רקנאטי – עטור יינך מדליות זהב

אין הרבה יינות שבעת צאתם לשוק הם כבר מעוטרי מדליות זהב בתחרויות נחשבות, בארץ ובעולם. רקנאטי ספיישל רזרב 2008 זכה בתחרויות SMV בקנדה, אשכול הזהב בישראל, Decanterבלונדון, ו- Citadelles du vin בבורדו

במה שהפך למסורת, נעימה יש לומר, השיק יקב רקנאטי את יין הדגל שלו – רקנאטי ספיישל רזרב מודל 2008, בגינת ביתו של לני רקנאטי – בעלים, יו"ר ותורם שם היקב, שיחד עם זוגתו מיכל, השותף אורי שקד (חברת היבוא וההפצה שקד, דרך היין), מנכ"ל היקב נועם יעקבי, מנהלת השיווק מירב קרן, וכמובן הייננים גיל שצברג ועידו לוינסון; אירחו למופת את מוזמניהם וכיבדו אותם באוכל המשובח של שף חנוך בר-שלום, המלווה את כל אירועי יקב רקנאטי.

צמד הייננים – גיל שצברג (יינן ראשי) ועידו לווינסון, הציגו את כוכב הערב: רקנאטי ספיישל רזרב 2008, וגם לקחו על עצמם כהקדמה ומבוא את המשימה להציג את הדורות הקודמים של היין מהקדנציה של לואיס פסקו, היינן הקודם – יינות ספיישל רזרב מהשנים 2005-6-7, שבשניים מהם לא היו להם יד ורגל, ואחד לו נתנו לא רק את גיל שצברג, רקנאטיהטאץ' הסופי כי אם גם את הטוויסט החיוני.

הם גם אחראים להורדת זמן שהיית הספיישל רזרב בחביות מ- 18 חודש לכיוון 13-14 חודש, עם בציר מוקדם יותר של פרי אמנם בשל אך לא ריבתי, פחות סינונים, וזה שמתבצע הנו גס בלבד.

בעיקרם עשויים יינות הספיישל רזרב של רקנאטי מענבי קברנה סובינין ומרלו.
הקברנה סוביניון מגיע מכרם קדיתא – הכרם הטוב ביותר של היקב לזן זה, הממוקם על פסגת גבעת קדיתא שלמרגלותיה כרם קאיומי של כרמל וכרם ססלוב. המרלו מכרם מנרה שלא מושקה כבר מספר שנים.
ב- 2007 נוספה נגיעה של זנים ים תיכוניים, עליה אומר עידו לוינסון: "גם לואיס וגם אנחנו (גיל ועידו) מאמינים בזנים בורדולזים. ההבדל הוא שאנו הוספנו טאץ' ים תיכוני".

רקנאטי ספיישל רזרב 2005 – עדיין מעולהעידו לוינסון, רקנאטי
היין מורכב מ- 84% ענבי קברנה סוביניון ו- 16% מרלו.. יש לו ניחוחות שוקולד ושזיף שחור, ציפורן, פלפל שחור ואקליפטוס.
"ה- 2005 הוא הספיישל רזרב המוצלח ביותר עד תקופתנו, כמו ה- 2001", מעיד עליו עידו לוינסון. "היין חי, בועט וימשוך עוד כמה שנים".
יין מעולה ומהנה.

רקנאטי ספיישל רזרב 2006 – הלום קרב
שוב קברנה סוביניון – 82% ומרלו – 18%, עם הרבה עץ בחזית.
ליין אמורים להיות ניחוחות שוקולד ושזיף שחור, פרי אדום בשל, פלפל שחור ורוזמרין.
לא אהבתי אותו בכל אחת מהטעימות שלו בהן השתתפתי, וגם לא בערב זה.
יין מבציר מלחמת לבנון השנייה בצפון ומנפגעיה. בכל מקרה שרוי בהלם קרב.

רקנאטי ספיישל רזרב 2007 – בכיוון של 2005 פלוסנועם יעקבי, מנכ
לואי פסקו ייצר יין זה. לקראת סוף תהליך נכנסו שצברג ולוינסון לתמונה והייתה להם נגיעה בטאץ' האחרון – הוספת 5% סירה ממנרה ו- 5% פטיט סירה מכרם זקן בעמק יזרעאל, שהתווספו ל- 85% קברנה סוביניון מקדיתא ו- 5% מרלו ממנרה.
ליין ניחוחות שוקולד ושזיף, דובדבן, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים. על מנת לשמר את טעמיו בוקבק היין לאחר סינון גס בלבד.
בהחלט יופי של יין.

רקנאטי ספיישל רזרב 2008 – כוכב נולד והמדליות מצטברות
אין הרבה יינות שבעת צאתם לשוק הם כבר מעוטרי מדליות זהב בתחרויות נחשבות, בארץ ובעולם, ועוד ארבע כאלה.
רקנאטי ספיישל רזרב 2008 זכה במדליות זהב בתחרויות SMV בקנדה, אשכול הזהב בישראל, Decanterבלונדון, ובמדליית זהב רביעית בתחרות Citadelles du vin בבורדו.
לני רקנאטי, יו"ר היקב, אמר בגאווה: "אין לנו ספק שזוהי רק ההתחלה, וההוכחה הטובה ביותר להוקרת סגנונם הייחודי של שני יינני היקב המוכשרים, שוודאי עוד יפיקו יינות רבים וטובים לא פחות גם בשנים הבאות" .

גיל שצברג אמר על אופי העבודה המשותפת שלו ושל לוינסון: "אנחנו עובדים באותו ראש, למרות שלמדנו באסכולות שונות – אני בארה"ב ועידו באיטליה, אבל שנינו יודעים לעבוד עם החומר המקומי בארץ. הגענו למסקנה מגובה בהרבה טעימות בכל שלבי היין, כגי החומר הכי טוב הם הזנים הים תיכוניים וסגנון ים תיכוני. וכך עשינו בספיישל רזרב 2008. הכנסנו את היינות לחביות חדשות, ביצענו סינון ראשוני כאשר כל כרם ב- batch חביות שהטובות ביניהן סומנו, וביצענו טעימות עיוורות שלהן לתחילת הרכבת הבלנד, ורק בסוף ראינו מה בחרנו".

על תווית ה- 2008 לא מצוין הרכב הזנים. למה? "כדי שאנשים לא יכנסו לדקויות הזנים שאינן משמעותיות", דברי לוינסון.
ובכל זאת, היין עשוי מבלנד של חמישה זנים: קברנה סוביניון – 20%, מרלו – 20%, פטיט סירה – 30%, סירה – 20%, קברנה פרנק – 10%.
שימו לב לפטיט סירה כמרכיב עיקרי, שמגיע מכרם מבוגר בתענכים. במהדורת 2009 של היין אף יעלה מרכיב זן זה ויגיע לסביבות ה- 50%.מירב קרן, מנהלת השיווק רקנאטי
מסתבר כי יקב רקנאטי לא רק יצרן, אלא גם יבואן – של חביות, פרי יצירתו של חבתן קטן מבורגון.
כל מרכיבי ה- 2008 התיישנו בחביות בורגון המתאפיינות בקלייה קלה יותר ואלגנטיות רבה יותר, כמעט כולן חדשות.
הטאנינים של היין יותר רכים, עם חומציות יותר גבוהה – כל החומצה ביין טבעית ולא מוספת.
יין הרמוני בעל גוף מלא ועשיר, ולו חומציות גבוהה ומאוזנת המעניקה יכולת התיישנות רבת שנים בבקבוק. ליין ניחוחות שוקולד ודובדבן, שזיף, פלפל שחור ותבלינים ים תיכוניים המשתלבים היטב בטעמי פירות היער הבשלים שבו, ומובילים לסיומת ארוכה וקטיפתית.
עוד שינוי מחשבתי של שצברג & לוינסון הוא שיין נלווה לאוכל. לכן היין לא ריבתי וטאניני מדי, אלא כזה שטוב לשתייה עם צאתו לשוק.
יין צעיר ומעולה – כל העתיד לפניו.
מחיר מומלץ לצרכן : 180 ₪

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר