רשת אורגניק מרקט מציגה שמן קוקוס אורגני כתית מעולה – לטיגון, בישול ואפייה

שלא כמו שמנים צמחיים אחרים הנחשבים לבריאים, שמן הקוקוס אינו הופך לרעיל בשום שלב במהלך החימום. בשל יתרונותיו הבריאותיים וטעמו המעודן ניתן להשתמש בו כתחליף לחמאה, מרגרינה ושמן

רשת "אורגניק מרקט" מעלה אל מדף שמני המאכל שמן קוקוס אורגני מסוג כתית מעולה, המיוצר בכבישה קרה. השמן של חברת Tropics Best מיובא על-ידי חברת "ג'מוקה", והוא היחיד בארץ מקוקוס טרי אורגני בכבישה קרה.
ברשת אומרים כי אפשר לזהות מיד את איכותו לפי צבעו הלבן כשלג וטעמו העדין.

השמן ראוי יותר לתואר משחה מאשר נוזל, מאחר שבטמפרטורה נמוכה מ-24 מעלות צלזיוס הופך שמן הקוקוס מנוזל שקוף למוצק בצבע לבן.

ברשת "אורגניק מרקט" אומרים כי שמן הקוקוס, שמקורו במטעי קוקוס אורגני במקסיקו, נחשב לשמן הבריא ביותר לטיגון, לבישול ולאפייה, משום שאינו מתחמצן בטמפרטורות גבוהות באותה מהירות כמו שמן אחר, ואינו משנה במהלך החימום את הרכבו והופך לחומצת טרנס כמו שמן צמחי אחר.
שמנים צמחיים אחרים הנחשבים לבריאים, כמו שמן זית, שמן קנולה או שמן תירס, הופכים בשלב מסוים בתהליך החימום לרעילים, ולכן מזיקים לגוף.

שמן הקוקוס עשיר בחומצות שומן רוויות בינוניות באורכן, שניתן למצוא כמותן רק בשמן דקלים ובחלב אם. שמן הקוקוס מעניק לגוף הבוגר לא רק ויטמינים ומינרלים רבים, אלא גם הגנה מפני חיידקים, וירוסים וטפילים למיניהם.

לשמן הקוקוס המשווק ב"אורגניק מרקט" טעם מתקתק ואגוזי מעודן, וניתן להשתמש בו כתחליף לחמאה, מרגרינה ושמן בטיגון, בישול ואפייה. הוא מתאים  להקפצה של ירקות ומאכלים אסיאתיים, נוח לשימוש בעת אפיית עוגות ועוגיות, מעניק ריח וטעם בעת טיגון בצל ושום, ומשמש כבסיס לתבשילים רבים.

השימוש בשמן הקוקוס נעשה נפוץ במקביל לעלייה במודעות הבריאותית. בארצות-הברית הוא הפך ללהיט בעקבות הגילוי שהשימוש בו מסייע להרזיה. ההסבר לכך נעוץ במבנה חומצות השומן הייחודי שלו.

הנטורופת גיל שטרית, אוהד גדול של שמן קוקוס, מרחיב: "בשל ההרכב המולקולרי הייחודי של שמן הקוקוס, צריכתו מעצימה את רמות האנרגיה בגוף. אין מדובר בהשפעה ממריצה כמו זו של קפאין, אלא בעלייה מתונה ברמות האנרגיה הנמשכת זמן רב יותר. צריכה קבועה של השמן מגבירה את קצב חילוף החומרים, וכתוצאה מכך מתרחשת שריפת קלוריות מוגברת. השמן מתעכל במהירות ואינו הופך לשומן בגוף, ובה בעת מעניק תחושת שובע לשעות רבות ומפחית את התיאבון".

החיסכון הקלורי אף מכפיל את עצמו לנוכח השימוש החסכוני: עם שמן קוקוס משתמשים רק בחצי מכמות השמן הנדרש במתכון. כך למשל, אם נדרשת כוס שמן – משתמשים רק בחצי כוס שמן קוקוס. אם נדרשים 100 גר' חמאה – משתמשים רק ב-50 גר' שמן קוקוס.

הנטורופת גיל שטרית אומר: "בעבר התייחסו לשמן הקוקוס כלא ידידותי לבריאות, בשל היותו שומן רווי. אולם כיום ברור כי בשל אורכן הבינוני של חומצות השומן, יש לו תועלת תזונתית רבה והשפעה מיטיבה על בריאותם של בריאים וחולים, צעירים ומבוגרים.  אני ממליץ לשלב את שמן הקוקוס בתזונה היום יומית לצד שמנים בריאים למריחה על הלחם, לבישול ולאפייה. הוא גם מצוין לשימושים קוסמטיים – לטיפוח עור הפנים והשיער ולהגנת שפתיים יבשות בחורף".

"חשוב מאוד להקפיד על שימוש בשמן קוקוס איכותי", מדגיש שטרית. "לא מומלץ להשתמש בשמן שצבעו עכור או צהבהב, אלא רק בשמן שצבעו לבן במצב מוצק ושקוף במצב נוזלי. ריחו וטעמו של שמן איכותי צריך להיות עדין, מתקתק ואגוזי. שמן ללא ריח או טעם או בעל ריח וטעם חזקים מדי, אינו מומלץ".

שמן הקוקוס של Tropics Best המשווק בחנויות "אורגניק מרקט" נושא תו תקן אורגני בינלאומי, המבטיח שהמוצר נקי מחומרי הדברה וכימיקלים שונים לכל אורך תהליך הייצור החל מגידול הקוקוס וכלה בהפקת השמן ואריזתו. השמן כשר פרווה בהשגחת KMD מקסיקו ובאישור הרבנות הראשית לישראל. רצוי לאחסנו לאחר הפתיחה במקום קריר.

מחיר צנצנת של 473 מ"ל: 69.90 שקל.

"אורגניק מרקט" היא הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל למוצרים אורגניים. הרשת מורשית על ידי "אגריאור" – הגורם המוסמך לפיקוח ולאישור פעילותם של עסקים בתחום האורגני בישראל, והיא נוטלת חלק פעיל בארגון הישראלי לחקלאות אורגנית.
חברת "ג'מוקה", יבואנית שמן הקוקוס, עוסקת ביבוא ובשיווק מוצרים איכותיים וייחודיים לקידום אורח חיים בריא שנבחרים על בסיס מחקר מדעי, איכות הרכיבים ותהליכי הייצור.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר