רצפת פסיפס חדשה ברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים

עוד במוזיאון: ממצא מיוחד במינו – ציור של מנורת שבעת הקנים שנחרט על אחד מקירות הרובע. זהו התיאור המפורט הקדום ביותר של המנורה וסביר להניח כי צויר על ידי מי שראה את המנורה המקורית שעדיין שימשה בבית המקדש

ברובע ההרודיאני מוזיאון ואהל לארכיאולוגיה, שברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים, התגלה לאחרונה ממצא השופך אור נוסף על חיי מעמד האצולה של ימי בית שני:
רצפת פסיפס שנזקקה לעבודות שימור עברה תהליך "גלגול" (הסרה באמצעות הדבקת רשת תחתית וגלגולה), ומתחתיה נגלתה לעיני הארכיאולוגים המופתעים רצפת פסיפס נוספת, שהייתה כל הנראה הרצפה המקורית של הבית.
כעת מוצגים שני הפסיפסים במקום: הרצפה העליונה – במקומה המקורי בחדר, והרצפה התחתונה – על גבי קיר סמוך.

מוזיאון וואהל לארכיאולוגיה – הרובע ההרודיאני, הינו האתר הגדול והחשוב מבין אתרי בית שני שברובע היהודי בעיר העתיקה בירושלים. המוזיאון הינו שרידי שכונה בה גרו כהני ועשירי ירושלים של ימי הבית השני – שישה בתים היושבים במורד הגבעה הצופה להר הבית. הבתים גדולים ומפוארים, מקושטים בפסיפסים מרהיבים ביופיים ובדיוקם. התצוגה מתרכזת בשלושה בתים: הבית המערבי, הבית האמצעי ובית המידות. מעונותיהם תוכננו בסגנון רומי הלניסטי בהתאם לרוח התקופה. פאר, הדר ועושר רב, משולבים עם שמירה והקפדה על הקדושה והטהרה.

עוד במוזיאון: ממצא מיוחד במינו – ציור של מנורת שבעת הקנים שנחרט על אחד מקירות הרובע. זהו התיאור המפורט הקדום ביותר של המנורה וסביר להניח כי צויר על ידי מי שראה את המנורה המקורית שעדיין שימשה בבית המקדש.

המוזיאון ממוקם ברח' הקראים 1, הרובע היהודי, ירושלים, טל. 02-6283448

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר