רק בשר – חוויה לא מאוזנת עם עתיד ורוד

רק בשר היא מסעדה עם קונספט של שילוב הלקוח בבחירת הבשר עוד לפני הצלייה. השירות יעיל ומכל הלב. לגבי הבשר, הרמה לא מאוזנת, ויש מקום לשפר

"לך תבדוק" אמרו לי, "אתה חייב". נו, עם כזו המלצה, אין ברירה. צלצלתי ביום ראשון להזמין מקום ליום חמישי בערב, והאמת, הופתעתי. "אין מקום לחמישה, אולי ב- 11 בלילה". לחץ מתון ופתרון יצירתי של חמישה איש לשולחן של ארבעה, פתר את הבעיה לשעה מוקדמת יותר. נאמר לי ש"נזכרתי קצת מאוחר, אבל יהיה בסדר". קצת מדאיג ה"יהיה בסדר" במחוזותינו, אבל הרושם השאיר את חותמו.

עם רעב בבטן וציפייה רבה התייצבנו חמישה חברים טובים וקרניבורים לא קטנים ב"רק בשר". המסעדה הייתה הומה מאדם, ובפנים הזכיר המקום בית אבן ביפו העתיקה, דווקא נחמד ויפה.
המארחת קיבלה את פנינו בחינניות ובחיוך גדול, והובילה אותנו לשולחננו השמור, כמו שצריך.

גיל, המלצר של שולחננו, קיבל את פיננו והסביר על המסעדה, ובעיקר על השיטה: בקצה המסעדה דלפק בשר טרי, כל אחד ניגש לראות בעצמו את הנתחים, ובעזרת הגריל-מן בוחר את סוג הנתח ומשקלו. המחיר לפי 100 גר`. ההזמנה נרשמת, ותגיע צלויה במועדה לשולחן. שאר המנות מוזמנות מהשולחן. סוג של חוויה שלטעמי דווקא מאוד מומלצת וטובה לאוהבי הבשר.
בהמלצת מלצרנו החביב פתחנו את הערב עם יין הבית, אדום יבש, ללא הגבלה ובמחיר של 15 ₪ בלבד לאיש, מה שהתברר כבחירה מוצלחת ביותר. היין היה מצוין.

מנה ראשונה
כדי להשקיט את הרעב, שכבר החל להציק, הזמנו מבחר של מנות ראשונות. קרפצ`יו סינטה עם צנימים (18 ₪) היה בסדר לא יותר, אפילו סתמי. חציל קלוי חם בתוספת טחינה גולמית וסלסה עגבניות (18 ₪) – מנה פיקנטית שהייתה מצוינת וסחטה מחמאות מכולם, מדהים. גם סלט עשבי תיבול של רוקט, פטרוזיליה, עירית, כוסברה ונענע, ובתוספת אגוזים ופירות יבשים במיץ לימון שמן זית וסילאן היה מצוין, פריך ושילוב הטעמים היה מעניין, והכי חשוב: טעים.

להפתעתנו קיבלנו על חשבון הבית שיפודי פילה בקר ברוטב בלסמי סילאן, אך כגודל השמחה כך גם גודל האכזבה, הבשר היה קשה ויבש, כל כך לא מתאים לפילה בקר. מישהו "ישן" בשמירה.

עיקרית
לאחר חווית בחירת נתחי הבשרים ע"י כל אחד מאיתנו עם הגריל-מן, הגיע לשולחננו ברוב פאר מתקן צלייה, עליו מונחיות צלויות מנותינו המובחרות. בשרים מסוגים שונים, וריח ארומת הבשר הצרוב נישא בחלל. קשה לתאר איך הפה מגיר… למראה שכזה. בחרנו בשלושה סוגי בשרים: שתי מנות של אסאדו, ארבע מנות של אנטריקוט, ומנה של נתח קצבים.

המנה של אסאדו עגל חלב על הפלטה 300 גר` (28 ₪ ל- 100 גר`) הייתה מצוינת, האסאדו היה פריך, חרוך במידה הנכונה, בעל טעם מקורי של הבשר ללא כל תבלון נוסף, פשוט נלעס בשקיקה עד העצם.
האנטריקוט, לעומת זאת (מנה של 400 גר`, 33 ₪ ל- 100 גר`) נראה מצוין, אך לעומת המראה טעמו היה די תפל, מעט קשה, אפשר לומר בינוני למדי, ואפילו לסיימו היה די קשה, וחבל.
נתח הקצבים הפתיע לטובה (30 ₪ ל- 100 גר`), בעל טעם דומיננטי וחזק, רך מספיק ללעיסה, והיה מצוין.

פרפה חלבה (29 ₪) שהיה טוב מאוד וקפה, הרגיעו ואיזנו קמעא את מסע הזלילה והחוויה שעברנו.

סיכום
"רק בשר" היא מסעדה עם קונספט של שילוב הלקוח בבחירת הבשר עוד לפני הצלייה, ממוקמת בבית אבן המשרה אווירה מיוחדת ושונה. השירות יעיל ומכל הלב. לגבי הבשר, בעיקר, הרמה לא מאוזנת, ויש מקום לשפר, אך כפי שזה נראה יש למקום עתיד ורוד. 170 ₪ כולל שירות לסועד.

רק בשר
רח' סלמה (דרך שלמה) 19 ת"א
טל.  03-6813590

יורם קוהן הוא מומחה לבשר גורמה ומקיים אירועים וסדנאות של בשר גורמה, ובעל אתר www.MeetTheMeat.com המספק בנוסף טיפים, מתכונים, המלצות על מסעדות, ועוד.

צילומים: דרור כץ, Rest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר