רעיון לבילוי חוה"מ פסח 2019: מרכזי מבקרים של יקבים

במרכז המבקרים של יקב טורא יתקיימו פעילויות לילדים ולהורים כמו טעימות יין ושמן זית תוצרת יקב טורא ומפגש עם ורד וארז בן סעדון בעלי היקב שיספרו כיצד הקימו את היקב. צילום ארז בן סעדון
כשנוסעים לטייל בשבוע חול המועד פסח, נחמד לשלב ביקור במרכזי מבקרים של יקבים הפתוחים לסיורים וטעימות יין. מספר הצעות כאן, וניתן לבדוק ישירות גם עם יקבים אחרים

סיור וטעימות ביקב נעמן וסיור אדריכלות גלילית ואמנות

סיפורם האישי של בטינה ורמי נעמן, סיפור היקב במושב רמות נפתלי שבגליל העליון הירוק והפורח, והיינות משולבים בטעימת היינות זוכי הפרסים של היקב, בחלל האינטימי דמוי המערה של מרכז המבקרים והיקב – פתוח בחול המועד ובשבתות בתיאום. בנוסף ניתן ליהנות מסיור אמנות ואדריכלות גלילית עם בטינה נעמן. הבנייה המסורתית הגלילית שוחזרה במתחם המשפחה על כל מאפייניה. הסיור מוביל את המבקרים מהחצר אל תוך בית המשפחה ובו עבודות אמנות רבות של בטינה, ומשם למרפסת הצופה לנוף המרהיב של עמק החולה, החרמון והגולן. כל סיור נמשך כ-45 דקות ומחירו 25 ₪ למשתתף (40 ₪ לשני הסיורים ביקב ובבית) עד 25 איש בכל סיור. פתוח 7 ימים בשבוע בתיאום מוקדם.

יקב נעמן במושב רמות נפתלי – רמי נעמן 050-7944881, בטינה נעמן 050-3201111

חול המועד ביקב אליגוטה בעמק חפר

צילום מדף הפייסבוק
צילום מדף הפייסבוק

יקב אליגוטה הוא המקום לאוהבי יין. היקב הוקם בשנת 2003 במשק היפהפה של צביקה פנטי במושב גן יאשיה. היום יוצרים את היינות צביקה ודור בנו. שווה לבקר ולטעום יינות ביקב בוטיק משפחתי, המייצר סדרות קטנות ואיכותיות. היקב יהיה פתוח בכל מהלך חול המועד בין השעות 11:00-16:00 בתיאום מראש, דור 054-4748892.

יקב כרמל פותח את היקב ההיסטורי בזיכרון יעקב לסיורי משפחות בחול המועד פסח

מרכז תרבות היין של יקב כרמל מזמין לסיורים משפחתיים בחול המועד פסח, ומציע ביקור חוויתי הכולל סיור מקוצר לכל המשפחה במרתפי היקב ההיסטורי. במסגרת הסיור ייחשף הקהל הרחב לסיפורו המרתק של היקב, מראשית תעשיית היין בישראל עד העולם החדש של היין כיום. הסיור בחול המועד פסח כולל הסבר על ההיסטוריה של היקב, סרטון קצר וביקור במרתף. בתום הסיור יקבל במתנה כל משתתף בקבוק תירוש אישי (187 מ"ל). לרשות המבקרים תוצע עמדת צילום של תירוש עם צילומי מגנטים לתיעוד רגעי השמחה ביקב.  הכניסה לכל הגילאים.  המחיר 15 שקלים (ילדים עד גיל 10 נכנסים ללא תשלום). מועדי הסיורים: בימים ראשון עד רביעי 21-24.4.19 – מדי שעה עגולה בין השעות 12:00-16:00. ביום חמישי-  25.04.19 בשעה 11:00. סיורים באנגלית בהזמנה מראש: ימים א'-ד' בשעה 15:30. חנות היין של מרכז תרבות היין תציע את מגוון היינות של יקב כרמל.

מרכז תרבות היין של יקב כרמל וחנות היין  – דרך היקב 2 זיכרון יעקב. 04-6391788

 יקב עמק האלה – חוויה של טעמים וניחוחות

צילום איל גוטמן

צילום איל גוטמןיקב עמק האלה מזמין למרכז המבקרים שלו במהלך חוה"מ פסח 2019 תשע"ט, לחוויה של טעימות יין ממגוון היינות של היקב, מלוות בהסברים על אזור עמק האלה, הכרמים, אופן הכנת היין והייחודיות של היקב. האירוח כולל עמדת קפה ותה להתרעננות. משך הביקור כ- 45 דקות. שעות פעילות המרכז א-ה 09:00-16:00. הביקורים ביקב מתאימים לאנשים פרטיים שרוצים להכיר את עולם היין, וכן לקבוצות מאורגנות שמחפשות חוויה. לקבוצות של יותר מ- 10 אנשים ניתן לשלב גם סיור ביקב (בהתאם לעבודות היין) הביקורים בשפות עברית ואנגלית. המחיר 50 ₪  לאדם לביקור, ולקבוצות מוצעות הנחות מיוחדות. הביקור כולל חמישה סוגי טעימות של מגוון יינות היקב, בליווי זיתים, בייגלה ועמדת קפה. בתוספת תשלום של 35 ₪ לאדם ניתן לקבל ארוחת גבינות בוטיק, כולל פלטת ירקות, זיתים ושמן זית.

יש לתאם מראש את הביקור מראש. לפרטים נוספים [email protected], 02-9994885

סיור כרמים ופריחות בארץ היין רמת הגולן

צילום עדי פרץ
צילום עדי פרץ

האביב הגיע, הגולן בשיא פריחתו, וזה הזמן לבקר ביקב רמת הגולן  לסיור כרמים. תחילה מפגש במרכז המבקרים של יקב רמת הגולן בקצרין, ומשם ממשיכים רכובים על ג'יפים לסיור בכרמי יקב רמת הגולן עם מדריך מקצועי בנופי הגולן והמרחבים. בכרם נהנים מכוס יין, הסברים על פילוסופיית גידול הכרם, עונות בכרם והשאיפה למצוינות. ממשיכים לסיור מקצועי ביקב רמת הגולן, בו ייהנו המטיילים ממפגש מלא טעמים וניחוחות עם עולם היין, ביקור באולם החביות בליווי הסבר על תהליך הייצור  ויישון היין בחביות; טעימה מקצועית בחדר הטעימות תוך בשימוש כל חמשת החושים. הפעילות לאורך כל חול המועד (לא כולל ימי שישי וערבי חג) ביקב רמת הגולן בקצרין. מומלץ מגיל 10 ומעלה. המחיר עבור ג'יפ עד שבעה אנשים – 1400 ₪ (מחיר מיוחד לקבוצות מעל 20 משתתפים).

לפרטים נוספים על השתתפות בפעילות ובסיורים של יקב רמת הגולן בתיאום  מראש בלבד. 04-6968435

 פסח 2019 לכל המשפחה במרכז המבקרים של יקב טורא

במהלך חוה"מ פסח (21-24.4.2019 בין השעות 09:00-17:00, 25.4.2019 בין 10:00-13:00), אתם מוזמנים לבקר ביקב טורא ביישוב רחלים בשומרון. במרכז המבקרים של היקב יתקיימו חינם פעילויות לילדים ולהורים, כמו טעימות יין ושמן זית תוצרת יקב טורא, מפגש עם ורד וארז בן סעדון בעלי היקב – שיספרו כיצד ואיך הקימו את היקב, מהו תהליך ייצור והפקת יינות, אילו יינות מתאימים למאכלי בשר ו/או למנות חלביות, מהם הזנים השונים של ענבי יינות אדומים ולבנים, תהליך הביקבוק והשעם. לילדים יוקרן סרט מיוחד לילדים המסביר את תהליך ייצור היין ביקב. הכניסה ללא תשלום. סמוך ליקב ממוקם המעיין המשודרג לזכרו של אייל יפרח ז"ל. המעיין המלאכותי צופה אל עבר הרי השומרון הירוקים ובנוי בצורת אייל, וסביבו ציליה, מדשאה, פינות פויקה ומנגל ושולחנות פיקניק לטובת המטיילים.

יקב טורא – כל הפרטים והמידע באתר

במיוחד לפסח – סיורים, ארוחת גבינות ופעילות לכל המשפחה ביקב הרי גליל

צילום דור שרון
צילום דור שרון

לאורך כל חול המועד מזמין יקב הרי גליל ליהנות מסיורים  ביקב ובכרמים. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הכרמים, ויצפו בהליך ייצור היין תוך כדי מעבר בין מכלי הנירוסטה וחביות העץ. בנוסף לסיור יוצגו למשתתפים טיפים לשתייה נכונה והסבר על מונחים בסיסים כמו גוף וארומה של היין, וכן הסבר על עולם היין בכלל ועל יינות היקב בפרט. במהלך הסיור תיערך טעימה מקצועית של מבחר יינות היקב. בנוסף יוכלו המשתתפים ליהנות מארוחת גבינות קלילה המשתלבת היטב עם יינות היקב. אם מגיעים עם ילדים, היקב מציע גם פעילות לכל המשפחה. בחללי הבריחה של היקב  ינסו המשתתפים לאתר את המטבעות המסתוריים הפזורים ברחבי היקב, ולפצח את הקוד העתיק שיוביל אותם אל המטמון.

את הסיור מעבירים מדריכי יין מקצועיים במהלך כל  חול המועד בתיאום מראש, בשעות 10:00, 12:00, 14:00 ו-16:00, ובערב החג הסיור האחרון בשעה 12:00. המחיר 25 ₪ למשתתף. חללי הבריחה ביקב יוצעו לקהל הרחב לאורך חול המועד. מחיר כניסה למשפחה עד 6 אנשים: 100 ₪.

פרטים על מרכז המבקרים של יקב הרי גליל באתר

יקב בראון – כפר שמואל

צילום מהאתר
צילום מהאתר

יקב בראון הוא יקב בוטיק קטן, השוכן בכפר שמואל שבמועצה האזורית גזר, אזור סיידון בשפלת יהודה. 2009 הייתה שנת הבציר הראשונה של היקב המשפחתי. כל העניין התחיל מאהבה ותחביב ולכן הכוונה הייתה לייצר בקנה מידה קטן. כיום היקף הייצור הוא כ- 4,000 בקבוקים לשנה. כאשר המטרה לייצר יין איכותי וטעים. את היקב מלווה יינן מקצועי מן השורה הראשונה.  יינות היקב: פטי ןורדו, פטיט סירה, מרלו. רוזה מענבי מרלו, ובלנדים "יולי" פטיט סירה ומרלו, "גילי" סירה ומרלו, "אורטל" – קברנה סוביניון, "אמילי" סוביניון בלאן. היינות הם בהכשר הרבנות המקומית. ביקב מתקיימות טעימות וניתן לקיים סיור בכרם, בתיאום מראש – 054-4226883. מחיר הביקור 40 ש"ח לאדם – יקוזז ברכישת יין.

פרטים באתר יקב בראון

יקב הרצברג – סתריה

מקס הרצברג יקב הרצברג. צילום איל גוטמן
מקס הרצברג יקב הרצברג. צילום איל גוטמן

פרופ' מקס הרצברג, משקיע אנג'ל מוביל בתעשיית הביומד הישראלית. במקביל לעיסוקיו בתחום המדע הוא נטע בשנת 2006 כרם במושב סתריה, ופתח יקב בוטיק משפחתי במושב סתריה, בו מייצרים יין בשיטות מסורתיות, ללא שימוש במוצרים מן החי ובמהדורות מוגבלות. את הענבים הם מגדלים בכרם הצמוד ליקב, בהתערבות מינימלית ובעזרת שיטות גידול טבעיות. את היין מיישנים בחביות עץ אלון, כמיטב המסורת הצרפתית. יינות היקב: קברנה סוביניון, מלבק. בלנדים: אסאדו – מורכב ממלבק וקברנה סוביניון, וילאז' – מורכב מקברנה סוביניון, מלבק ומרלו, רזרב 2011 – בלנד של מלבק, קברנה סוביניון ומרלו. היינות והיקב כשרים. פתוח לקהל הרחב בתיאום מראש: 054-4257381. מחיר הביקור 45 ש"ח לאדם יקוזז ברכישת יין.

פרטים באתר יקב הרצברג

יקב רד פואטרי – חוות טל

דובי טל, רד פואטרי
דובי טל, רד פואטרי

לגידול הענבים השפעה על איכות היין והטעמים בו. ביקב רד פואטרי אומרים כי היינות שלהם ייחודים בטעמי הפרי, בגוף ובצבע העמוק. כל היינות מיוצרים מענבי היין הגדלים אצלם בחוות טל – למרגלות תל גזר.  היינות מיושנים כשנה וחצי בחביות עצי אלון צרפתי ואמריקאי בהתאמה לזן. היין יוצא לשיווק לאחר התיישנות של שנתיים. יינות היקב: זניים – מרלו, קברנה סוביניון רזרב, שיראז, קריניאן.  בלנדים – "ארליך" – שיראז בשילוב מרלו, קברנה סוביניון ופטי וורדו.; "קפריוטי" – סנג'ובזה עם מעט מרלו; "ואן פו" – בלנד ישראלי של קריניאן עם מרלו וקברנה; "שרונה" – שילוב של קברנה פרנק ומרלו; "אהרונסון" – מורבדר מלווה בסירה. היינות אינם כשרים. היקב פתוח לקהל הרחב בכל ימות השבוע ומומלץ לתאם מראש: 050-5406084.

פרטים באתר יקב רד פואטרי

יקב ברבדו – כרמי יוסף

היין מיוצר על פי הידע הרב והניסיון אותו צברו פרופסור ברבדו (מימין) ופרופסור שוסיוב
פרופסור בן עמי ברבדו (מימין) ופרופסור עודד שוסיוב. צילום איל גוטמן

י יקב ברבדו הוא יקב בוטיק משפחתי השוכן בלב הכרמים שבבעלותו. הכרמים והיקב נמצאים ליד המושבה כרמי יוסף, בשיפולי הרי יהודה. את היקב הקימו בשנת 1999 פרופסור בן עמי ברבדו ותלמידו לשעבר פרופסור עודד שוסיוב, שלמשפחתו מסורת גידול כרם של 130 שנה. במרכז המבקרים ניתן לטייל בין שורות הגפנים, ליהנות מטעימת היינות השונים בליווי כיבוד קל ולשמוע על תהליך עשיית היין. יינות היקב: מרלו, קברנה סוביניון, שיראז, שרדונה, סוביניון בלאן, רוזה מענבי מרלו. בלנדים: קופאז' – קברנה פרנק, שירז, קברנה סוביניון, פטי וורדו, וסדרת LANDMARK – יינות הפרימיום של היקב. כל היינות כשרים. מחיר ביקור ביקב 75 שקלים למבקר. היקב פתוח לקהל הרחב בחול המועד פסח בין השעות – 11:00-14:00.

פרטים באתר יקב ברבדו. הדר – 050-2207022

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר