שבועות, גבינה ומה שביניהם

עברנו את חג המנגל הלאומי, ויש לנו אתנחתא קטנה עד חג השבועות. לכאורה חגים שוברים את שגרת ימינו, אך הם למעשה חלק משגרת חיינו ועלינו ללמוד להתמודד עם האכילה גם בחגים.
לקראת חג השבועות הקרב, לפניכם מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את החג הזה בשלום:

לא להגיע רעבים לארוחת החג –  כך נוכל לוותר על חלק מ"פצצות" הקלוריות שהמארחת מציעה.
פטפוט במקום נשנוש – במקום להתביית על הצלחת, השתדלו לשוחח עם בני המשפחה או החברים.
אל תרגישו צורך לאכול רק כדי לגרום נחת למארחת – אפשר לסרב בנימוס, או לומר "אולי אחר כך".
בדקו מה מוגש, ובחרו מה יכנס לצלחתכם ועל מה ניתן לוותר – גם אם בחרתם לאכול עוגה, איכלו בכמות סבירה ולא יגרם שום נזק.
השתדלו לפתוח בצלחת ירקות, שתו מים או משקה דיאטטי – כך יישאר פחות מקום לאוכל עתיר הקלוריות.
הכינו מאכלים בריאים ודלי קלוריות – כך תוכלו לאכול מהם ולהרגיש חלק מהחגיגה. ניתן להכין סלט ירקות עשיר, עוגות גבינה דלות קלוריות, ולהשתמש בפשטידות בגבינות רזות (במקום צהובה ניתן להשתמש בבולגרית 3-5%). כדאי לבחור מתכונים לעוגות ופשטידות ללא הבצק (שמכיל מרגרינה).
נצלו את הזמן הפנוי לפעילות גופנית.
גם אם הפרזתם באכילה בערב הראשון של החג – זה לא אומר שעליכם להמשיך את "המסורת" ולעשות "גשר" – שישי-שבת של אכילה ללא חשבון. חזרו לאכילה שפויה מיד מהארוחה הבאה, וכבר תרגישו טוב יותר.

עדינה בכר היא דיאטנית "בית דרך חיים" מקבוצת כללית, מרכז הפעילויות ההוליסטי לחיים בריאים שבצפון נמל תל אביב.
המרכז מציע תחת קורת גג אחת מגוון פעילויות לנשים לשיפור איכות החיים והבריאות – ייעוץ רפואי ודיאטתי, טיפולים אלטרנטיביים, הרצאות, סדנאות העשרה והעצמה, חוגי ספורט ותנועה, וגם מסעדת שף עם מטבח מודרני בריא – "bariba".






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה