ריבר – פיוז'ן טעים של מטבחים

סניף ראשון לציון שודרג מכל הבחינות - המקום נעים ונקי, השירות טוב וחם אך לא מעיק, והאוכל מאוד טעים ומחירו הוגן ביותר. צילום איריס לוי
ברשת ריבר יש סניפים לא כשרים: פתח תקווה, חולון, רחובות, רמת השרון וכפר סבא. סניפים כשרים: ראשון לציון, יבנה, אור יהודה, מודיעין, רמת גן בורסה, ירושלים מלחה, וסניפי סושי בר: מרכז וייצמן ודיזנגוף סנטר בתל אביב

כבר ידוע לא מעט שנים שאנחנו הישראלים מתים על אוכל אסייתי. כל כך הרבה סויה זרמה מאז שאהרוני הגיע בפעם ראשונה לארץ ממסעותיו עם צ'ופסטיקס במזוודה, וגילה לנו את אסיה. אם בעבר מנת ילדים הייתה שניצל וצ'יפס, היום כמעט כל ילד בן חמש יודע להבדיל בין סושי למאקי, ויודע בדיוק מה הוא רוצה שיהיה בתוך הפא תאי שלו. בארצנו החמה והמיוזעת ניתן לזהות שני סוגי מסעדות אסייתיות – מסעדות עילית יקרות ומפונפנות המגישות אוכל מורכב  טעים ומאוד יקר, ומסעדות רשת – המגישות אוכל בסדר פחות מורכב ובמקרים רבים גם טעים, במחירים הנוחים לכל כיס.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

רשת מסעדות ריבר נודלס בר (River) נפתחה בשנת 2000, וכיום מונה 14 סניפים – כשרים ולא כשרים ושני דוכני סושי. סניף הדגל של המסעדה הממוקם בראשון לציון מול קניון הזהב, ידוע ומאוד מוכר. לאחרונה עבר הסניף מתיחת פנים רצינית – שיפוץ מאוד יסודי, הוחלפה ההנהלה, הפך לכשר והתפריט שודרג. הייתי מאוד סקרנית להגיע ולבחון, האם אכן נעשה כאן שינוי גם בטעם ובאיכות המנות המוגשות לסועדים.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

הגענו בשעת צהרים מאוחרת. בחוץ מאוד חם אבל במסעדה מאוד נעים. החלל אכן זכה לעיצוב מחודש, שמשדר ניקיון ורוגע. כל הריהוט בצבעים כהים של עץ – נעים לעין. שולחנות בגבהים שונים נותנים מראה מעניין למסעדה. שלושה שולחנות תפוסים עם חבורות שמחות של צעירים, ועוד שולחן בצד של זוג המסתודד לו בשקט. על כל שולחן מוצבים עציצים יפים בסגנון יפני מינימליסטי, וקעריות קטנות מאבן שעוד רגע יכילו את הסויה עבור הסושי – אהבנו.

מלצר חייכן מגיש לנו את הטאבלטים כדי לבחור את המנות – אני אוהבת את דרך הצגת התפריט בטאבלט; הכול ברור, כולל תמונה – שדרוג שהיום נמצא בלא מעט מסעדות. האמת היא שזרמנו עם ההמלצות של המלצר – הוא הרי מכיר הכי טוב את התפריט, והוא המליץ לנו להתמקד בתפריט החדש שהושק לאחרונה במסעדה.

סלט סום טאם. צילום איריס לוי
סלט סום טאם. צילום איריס לוי

פתחנו בשני סלטים רעננים: סלט סום טאם  – סלט פפאיה, מנגו ירוק (בעונה), בצל סגול, כוסברה, נענע, צ'ילי, ליים ודניס פריך (44 ₪) – אנחנו הזמנו ללא הדניס הפריך. סלט זה הינו מהקלאסיקות של המטבח התאילנדי המפואר. הסלט מצוין, טעמו היה מאוזן ומדויק, והחזיר אותנו בביס אחד לשיטוט המהנה ברחובות בנגקוק. יאמר לזכות השף של ריבר שלא נפל במלכודת המוכרת של רוטב הדגים. בדרך כלל כשמתבלים בארץ סלט זה, מפריזים בכמות רוטב הדגים הדומיננטי, מה שהופך את המנה להרבה פחות טעימה.

סלט בנג בנג. צילום איריס לוי
סלט בנג בנג. צילום איריס לוי

השני היה סלט בנג בנג – גזר, סלק, מלפפון, בצל סגול, כוסברה, נענע, בקרם בוטנים וצ'ילי (36 ₪). השילוב הטעים בין חמוץ מתוק למלוח וחריף, האופייני כל כך למטבח האסייתי, הוא מרכזה של המנה המוצלחת הזו. התוספת של רוטב חמאת הבוטנים עושה כל כך טוב לסלט, שממש מתחשק ללקק כל פירור מהצלחת.

פאני פורי. צילום איריס לוי
פאני פורי. צילום איריס לוי

ההמשך היה עם פאני פורי – 3 יחידות במילוי דג ים קצוץ, ג'ינג'ר, צ'ילי, בצל ירוק ויוזו (36 ₪); מנפלאות המטבח ההודי שחודר אט אט לארץ. מנה מדליקה של "כוסיות" חיטה מטוגנות, הממולאות בבשר דג טרי וירקות טריים שתובלו יחד. השילוב של הטקסטורות – קריספי מבחוץ ורך מבפנים,  עם החמצמצות של היוזו, הופך כל ביס ללונה פארק בפה.

סושי סלמון צ'ימיצ'ורי. צילום איריס לוי
סושי סלמון צ'ימיצ'ורי. צילום איריס לוי

גם בגזרת הסושי שינו והוסיפו בריבר מנות מעניינות. כל הכיף בלאכול סושי בארץ, הן אותן מנות של פיוז'ן – שילוב בין מטבחים. אם מאסטר הסושי מיפן היה שומע – לא טועם אלא שומע, על סושי סלמון צ'ימיצ'ורי – סלמון, אבוקדו, צ'ימיצ'ורי פונזו (41 ₪), בטוח שהוא היה מתעלף, שלא לומר מבצע חרקירי במקום. זו הפעם הראשונה שטעמתי סושי עם צ'ימיצ'ורי, ולהפתעתי זה הולך נהדר ביחד. ובעצם למה לא? חמיצות יש, חריפות יש, צמחי תבלין יש – אז זה ממש מתאים.

רול ספייסי טונה אדומה. צילום איריס לוי
רול ספייסי טונה אדומה. צילום איריס לוי

רול נוסף שטעמנו מהחדשים היה ספייסי טונה אדומה, עם  אספרגוס, בצל ירוק, ואפונת ווסאבי מעל (41 ₪), שהיה ממש טעים. גם במקרה זה, השילוב המיוחד של חומרי גלם איכותיים ולא רגילים למטבח האסייתי, עשה את כל המנה.

פאד קגאי. צילום איריס לוי
פאד קגאי. צילום איריס לוי

בעניין המנה העיקרית – כאן הייתה לנו התלבטות בין ישן לחדש. בעבר, כשהיינו מגיעים לריבר ברחובות, תמיד העדפנו לחזור לאש ולהבה – שהפכה להיות מאושיות המטבח האסייתי בארץ: אטריות מוקפצות עם בקר צלוי, פרגית, כרוב, בצל סגול וגזר. אבל בסופו של דבר החלטנו להתקדם למנה חדשה שהמלצר המליץ לנו עליה. אך לפני כן אזהרה – המנה שבחרנו ח ר י פ ה, ואם אתם לא ממש אוהבים חריף, אז תעזבו, כי אחרת יהיה קשה. ואם אתם אוהבי חריף – זו המנה שלכם: פאד קגאי – פרגית קצוצה, עם בצל ירוק, בזיל תאילנדי, שום, ג'ינג'ר, צ'ילי חריף, וביצה עלומה (58 ₪) –  מנה טעימה ועסיסית.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

על הקינוחים דילגנו; כבר לא היה מקום. החוויה שלנו בריבר הייתה מאוד חיובית. סניף ראשון לציון שודרג לטובה מכל הבחינות – המקום נעים ונקי, השירות טוב וחם אך לא מעיק, והאוכל מאוד טעים ומחירו הוגן ביותר. רשת ריבר ידידותית לילדים ומציעה להם תפריט ילדים הכולל אטריות בווק עם עוף (41 ₪) ושניצלונים (41 ₪) – אך כמו שאמרנו, הם גם מתים על סושי. יש כאן גם שירות TA ומשלוחים עד הבית, ואפילו קייטרינג לאירועים ממנות ריבר.

צילום איריס לוי
צילום איריס לוי

רשת ריבר – River כוללת סניפים לא כשרים: פתח תקווה, חולון, רחובות, רמת השרון וכפר סבא. סניפים כשרים: ראשון לציון, יבנה, אור יהודה, מודיעין, רמת גן בורסה, ירושלים מלחה, וסניפי סושי בר: מרכז וייצמן ודיזנגוף סנטר בתל אביב.

הכותבת היא שף איריס לוי – קולינריה עילית במיטבה, 054-4944205 וגם בפייסבוק

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר