רשתות מזון בארה"ב משיקות מותגים פרטיים של בירה ויין

בשנים האחרונות השיקה רשת Costco במסגרת המותג הפרטי גם יינות ושמפניה המיוצרים עבורה בניו-זילנד

רשת ההיפרמרקטים הגדולה בארה"ב, Costco, תשיק בקרוב מותג פרטי של בירה, שיתחרה במותגים המובילים בתחום זה.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

האנליסט מארק שוורצברג אומר כי מהלך זה יפגע ביצרנים כמו 'אנהוזר בוש' שהמותג המוביל שלו הוא באדוויזר המפורסם, וכן במותגים – מילר ו- Coor's.
בשנים האחרונות השיקה רשת Costco במסגרת המותג הפרטי גם יינות ושמפניה המיוצרים עבורה בניו-זילנד.

מתברר מתוך מחקרים כי למרות שהיין הפך לחלק בלתי נפרד מהתפריט של מספר גדל והולך של צרכנים, הרי שרובם הגדול אינו מבחין בין סוג יין אחד למשנהו, מה שמעניק יתרון יחסי ליין לא יקר באיכות סבירה וטובה.
ריבוי המותגים והסוגים השונים המשולבים בשנות בציר שונות יוצרים אצל צרכנים חוסר בהירות, שאינו אופייני לאופן בו נתפשים מוצרי מזון אחרים. הרוב הגדול של הצרכנים, הרוכש את היין ברשתות השיווק, עומד מול מדף היינות ומתקשה להחליט באיזה יין לבחור. בדרך כלל מחפש הצרכן מותג מוכר במחיר אטרקטיבי.

בשנים האחרונות גדל באופן משמעותי גם מספר מותגי הבירה ההולכים בעקבות יקבי בוטיק, ומייצרים בירה איכותית במבשלות ביתיות.

רשת COSTCO כוללת 437 חנויות ענק שהן בפועל שילוב של סופרמרקטים עם מחלקות מתמחות כמו אלקטרוניקה ביתית, מוצרי משרד, ורהיטים. היקף המכירות של הרשת בשנת 2007 הגיע ל- 66 מיליארד דולר.התייחסות: בארה"ב מהווה המותג הפרטי כ- 25% מהיקף המכירות ברשתות המזון, ואילו באירופה הוא מגיע גם ל- 40% ויותר.

התייחסות TRENDS: המותג הפרטי מהווה עבור הרשתות חסם להשתלטות מונופוליסטית של מותגים מובילים, וכן מקור הכנסה נוסף המייצג מתח רווחים גדול יותר. בישראל עדיין אין מותגים פרטיים בתחום היין והבירה, אך סביר להניח שהם יאומצו בסופו של יום על ידי רשתות המזון.


מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר