רעיון לחג שבועות: ביקור בעמק יזרעאל וארוחה במסעדת דג-דגן

בשנתיים האחרונות הוכשרו על-ידי קק"ל באזור שתי דרכי נוף שנעים מאוד לטייל בהן. האחת מתחילה שני קילומטר צפונית לעין חרוד, ליד מושב רמת צבי, פונה מזרחה ועוברת לאורך הרכס של רמת יששכר, עם נקודות תצפית ופינות הנצחה של בני העמק שנפלו ביום כיפור, מגיעה עד רמת צבאים מעל קבוץ שדה נחום, ושם בנקודת הסיום יש תצפית עם נוף יפה על נחל יששכר

הנה עוד הצעה לחג שבועות: ביקור חוויתי בעמק יזרעאל, וארוחה במסעדת דג-דגן עם התפריט המיוחד שלה לשבועות.

בשנתיים האחרונות הוכשרו על-ידי קק"ל באזור שתי דרכי נוף שנעים מאוד לטייל בהן. האחת מתחילה שני קילומטר צפונית לעין חרוד, ליד מושב רמת צבי, פונה מזרחה ועוברת לאורך הרכס של רמת יששכר, עם נקודות תצפית ופינות הנצחה של בני העמק שנפלו ביום כיפור, מגיעה עד רמת צבאים מעל קבוץ שדה נחום, ושם בנקודת הסיום יש תצפית עם נוף יפה על נחל יששכר.

הדך השנייה מתחילה בכניסה למעיין חרוד, פונה מזרחה בין בריכות הדגים של כל קיבוצי העמק, ומגיעה ממש עד לתל בית שאן. בדרך יש הרבה תצפיות, בעיקר על ציפורים. הדרך עוברת לאורך נחל חרוד וחולפת על פני חניון גשר הקנטרה שיש בו אמת מים מתקופת הממלוכים. משם ממשיכים בשביל מוצל של שלושה קילומטר לאורך הנחל, עדיף לעשותו ברגל כי הוא עובר לאורך הנחל שזורם כל השנה.

ואחרי טיול, אי אפשר שלא לאכול, מסעדת " דג-דגן" פועלת משנת 1995 על ידי אנשי קיבוץ חפציבה. עוד לפני היווסדה שימש מבנה המסעדה בשנת 1925 כרפת. למעשה זו הייתה הרפת הראשונה שנפתחה בעמק, ולימים כשנפתחה המסעדה ניסו מאוד לשמור על קו עיצובי מאוד כפרי שורשי, כך שרצפת המסעדה עשויה שבבי עץ, בתקרה קורות, השולחנות עשויים מעץ מלא, כולל בר המשקאות. מחוץ למסעדה יש גן ופרגולה.
בשבועות, בנוסף לתפריט הדגים העשיר של המסעדה, מצרף השף גלי ולנר תפריט שבועות ובו רביולי בטטה ותרד מוקרם בשמנת, תפוח אדמה מוקרם ברוטב פיטריות, פשטידת ברוקלי טרייה, סטייק שמפיניון ברוטב צ'ימיצורי, מוסקה ולזניה.

מסעדת "דג–דגן" יודעת להפעיל את הילדים, עם קופסאות מלאות בצבעים ודפי צביעה. בצמוד למסעדה יש גן שעשועים פעיל ונחמד, לשם אפשר לשלוח את הילדים.
המסעדה ממוקמת בתוך קיבוץ חפציבה, כך שאפשר להתבשם מנופי הקיבוץ והמדשאות, או לבקר בגן היפאני בסמוך לקיבוץ.


מסעדת דג-דגן
קיבוץ חפציבה
טל. 04-6534359

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר