רשת מקדונלד'ס מתגרה ברשת סטארבקס

רשת מקדונלד'ס הציבה שלט ענק ממש מול משרדי ההנהלה של סטארבקס, המציג צילום מזיל ריר של האספרסו שלה, עם הכותרת "ארבעה דולרים = טמטום"

מלחמת הקפה בין רשת מקדונלד'ס לרשת סטארבקס מתחממת, ומתמקדת בעיקר בהחלפת מהלומות הבאות לידי ביטוי בשילוט חוצות פרובוקטיבי.
רשת מקדונלד'ס הציבה שלט ענק ממש מול משרדי ההנהלה של סטארבקס, המציג צילום מזיל ריר של האספרסו שלה, עם הכותרת "ארבעה דולרים = טמטום" (Four bucks is dumb), כשהיא מכוונת בכך למחירים הנמוכים של הקפה הנמכר במסעדות שלה בהשוואה לסטארבקס.

הזכיין של מקדונלד'ס שהציב את השלט הסביר כי ההחלטה על המיקום האסטרטגי שלו, התבססה על המיקום המרכזי הנהנה מתנועה ערה של עוברים ושבים, בלי לציין כמובן כי בכך הוא פולש למגרש הביתי של סטארבקס שלא נגררה לתגובה ישירה. כפי שלא הגיבה קודם לכן כאשר מקדונלד'ס הוכיחה בעזרת מבחן טעימה עיוור, כי עוברים ושבים מעדיפים את הקפה שלה על פני זה של סטארבקס.

מנהל השיווק של סטארבקס, טרי דבנפורט, אמר כי לאחרונה יש פניות רבות של אנשים השואלים כיצד הרשת מתמודדת עם התחרות העזה שהרשתות דאנקן דונאטס ומקדלונדס מנהלות נגדה. הוא הסביר כי סטארבקס אינה מתכוונת להגיב ולהיגרר לוויכוחים מיותרים.

פרשנות: מלחמת הקפה תקבל כיוון נוסף בשל המשבר הכלכלי הפוקד את ארה"ב העובדה כי ניתן לקבל כיום קפה איכותי ברשתות דאנקן דונאטס ומקדונלד'ס במחיר זול יותר, כבר גרמה לרשת סטארבקס נזקים המתבטאים בירידה במכירות וגם בערך המניה שלה. סטארבקס תצטרך להתמודד עם בעיה זו באמצעות חדשנות שיווקית וטכנולוגית.

מומלץ מאד להיכנס לאתר חדש של רשת דאנקן דונאטס, המנגח את סטארבקס באופן בוטה. www.dunkinbeatstarbucks.com

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר