רימון – מלך הבריאות

הרימון נמנה על שבעת המינים שנתברכה בהם ארצנו. מומלץ שגם צלחתנו תתברך בו, ולא רק הודות לטעם הנפלא והעסיסי. הפיגמנטים האדומים המקנים לרימון את צבעו העז (אנתוציאנינים) יחד עם רכיבים נוספים בו, מספקים לו סגולות בריאותיות מרשימות

הרימון נמנה על שבעת המינים שנתברכה בהם ארצנו. מתברר כי מומלץ מאוד שגם צלחתנו תתברך בו, ולא רק הודות לטעם הנפלא והעסיסי. הפיגמנטים האדומים המקנים לרימון את צבעו העז (אנתוציאנינים) יחד עם רכיבים נוספים בו, מספקים לו סגולות בריאותיות מרשימות.

הרימון הוא נשק חשוב לשמירה על בריאות הלב וכלי הדם. מחקרים מראים כי צריכה יומיומית של הגרגירים או המיץ תורמת להפחתת רמות הכולסטרול "הרע" בדם (LDL), להפחתת רמות לחץ הדם, לשיפור זרימת הדם ללב ואפילו לנסיגה של טרשת העורקים. כך יכול להגן הרימון מפני התקפי לב, אירועים מוחיים ומחלות סרטן.

לפיגמנטים האדומים, האנתוציאנינים, סגולות נוגדות חמצון ונוגדות דלקת. לכן הם תורמים, יחד עם רכיבים מגינים נוספים ברימון, כמו הטנינים, גם להאטת תהליכי הזדקנות ולמניעת סרטן.

על פי הרפואה העממית הרימון האדום הוא מקור לברזל ומומלץ ללוקים באנמיה. גם הרפואה הסינית רואה בו, בגלל צבעו, פרי מחזק דם.

כדי ליהנות מן ההשפעות המיטיבות של הרימון מומלץ לאכול באופן יומיומי חצי כוס גרגירי רימון או לשתות חצי כוס מיץ.

את הרימונים ניתן לקנות בעונה ולשמור בקירור מספר חודשים עד חצי שנה ובכך ליהנות מיתרונות הרימון זמן ארוך יותר מעונתו.

לאלו הנרתעים ממלאכת הקילוף של הרימון נמצא השנה פתרון- מועצת הצמחים פנתה למכון וולקני, שפיתח שני סוגי מכונות המקלפות את פרי הרימון באמצעות לחץ אוויר. וכך הדרך לצריכה רבה יותר של הפרי המופלא קלה יותר.

ערכים תזונתיים ל-100 גרם פרי:
אנרגיה, קלוריות: 68 קק"ל.
שומן:0.3 גרם.
חלבון: 1 גרם.
פחמימות: 17.
סיבים תזונתיים: 0.2 גרם.
נתרן: 3 מ"ג.
ויטמין C
ויטמין B6



הכותבת היא תזונאית קלינית ויועצת מדעית למועצת הצמחים


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר