רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2009 – יין של מאמני כדורסל ב- NBA

תוך כדי טעימת היין הלבן החדש, היה ברור לאלון גונן שהוא לא מתכוון לכתוב עליו ביקורת. לדעתו זה יין שצריך לטעום, לשתות, להבין, להתרגש ממנו, ולבכות על שלא נעשו עוד עשרים אלף בקבוקים

רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2009  הוא בלנד של ויונייה, סוביניון בלאן ושרדונה, 13 גיל שצברג, רקנאטיאחוזי אלכוהול, 8 חודשי חבית צרפתית , שיצא לשוק במהדורה מוגבלת של 4200 בקבוקים.

תוך כדי טעימת היין הלבן החדש עליו חתום גיל שצברג כיינן ראשי, שיצר אותו יחד עם היינן עידו לוינסון, היה לי ברור שאני לא מתכוון לכתוב עליו ביקורת.
היין העלה בי חיוך וריגש אותי. הרעיון לקחת שלושה זני ענבים כאלה ובכלל לחשוב על להתעסק איתם יחד; שמור רק לייננים בסדר גודל של גיל ועידו, ולא אני האיש שיחווה דעה ביקורתית על היין הזה. זה יין שצריך לטעום, לשתות, להבין, להתרגש ממנו, ולבכות על שלא נעשו עוד עשרים אלף בקבוקים כאלה.

בלנד ייחודי ומעניין נרקח במוחם של גיל שצברג ועידו לוינסון. ללא ספק ההתעסקות עם שלושת הזנים האצילים הללו היא אחריות לא פשוטה. כל זן ענבים הנו בעל אמירה מאוד חדה ולא מתפשרת. בדרך כלל הזנים הללו אוהבים לנוח להם לבד בבקבוק ולהתהדר ביכולתם להיות סוליסטים ומשובחים, בעלי יכולת התיישנות מרשימה ובעלי יכולת לרגש את טועם היין.

בנפרד, הם כשלעצמם לא צריכים שחקני חיזוק. הייננים החליטו הפעם להיות מעין מאמני כדורסל ב- NBA, שיש להם על המגרש את מיטב השחקנים, שכל אחד מהם חושב שהוא הטוב ביותר ובלעדיו אי אפשר.

הגדולה של המאמן היא לטפח את האגו של כל שחקן, ולנווט אותו בדיוק לנקודה שממנה הוא ירגיש שהוא הטוב מכולם. הגדולה של המאמן היא לאפשר לשחקנים המעולים הללו למצוא את החיבור ביניהם טרם יאכלו אחד את השני והמשחק יקרוס.

כאן באה גדולתם של גיל שצברג הוותיק, בעל הניסיון והרצינות המחשבתית, ועידו לוינסון הצעיר יותר והנועז. ביין הזה יש הרגשה כי הם לא השתעשעו להם שם במעבדה בייצורעידו לוינסון, רקנאטי עוד בלנד, ואני יכול אולי לשער כי ההחלטה על הבלנד הזה התקבלה בלי התייעצויות וסימפוזיונים מיותרים. יש פה יד, מחשבה והחלטה על בלנד ייחודי שנועד ליצור משהו שונה.
ואתם יודעים מה? אחרי שטעמתי את היין הבנתי שגם מעט צניעות שורבבה בהכנת היין, וכל אלה הופכים מבחינתי את רקנאטי ספיישל רזרב לבן 2009 לאחד היינות הלבנים המשובחים והטובים שילוו את הקיץ השנה.
שאפו ייננים. חיבוק גדול.

מחיר מומלץ לצרכן: 149 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר