רונית בדלר, מנכ"ל יקב הרי גליל: על משרד החקלאות והאוצר לעודד גידולים הצורכים פחות מים

2008 הוכרזה רשמית כשנת בצורת, לאחר המלצת ועדת הבצורת המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. על פי הערכות הועדה נאמדים הנזקים עד כה בסכום של כ- 20 מיליון ₪. לעומת זאת, החקלאים באזור הגליל והגולן מדווחים על נזקים הנאמדים במאות מיליוני שקלים

2008 הוכרזה רשמית כשנת בצורת, לאחר המלצת ועדת הבצורת המשותפת למשרדי האוצר והחקלאות. על פי הערכות הועדה נאמדים הנזקים עד כה בסכום של כ- 20 מיליון ₪. לעומת זאת, החקלאים באזור הגליל והגולן מדווחים על נזקים הנאמדים במאות מיליוני שקלים.

עם פרסום החלטת משרד האוצר קוראת מנכ"ל יקב הרי גליל, רונית בדלר, למשרדי האוצר והחקלאות לתת את הדעת על הקשיים הצפויים לענף החקלאות בשנים הבאות, ובנוסף לפיצויים לקיים תכנון ארוך טווח לתכנון והשקעה בגידולים החקלאיים באזור הצפון.

"על משרדי החקלאות והאוצר לעודד גידולים להם יש יתרון בצריכה נמוכה של מים. פיצוי נקודתי הינו כמו סתימה זמנית, במקום בו יש לבצע טיפול שורש. במחשבה לטווח רחוק, השקעה נבונה של משאבים צריכה לבוא לידי ביטוי במענקים לעידוד חקלאים לנטיעות כרמים או גידולים אחרים הצורכים פחות מים, ובמקביל ליצור חלופות השקיה, על ידי התפלה או שימוש במי קולחין בשאר חלקי הארץ ובגליל ובגולן שאין בהם מים חילופיים, להקצות משאבים ממשלתיים למאגרי מים נוספים וקידוחי מים נוספים במקומות בהם ידוע כי קיימים כאלו". אומרת רונית בדלר.

יוני גל-מדריך ההשקיה בכרמי יקבי הרי גליל בקיבוץ יראון, מציין כי הפגיעה הקשה עקב הבצורת הינה בקרב חקלאים בעלי מטעי פירות נשירים, שם צריכת המים מגיעה לכ- 850 קוב מים לדונם, לעומת הכרמים, בהם הצריכה מסתכמת בכ- 200 קוב לדונם בלבד.

"כבר בראשית השנה נערכו ביקבי רמת הגולן עם 6000 דונם כרמים, וביקב הרי גליל עם 1000 דונם כרמים, לקראת עונת הבצורת, וכחלק מתוכנית העבודה לשנת 2008 נרכשה בקרת השקיה מתקדמת "תא הלחץ", לעבודה בכרמים, מערכת בה מותקן מכשיר המודד את פוטנציאל המים בצמח, באמצעותה ניתן להגיע לשליטה יומיומית במערך ההשקיה בכל שטחי הכרמים", אומר יוני גל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר