רוני ונציה – עוגה עוגה

ספרה השני והחדש של הקונדיטורית המוערכת רוני ונציה, הוא למעשה אוסף מתכונים מובילים שנבחרו מתוך המדור "עוגה עוגה" בזמנים מודרנים ובעל אותו שם בדיוק

עוגה עוגה – סודות האפיה
רוני ונציה
הוצאת ידיעות אחרונות
128 שקל


ספרה השני והחדש של הקונדיטורית המוערכת רוני ונציה, הוא למעשה אוסף מתכונים מובילים שנבחרו מתוך המדור "עוגה עוגה" בזמנים מודרנים ובעל אותו שם בדיוק.

אני חובבת מושבעת של ספרי אפייה ועוגות, ותמיד שמחה לעוד אחד כזה על המדף, גם אם לא תמיד אני משתמשת בהם. למעשה, יש לי הרבה יותר ספרי אפיה שאני אוצרת רק בגלל התמונות המרהיבות שלהם מאשר שימוש פוטנציאלי במתכונים שבהם.

ספרה של רוני ונציה הוא כזה שאני אשתמש בו ללא ספק, בדיוק כמו בספר הראשון שלה, "חלומות מתוקים". העוגות כולן ביתיות, הרבה מהן בחושות, ומחולקות בספר לפי פרקים של שוקולד, פרות, שמרים, קינוחים, מלוחים, גבינה ועוד.

לכול מתכון מתלווה ממול צילום נהדר, שלפי דעתי חשוב מאוד בספרי אפייה ומקל על הבחירה איזו עוגה לאפות לאיזו מטרה. בפרק הפותח מציעה רוני ונציה שיטות וסודות אפייה חשובים מאין כמוהם. תוכלו למצוא שם שיטות עבודה, מידע אודות חומרי גלם ושימוש נכון בהם, מידות, טכניקות אפיה וכד'.

אותו פרק בדיוק מופיע גם בספרה הראשון, והוא הכרחי למי שרוצה לאפות ברצינות. העוגות בספר אינן קלות להכנה בהכרח וחלק מן המתכונים אף מסובכים מעט, אך ההסברים ענייניים, בהירים ומחולקים לשלבים.

למי שיש במקרה את ספרה הראשון, שהיה לרב מכר, יזהה מוטיבים זהים בין השניים מבחינת הסגנון והעריכה, ואף מתכונים זהים או דומים, בוריאציות שונות מעט. בכל אופן, מניסיוני, תמיד הצליחו העוגות כאשר הקפדתי על ההוראות המדויקות ואפשר לומר שהתוצאות מצדיקות את ההשקעה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר