רשת סטארבקס תמכור קפה נמס לשימוש ביתי

סקר שנערך לאחרונה מראה כי לרשת מקדונלד'ס שאף היא החל למכור קפה איכותי, יש יתרון משמעותי על פני סטארבקס. אנליסטים חוששים כי רשת סטארבקס אינה מצליחה לחזור למסלול ההצלחה

חברת המחקר PEW ערכה סקר שבו נשאלה שאלה אחת: האם תעדיף לגור במקום שיש בו יותר מסעדות מקדונלד'ס, או יותר בתי קפה של סטארבקס? מתברר כי 43% מעדיפים מקדונלד'ס, ו 35% סטארבקס.
כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

תוצאה זו מסמלת את מה שנראה עד לפני מספר שבועות כירידה זמנית במכירות של רשת סטארבקס, והופך עתה על פי אנליסטים לבעיה של ממש. רק לפני מספר ימים הרימו אותם אנליסטים גבה כאשר התפרסם בכלי תקשורת שונים כי 'סטארבקס מתעתדת למכור קפה נמס' – המוצר החדש הקרוי VIA יימכר בחנויות הרשת באריזות המכילות שלוש שקיות קפה במחיר של 3 דולר לאריזה, כאשר הלקוחות יוכלו לביתם לרוקן שקית קפה לספל, ולמזוג מים רותחים. 
דובר הרשת הגן על צעד זה ואמר כי סטארבקס מתעתדת לקחת נתח שוק מתחום הקפה הנמס בארה"ב המגלגל 17 מיליארד דולר בשנה.

האנליסטים עוקבים מזה שנתיים אחר התחרות הקשה בין סטארבקס לרשת דנקין דונאטס שפיתחה קונספט שיווקי ייחודי שעיקרו קפה איכותי TO GO שניתן לקבל אותו במהירות, והפכה בכך לרשת הקפה המוערכת ביותר בארה"ב לשנת 2007, ורשת מקדונלד'ס המטמיעה עתה במסעדות שלה קפה איכותי. האסטרטגיה של הווארד שולץ, מנכ"ל סטארבקס שנכנס לתפקידו לפני מספר חודשים, מתבססת בעיקר על הוספת מוצרים חדשים.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS: על פניו נראה כי צעדיה של סטארבקס לחזור למסלול צמיחה הם ספוראדיים ואינם מצליחים לייצר את התוצאה. מאידך, למנכ"ל החדש וותיק של הרשת (שולץ כבר שימש בעבר כמנכ"ל הרשת) יש קבלות משמעותיות כמצליחן. הבעיה היא שהרשת עדיין לא הצליחה להתמודד עם החולשות שלה – המחירים הגבוהים וזמן המתנה ממושך, בעוד שהמתחרות שלה ידעו להפוך אותן ליתרונות.

מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר