ריזוטו פטריות חורפי

מצרכים: 2 כוסות אורז עגול לריזוטו 75 גרם חמאהשליש עד חצי כוס שמן זית עדיןשתיים-שלוש כוסות ציר עוף1 כוס יין לבן חצי יבש (גוורצטרמינר יהיה טוב מאוד)חצי כוס בצל ירוק קצוץ דק4 כוסות פטריות שדה (נרתיקניות) קצוצות6 בצלי שאלוט קצוצים דק (אפשר גם בצל רגיל) חופן קטן של עלי בזיליקום טרייםחצי כוס פרמג'יאנו איכותי מגורר דקחצי כף טימין טרי קצוץ דקמלח-ים ופלפל לבן גרוס לפי הטעםאופן ההכנה: שוטפים הייטב את האורז ומסננים מיד.בסיר עם תחתית עבה ממיסים את החמאה ומעט משמן הזית, ומטגנים בעדינות על אש קטנה את השאלוט הקצוצים. אחרי שתיים-שלוש דקות מוסיפים את האורז ומערבבים עד שכל גרגירי האורז יצופו בשומן. להציף במעט יין לבן, ולערבב היטב בעזרת כף-עץ. מוסיפים עוד מעט יין לבן, ומערבבים עד שהיין ייספג. להוסיף ציר עוף חם לאט-לאט תוך כדי ערבוב, ולפי קצב ספיגת הנוזלים של האורז. החוכמה בריזוטו היא להוסיף את הנוזלים לאט-לאט. אל תתפתו להוסיף הכול בבת-אחת, גם אם זה מאוד מפתה. אל תעצרו אף פעם את הערבוב, כי אז הריזוטו שלכם ייצא אורז יציקתי ולא ריזוטו אוורירי, וגם כי יש סכנה גדולה ביותר שהאורז בתחתית הסיר יישרף.  בישול הריזוטו לוקח 22-20 דקות, אז אל תמהרו. החוכמה היא להשאיר נקודה אחת קשה באמצעו של גרגיר האורז.לקראת גמר הבישול הניחו מחבת גדולה על הלהבה הגדולה ביותר בגז שלכם. חממו את המחבת היטב. הוסיפו שמן זית ואת הפטריות הנרתיקניות, תבלו בטימין, במלח ובפלפל לבן. הקפיצו שתיים-שלוש דקות, והורידו מהאש. הוסיפו את הפטריות לריזוטו. המשיכו בערבוב.  הורידו מהלהבה, והוסיפו את עלי הבזיליקום, הבצל הירוק הקצוץ והפרמג'יאנו המגורר. בשלב הזה הריזוטו אמור להיות מוכן. תקנו תיבול. אם צריך מלח ופלפל, תוסיפו בלי פחד. האורז בולע כמויות די גדולות.  הגישו מיד בקעריות.

מצרכים:
2 כוסות אורז עגול לריזוטו
75 גרם חמאה
שליש עד חצי כוס שמן זית עדין
שתיים-שלוש כוסות ציר עוף
1 כוס יין לבן חצי יבש (גוורצטרמינר יהיה טוב מאוד)
חצי כוס בצל ירוק קצוץ דק
4 כוסות פטריות שדה (נרתיקניות) קצוצות
6 בצלי שאלוט קצוצים דק (אפשר גם בצל רגיל)
חופן קטן של עלי בזיליקום טריים
חצי כוס פרמג'יאנו איכותי מגורר דק
חצי כף טימין טרי קצוץ דק
מלח-ים ופלפל לבן גרוס לפי הטעם

אופן ההכנה:
שוטפים הייטב את האורז ומסננים מיד.
בסיר עם תחתית עבה ממיסים את החמאה ומעט משמן הזית, ומטגנים בעדינות על אש קטנה את השאלוט הקצוצים.
אחרי שתיים-שלוש דקות מוסיפים את האורז ומערבבים עד שכל גרגירי האורז יצופו בשומן. להציף במעט יין לבן, ולערבב היטב בעזרת כף-עץ.
מוסיפים עוד מעט יין לבן, ומערבבים עד שהיין ייספג.
להוסיף ציר עוף חם לאט-לאט תוך כדי ערבוב, ולפי קצב ספיגת הנוזלים של האורז.
החוכמה בריזוטו היא להוסיף את הנוזלים לאט-לאט. אל תתפתו להוסיף הכול בבת-אחת, גם אם זה מאוד מפתה.
אל תעצרו אף פעם את הערבוב, כי אז הריזוטו שלכם ייצא אורז יציקתי ולא ריזוטו אוורירי, וגם כי יש סכנה גדולה ביותר שהאורז בתחתית הסיר יישרף. 
בישול הריזוטו לוקח 22-20 דקות, אז אל תמהרו. החוכמה היא להשאיר נקודה אחת קשה באמצעו של גרגיר האורז.
לקראת גמר הבישול הניחו מחבת גדולה על הלהבה הגדולה ביותר בגז שלכם. חממו את המחבת היטב. הוסיפו שמן זית ואת הפטריות הנרתיקניות, תבלו בטימין, במלח ובפלפל לבן. הקפיצו שתיים-שלוש דקות, והורידו מהאש. הוסיפו את הפטריות לריזוטו. המשיכו בערבוב. 
הורידו מהלהבה, והוסיפו את עלי הבזיליקום, הבצל הירוק הקצוץ והפרמג'יאנו המגורר.
בשלב הזה הריזוטו אמור להיות מוכן. תקנו תיבול. אם צריך מלח ופלפל, תוסיפו בלי פחד. האורז בולע כמויות די גדולות. 
הגישו מיד בקעריות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר