רשמים מתחרות היין International Wine Challenge

קיבלתי הזדמנות לטעום מגוון עצום של יינות ממקומות שונים בעולם, בסגנונות שונים ומזנים שלא הכרתי. כמו כן הייתה לי אפשרות לטעום בצוותא עם טועמים מכל העולם, לשמוע את דעתם וכן, לקבל נקודת מבט שונה לגבי היינות שלנו בישראל

בסוף אפריל הוזמנו אלכס הרוני, הבעלים של יקב דלתון, ואני להשתתף כשופטים בתחרות היין הבינלאומית International Wine Challenge בלונדון.

התחרות מתקיימת בכל שנה. משתתפים בה יינות מכל העולם/ השנה השתתפו כ- 9000 יינות בסך הכל.
מכל דוגמת יין נשלחים מספר בקבוקים, ולכן הכמות הסופית של בקבוקים שמגיעה למקום היא עצומה.
צוות השופטים מורכב מלמעלה מ-450 שופטים, ביניהם ייננים, קנייני יין, עיתונאי יין, בעלי תואר Master of Wine ועוד.

התחרות נמשכת כשבועיים. בשבוע הראשון ממיינים את היינות אשר אינם ראויים על פי דעת השופטים למדליה, ובשבוע השני טועמים את היינות אשר מועמדים למדליה, ומחליטים איזו מדליה, אם בכלל, תינתן להם.

אנחנו שפטנו במשך יומיים, בשבוע האחרון של התחרות. השופטים מחולקים לשולחנות, כשבכל שולחן 3-5 שופטים, ביניהם אחד בכיר. בכל טעימה ישנם מספר יינות כשהמכנה המשותף להם הוא בדרך כלל האזור והזן. בהתחלה טועמים כל השופטים בקבוצה את היינות ורושמים לעצמם הערות וניקוד. לאחר מכן מתקיים דיון בקבוצה לגבי כל יין, ולבסוף מגיעים להחלטה משותפת לגבי מדליה (אם ואיזו). בסך הכל טעמנו בכל יום כ-60 יינות.

לסיכום ניתן לומר, שזאת הייתה אחת החוויות המעשירות והמאלפות ביותר שעברתי מבחינה מקצועית.
קיבלתי הזדמנות לטעום מגוון עצום של יינות ממקומות שונים בעולם, בסגנונות שונים ומזנים שלא הכרתי. כמו כן הייתה לי אפשרות לטעום בצוותא עם טועמים מכל העולם, לשמוע את דעתם וכן, לקבל נקודת מבט שונה לגבי היינות שלנו בישראל.


למידע נוסף על התחרות:
www.internationalwinechallenge.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר