רשת הסושיה תובעת את ניב גלבוע ואת ערוץ 10 על הכפשת שמה ופגיעה במוניטין

הסושיה תובעת סך של 200,000 ₪ בגין שני פרסומים של הכתבה המשמיצה, ומבקשת לחייב את הנתבעים בפרסום כתבת הודאה בטעות והתנצלות על הנזק שגרמו

רשת 'הסושיה' הגישה לבית המשפט השלום תל אביב באמצעות עורך הדין בנימין חורף ממשרד יגאל ארנון ושות', תביעה על סך 200,000 ₪ נגד הכתב ניב גלבוע וערוץ 10, בגין הכפשת שמה ופגיעה במוניטין.

הסושיה תובעת לחייב את הנתבעים לפרסם כתבת התנצלות במסגרת התוכנית לילה כלכלי, בה יבהיר ניב גלבוע לקהל הצופים כי טעה בהכרזות שהכריז בכל הנוגע לקיומה לכאורה של "טונה מקופסת שימורים" במנת המזון של הסושיה, וכי הוא מתנצל על ההכרזות המטעות שהכריז ועל הנזק שהן גרמו לסושיה.

בתאריך 25.07.10 שודרה כתבת ביקורת בתי עסק אשר מוכרים משלוחי סושי בתוכנית "לילה כלכלי" של ערוץ 10, במהלכה הכריז הכתב ניב גלבוע בפני ציבור הצופים, כי הסושי שמוכרת הסושיה מכיל, כביכול, "טונה מקופסת שימורים".

בתחילת הכתבה יזם ניב גלבוע שיחה עם המוקדנית של הסושיה והזמין ממנה את "קומבינציה א'" של הסושיה, אשר אינה מכילה כלל דג טונה. במהלך גלבוע בחן בעיניו את מנת הסושי שקיבל, והכריז כי מדובר בטונה מקופסא. גם לאחר שפירק וניתח את המנה, ומבלי שטעם את המנה, הכריז שוב כי מדובר בטונה מקופסת שימורים, ובהמשך העניק את הציון אפס בקטגוריית הטעם.

מסתבר כי שעות ספורות לפני שידור הכתבה פנה נציג ערוץ 10 אל הסושיה, מסר לה כי עומדת להיות משודרת כתבת ביקורת מזון, וביקש לדעת מה מכיל מוצר של הסושיה הנקרא "ספייסי טונה", והאם הוא מכיל טונה מקופסת שימורים.
הסושיה הבהירה כי המוצר מכיל טונה קצוצה ומתובלת, וכי הסושיה אינה משתמשת בטונה מקופסת שימורים. תגובת הסושיה נשלחה מבלי שידעה כי לצורך כתבת הביקורת הוזמנה "קומבינציה א'", אשר כלל אינה מכילה דג טונה.
פנייה שנעשתה לערוץ 10 בבקשה לפעול לתיקון הטעות לא נענתה.

מנכ"ל הסושיה, אסף גרינברג, הביע מורת רוח רבה מאופן התנהלות ערוץ  10. ולדבריו: "עיסוקנו הינו מכירת אוכל מוקפד וברמה גבוהה לציבור לקוחותינו, ולא התדיינויות בבית המשפט. עם זאת, לאור האופן בו פעלו הנתבעים כלפינו, ולאור ההתעלמות מההזדמנות שנתנו להם לתקן את המעוות, לא נותרה לנו ברירה אלא לפנות לבית המשפט, שכן לא נאפשר להקריב על מזבח הרייטינג את המוניטין של הסושיה שנבנה בשנים רבות של עמל".

בכתב התביעה מודגש כי נתחי הדג בהם משתמשת הסושיה לייצור מוצריה, הינם אך ורק נתחים של דגים שנרכשו טריים או קפואים, ומוגשים נאים, מבושלים, צלויים או מאודים, או כנתחי דג שלמים, או כשהם קצוצים ומתובלים. את הדגים רוכשת הסושיה ממיטב הספקים, אשר מספקים דגים גם למסעדות היוקרה בישראל.

הסושיה היא רשת סושי פאסט פוד שקיימת משנת 2003, עם תשעה סניפים בבעלות וזכיונות משנה, בתל אביב, רמת גן, הרצליה, חיפה, ראשל"צ והוד השרון.
מוצרי הסושיה נמכרים במסעדות שבסניפים, ובמשלוחים במענה להזמנות טלפוניות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר