רשת "אושר עד" מתייעלת אנרגטית עם הסכם לשדרוג מערך הקירור ותחזוקה ל-5 שנים

לאור הצלחת הפיילוט בסניף באשדוד, חתמה GVK על הסכם לביצוע עבודות התייעלות בסניפים נוספים בפריסה ארצית
פרויקט הפיילוט זכה להצלחה מרשימה במונחים של חיסכון בחשמל וחיסכון כספי, אשר הושג תוך שמירה קפדנית על הטמפרטורות באמבטיות ובמקררים החיונית לשמירה על איכות המזון"

רשת מרכולי הדיסקאונט "אושר עד" מבצעת פרויקט התייעלות אנרגטית בהיקף רחב היקף. הרשת, המונה כיום 16 סניפים וצפויה לפתוח סניפים חדשים בשנה הקרובה, חתמה על הסכם לשדרוג מערך המקררים ותחזוקה שוטפת לחמש שנים עם חברת GVK פתרונות קירור, שבמסגרת ההסכם תייעל 12 מסניפי סופר של "אושר עד" בפריסה ארצית. היקף הפרויקט, המתבצע במספר פעימות, מוערך ע"י חברת פתרונות הקירור בכ- 12 מיליון ₪.

באוגוסט 2015 חתמה GVK על הסכם אחזקה מקיף והתייעלות אנרגטית בסניף "אושר עד" באשדוד, כפרויקט פיילוט. סניף זה כלל שתי מערכות קירור מרכזיות למוצרים קפואים, מוצרים טריים וגלידות, וכ- 10 חדרי קירור והקפאה, קצביה ומאפיה. בנוסף מבצעת GVK בסניף תחזוקה מקיפה הכוללת התחייבות לטמפרטורות מתאימות במקררים, תחזוקת חלפים וגז, וקריאות שירות.

פרויקט הפיילוט זכה להצלחה מרשימה במונחים של חיסכון בחשמל וחיסכון כספי
פרויקט הפיילוט זכה להצלחה מרשימה במונחים של חיסכון בחשמל וחיסכון כספי

יהודה לניאדו, מנכ"ל "אושר עד",  אומר: "פרויקט הפיילוט זכה להצלחה מרשימה במונחים של חיסכון בחשמל וחיסכון כספי, אשר הושג תוך שמירה קפדנית על הטמפרטורות באמבטיות ובמקררים החיונית לשמירה על איכות המזון עבור לקוחותינו. כיום, "אושר עד" אשדוד הוא הסניף החסכוני והיעיל ביותר ברשת.  בנוסף, על פי נתוני המעקב שהרשת מנהלת, ירדה כמות ההתראות במערכות הקירור בצורה דרמטית ביחס לתקופה המקבילה בשנה שלפניה".

לאור הצלחת הפיילוט בסניף באשדוד, חתמה GVK על הסכם לביצוע עבודות התייעלות בסניפים נוספים בפריסה ארצית. על פי תוצאות הפיילוט באשדוד, בהן הושג חיסכון של למעלה מ-40% במערכות הקירור (חיסכון בקוט"ש/בהוצאות החשמל), צפויה הרשת להחזיר את ההשקעה בפרויקט ההתייעלות (12 מיליון ₪) בכ- 4 שנים – הכל לפי GVK.

מקררי הענק ומערכות הקירור המורכבות ברשתות הקמעונאיות, מהווים גורם אקוטי בזמינותם של מוצרים טריים
מקררי הענק ומערכות הקירור המורכבות ברשתות הקמעונאיות, מהווים גורם אקוטי בזמינותם של מוצרים טריים

סלביק גרויסמן, מנכ"ל GVK, אומר : "מקררי הענק ומערכות הקירור המורכבות ברשתות הקמעונאיות, מהווים גורם אקוטי בזמינותם של מוצרים טריים, איכותיים ואטרקטיביים על המדף,  ומיזוג האוויר בחלל החנות משפיע גם כן על חוויית הקנייה של צרכן הקצה. תקנות משרד הבריאות לגבי הטמפרטורות הדרושות לשמירת מזון טרי: מוצרי חלב, מאפים, בשר ודגים, מחייבים את רשתות המזון בהשקעות ובהוצאות גבוהות הן בשל צריכת החשמל הגבוהה בשוטף, והן בשל העלויות הגבוהות הנגזרות מפגיעה באיכות המוצרים עד כדי השמדת מזון במערכת קירור תקולה או פגומה.  מלבד צריכת החשמל המוגברת והעלייה בהוצאות התפעוליות, המאמץ המאסיבי של מערכות הקירור, ההקפאה ומיזוג האוויר להתמודד  24/7 בטמפרטורות סביבה מאתגרות, מביאה לקושי ממשי לעמוד בתפוקות. בכל סופרמרקט יש פוטנציאל בזבוז עצום. מערכות הקירור ברוב המקומות אינן עובדות באופן יעיל. המשמעות היא מאות אלפי שקלים בשנה כתוצאה מחשמל מבוזבז, כמו גם הוצאת כספים על תחזוקה ותיקון ליקויים. על ידי תהליכי ייעול, שדרוג וניהול אנרגיה נכון ניתן לחסוך לפחות 30% מעלות החשמל".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר