצים, ולכן עיצב ובנה במו ידיו את המקום. הוא היה סו-שף במסעדת קרן ולאחר מכן שף במסעדה האיטלקית הוותיקה פרונטו, ואף נשלח מטעמה ללימודים קולינריים באיטליה.
לאחר שחזר הקים עם חברתו לחיים, רוני, מעדניה ברמת גן במתחם הבורסה. הם הגיעו למסקנה שמעדניה צריכה לבסס את מעמדה במשך לפחות שני עשורים על מנת שתהיה לה זכות קיום, ולכן עברו למקומם הנוכחי ברמת החייל, וצרפו למעדניה מסעדונת קטנה שהלכה והתרחבה לאור הביקוש וההצלחה.
כיום יכולה המסעדה להכיל כ- 100 איש, כאשר רוני היא השפית במטבח ומוטי ממונה על יחסי הציבור ועל השירות.

עבודת האפייה מתחילה כל בוקר בשעה 4:00 כדי להבטיח שהמאפים יהיו מוכנים, טריים וחמים בזמן הפתיחה ב- 7:00 בבוקר. מוטי מספר כי כל חומרי הגלם מובאים על ידם מאיטליה, וכל המאכלים מא' עד ת', הם יציר כפיהם הנעשה במטבח הקטן שמאחורי המעדניה, ללא מכונות, אלא רק בארבע ידיים, בהתאם לעונות השנה, ומוגשים בצורה בסיסית ואסתטית. בנוסף ניתן לרכוש את המוצרים במעדניה, וגם להזמין שירות קייטרינג (עד 100 איש) בסופי שבוע.

למנה עיקרית הזמנתי לינגוויני פירות ים, שהייתה מורכבת משרימפס וקלאמרי ברוטב עגבניות ויין לבן. קל היה לחוש וליהנות מטריות המרכיבים ומבישול האלדנטה של הפסטה (7 דקות בדיוק), אך גם קשה היה להתעלם מריח הים הדומיננטי ומטעמן החמצמץ של העגבניות. עניין של טעם. 69 ש"ח.

זוגתי שתחייה הזמינה פסטה רחבה, פפרדלה ברוטב רגו – תבשיל המורכב מבשר בקר טחון ביין אדום. גם אצלה קל היה לחוש וליהנות מטריות המרכיבים ומבישול האלדנטה של הפסטה, ומטעמו המשובח של הרגו. יחד עם זאת, במקרה זה השתלט טעמה של הפסטה הרחבה על המנה. 58 ש"ח.

לקינוח, עם הקפה האיטלקי הייחודי למקום, הזמנו וחלקנו, בהמלצתו של מוטי, שתי מנות טעימות להפליא ועתירות קלוריות, המיוצרות כצפוי במקום מחומרים טריים ומשובחים. סמי פרדו – פירמידה של מקפא אגוזי לוז ונוגט, ו קרם דה קסטניה – שכבות של שמנת מתוקה, מחית ערמונים, אגוזים ממותקים וסירופ. מחיר כל קינוח 32 ₪.

אנחנו ממליצים בחום לבלות במקום, גם בזכות האוכל ולא פחות בגלל הצוות החביב והשירותי. נראה כי השילוב בין רוני לבין מוטי מוצלח, לא רק כשם בעל צליל איטלקי של מסעדה.


רונימוטי
מתחם מגדלי זיו, רח' ראול וולנברג 24, רמת החייל, תל אביב
טל. 03-6470247

א'-ב' – 07:30-19:30; ג'-ה' – 07:30-23:00; ו' – 07:30-15:00 ארוחת בוקר מוגשת בין השעות 08:30-11:30



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר