שבועות 2021 – לבנים וורודים לחג הקיצי

חג שבועות הינו הסמן הימני של הקיץ הישראלי החם, שלעתים קרובות אין לו סבלנות ומגיע קודם. זה הזמן להנאה מיינות לבנים ורוזה שילוו אותנו בחודשים הבאים ומתאימים לשתייה אצלנו רוב השנה אם לא כולה. לחיים וחג שמח

לבנים

עד 50 ₪

בנא משקאות – ריברטינלו מוסקטו

 

דבר היבואן: יין קליל ומרענן לבן, מיוצר באיטליה מענבי מוסקט מצפון איטליה. ארומת מוסקט אופיינית, עם רמז של ורדים והדריות, מאוזן ונעים לשתייה. אחוז אלכוהול נמוך – 5%, מוגז מעט ובעל רמת מתיקות גבוהה. המחיר 49.9 ₪. כשר בהשגחת OU ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

יקב כרמל – אזורית גוורצטרמינר גליל 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: הסדרה האזורית הינה סדרה של יינות איכותיים המייצגים את מיטב אזורי הכרמים של ישראל. גוורצטרמינר גליל 2020 הינו יין לבן חצי יבש שהופק מענבי גוורצטרמינר. לאחר השריה קצרה, הענבים נסחטו בעדינות על הקליפות, והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומטי של הענבים. היין המשיך והתבגר במכלי נירוסטה כ- 3 חודשים. היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בארומות של ליצ'י, ורדים וחבושים אפויים. גוף בינוני עד מלא, וחומציות מאוזנת. המחיר 49 ₪. כשר.

50 עד 100 ₪

יקב סגל  – שרדונה Unoaked כרם בן זמרה 2019

דבר היקב: הענבים ליין שרדונה UNOAKED מסדרת רכסים (Single Vineyard) מבית יקב סגל מגיעים מכרם בן זמרה שבגליל העליון. הענבים נבצרו ידנית, הותססו ונשמרו במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה של 12 מעלות וללא כל מגע עץ. התהליך מאפשר מיצוי טעמים מודגשים של פרי ושמירה על רעננות היין. צבעו קש זהבהב. באף מתפרצים פירות קיציים מרעננים כגון משמש טרי, אפרסקים, נקטרינות ואף אגסים, העטופים בארומה פרחונית ומינרליות מעודנת. בפה היין יבש, בעל גוף קל. טעמי שזיף ירוק, אגסים ותפוחים אדומים נתמכים בחמיצות מרעננת וסיומת פירותית ומתמשכת. המחיר 79 ₪. כשר.

יקב נטופה – דומיין נטופה לבן  2020

צילום אסף קרלה

דבר היקב: עשוי מענבי שאנין בלאן. יין פירותי, רענן, מעודן, ארומטי ובעל סיומת ארוכה ונעימה. אלכוהול 13.5%.  המחיר 60 ₪. כשרות בד"ץ העדה החרדית.

יקב ברקן – שרדונה SPECIAL RESERVE בציר 2019

דבר היקב: 100% ענבי שרדונה מהרי ירושלים והרי הגליל העליון. צבע היין זהוב קש בהיר. באף פרי לבן בשל כגון אגסים, אפרסקים ונקטרינה, אליהם מתלווים ארומות פריחת הדרים מעודנת, עץ אלון נעים ומינרליות חדה. בפה היין בעל מבנה עגול ובינוני, עם חומצה טובה ומרעננת אשר מחברת את טעמי הפרי הלבן עם נגיעות הדרים, ליים וגרידת לימון. אלכוהול 13%. המחיר 69 ₪. כשר.

יקב תבור – אדמה רוסאן 2020

דבר היקב: נעשה מ-100% ענבי רוסאן (Roussanne) אשר גדלו על קרקע בזלתית בכרמי היקב ברום של כ-900 מטרים בצפון רמת הגולן. הענבים נבצרו בבשלות אופטימלית, בשעות הבוקר המוקדמות. לאחר סחיטה עדינה עבר התירוש תסיסה איטית ומבוקרת במכלי נירוסטה ללא תסיסה מאלו-לקטית או מגע עם עץ, על מנת לתת ביטוי למאפיינים הייחודיים של זן הענבים ואזור הגידול.  משלב שלל טעמים וארומות של תפוח, אפרסק והדרים האופייניים לזן. ליין צבע לימוני בהיר, מינרליות נעימה, וחמיצות פריכה המובילה לסיומת נעימה ומתמשכת. אלכוהול 13.5%. המחיר 59 ₪. כשר.

יקב נטופה – לאטור נטופה לבן 2019

צילום אסף קרלה

דבר היקב: עשוי 100% ענבי שנין בלאן. עבר 10 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי בשיטת sur lie. התוצאה: יין בעל גוף עשיר ואלגנטי, וטאנינים נעימים. אלכוהול 12.5%. המחיר 90 ₪. כשרות בד"ץ העדה החרדית.

יקב נטע – נטע לבן 2020

צילום אורי גרון

דבר היקב: בלנד של שרדונה – 65%, וסוביניון בלאן – 35%. יין קליל ואלגנטי, פריך ורענן. האצילות האופיינית של השרדונה משתלבת היטב עם הרעננות של הפרחונית של הסוביניון בלאן, ליצירת יין מעודן, דק אך מלא נוכחות.  היין עבר תסיסה קצרה במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, על מנת לשמר את ארומת הפרי. אלכוהול 12%. המחיר 79 ₪. כשר.

יקב ברבדו – שרדונה 2020

צילום אורי גרון

דבר היקב: עשוי 100% ענבי שרדונה מכרם לבן  סמוך לכרמי יוסף – שנת נטיעה 2002. כרם בוגר בעל איכות יוצאת דופן.  ביקב מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה, ו תסס כחודש תסיסה איטית וקרה במכל נירוסטה. לאחר מכן שני שליש מהיין תסס בחביות אלון על משקעי השמרים במשך 3 חודשים. ובסיום אוחד עם היין שבמכל. התוצאה יין עמוק ומלא רבדים, בעל משרעת טעמים מגוונת – רעננות מהיין שבמכל, חמאתיות מהיין שיושן בחביות, ומינרליות סלעית גירית מהכרם. אלכוהול 12.5%. המחיר 89 ₪. כשר.

יקב טפרברג – סוביניון בלאן-רוסאן-ויונייה אינספייר 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי מ- 50% ענבי סוביניון בלאן מההר הגבוה שבהרי אפרים, 35% ענבי רוסאן ו- 15% ענבי ויונייה שנבצרו מחלקות מובחרות בעמק איילון. כל זן ענבים טופל ביקב באופן המתאים לו בשלבי סחיטה ותסיסה. לאחר מספר טעימות של היינות השונים הרכיב פנל הטועמים של היקב את הבלנד הסופי. היין לא עבר תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. התוצאה: בלנד שמציע מורכבות ארומטית עם עשבוניות ופרחוניות. יין יבש פריך ורענן, עם נוכחות מלאה ורכה, חמיצות טובה וסיומת עדינה. 12.7% אלכוהול. המחיר 60 ₪. כשר.

יקב רקנאטי – שרדונה גליל עליון 2020  

צילום בועז לביא

דבר היקב: שילוב של טרואר יוצא דופן וגידול מוקפד, הביאו ליצירת יין זה החושף את פירותיות השרדונה, ויחד עם זאת את האלגנטיות, המינרליות והאצילות של זן זה. ענבי השרדונה שהגיעו ליקב עברו סחיטה עדינה והצללה, שאחריה הותסס התירוש בטמפרטורה נמוכה תוך דגש על שימור ארומות הפרי ורעננותו. בתום תקופת התיישנות של 6 חודשים נוצר הבלנד הסופי. ליין ארומות פרי הדר ופירות גלעין, מלווים בארומה עדינה של חביות עץ אלון בהן תסס והתיישן היין. המחיר 59 ₪. כשר.

יקב רקנאטי – סוביניון בלאן גליל עליון 2020

צילום עמרי מירון

דבר היקב: שילוב הטרואר וגידול מוקפד, הביאו ליצירת יין ייחודי זה החושף את עשבוניותו והדריותו של זן הסוביניון בלאן. . הענבים עברו ביקב סחיטה עדינה והצללה, ואז הותסס התירוש בטמפרטורה נמוכה, תוך דגש על שימור ארומות הפרי ורעננותו. הודות ליישון מבוקר על משקעיו במכלי נירוסטה, מביא עימו היין רבדים נוספים של עידון ומורכבות, המשתלבים בהרמוניה עם פריכות היין ורעננותו. ליין ארומות אשכולית לבנה, עשבוניות רעננה ופרחי בר.. המחיר 59 ₪. כשר.

מעל 100 ₪

יקב פלדשטיין – דבוקי 2020 

             

דבר היינן אבי פלדשטיין: דבוקי הוא זן מקומי קדום אשר שימש לייצור יין כבר כ-2000 שנה. גדל בעבר ברחבי ארץ ישראל, וכיום גדל בהרי יהודה, איו"ש ובמורדות הכרמל המזרחיים. חמישה סוגי גפן מקומיים עתיקים חולקים את אותו גנוטיפ הקרוי לרוב דבוקי, והם גרסאות או קלונים שלו. לעשיית יין זה משמשים שניים מהם, הגדלים בהרי יהודה ובמיוחד בגוש עציון. הגפנים גדלות בהדליה של גביע ושל סוכה חברונית. ביקב רוסקו הענבים ועברו להשריית זגים ארוכה של לפחות יום אחד. לאחר מכן הופרד המיץ מהזגים, ועבר לליל שיקוע מטהר. רק המיץ הצלול ביותר עבר לתסיסה במספר מכלים, ובאמצעות מספר סוגי שמרים. לאחר תום התסיסה נשמר הדבוקי עד לפני הביקבוק על משקעי השמרים העדינים, שהמשיכו להעשיר אותו, ובאותה עת גם לשמור על רעננותו ולהגן על ניחוחותיו העדינים. מרכיבי היין נשמרו בנפרד עד לפני הביקבוק, להתפתחות ושמירת רעננות. לבלנד הסופי חברו כולם יחד. דבוקי זה מבציר 2020 נשמר כולו במכלים, להבלטת הצד הרענן והפירותי המתגלה בו החל משלב הריסוק והשריית הזגים, עם נימות טרופיות, בננה ירוקה, ומלון ירוק, שכמו הגפן אף הוא פרי בעל היסטוריה מקומית עתיקה. המחיר 110 ₪. כשר.

יקב שרייה – סנסר לה מנז'לרי 2020 –  Sancerre La Mangellerie

דבר היבואן חברת שקד: משפחת שרייה קשורה לגידול ענבים באזור סנסר שבעמק הלואר בצרפת מאז 1848. ליקב מספר כרמים באפלסיון סנסר המייצגים את מגוון הקרקעות השונות של האזור ומאפשרים קבלת יינות מורכבים ומאוזנים. יין זה הינו סאנסר קלאסי העשוי מענבי סוביניון בלאן מעמק הלואר. ארומטי מאוד עם מורכבות ואיזון. מציג אופי רענן וצעיר עם ניחוחות של פרי הדר ופריחה, לצד רמזים עדינים למינרליות ולתבלינים אקזוטיים ברקע. המחיר 129 ₪. כשר.

יקב נטופה – תל קאסר לבן 2018

צילום אסף קרלה

דבר היקב: עשוי 100% ענבי רוסאן. עבר 10 חודשי השתבחות בחביות עץ אלון צרפתי. יין עמוק, בעל ארומות מודגשות של אגסים ומשמש מיובש, מלווה בתבלון עדין שמקורו בחבית העץ. אלכוהול 13.9%. המחיר 130 ₪. כשרות בד"ץ העדה החרדית.

רוזה

עד 50 ₪

חברת שקד – דרך ארץ רוזה 2020

צילום איל קרן

דבר המשווק חברת שקד: יינות הסדרה מיוצרים תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ומבוססים על ענבים ממגוון אזורי גידול בישראל. יינות דרך ארץ מאופיינים בטעמי פרי צעיר ורענן, הם מאוזנים ומוכנים לשתייה, ומעניקים הנאה במחיר קטן. יין זה הינו רוזה ארומטי בעל גוון ורוד אפרסק עדין, וניחוחות פריחת ורדים ותות שדה עדינים. ליין אופי רענן וצעיר עם מתיקות טבעית עדינה ומאוזנת. רוזה קיצי במחיר צנוע: 29 ₪ . כשר.

 50 עד 100 ₪

יקב יתיר DAROM – דרום רוזה 2020

דבר היקב: יין יבש ואלגנטי, המופק מענבים שגדלו בכרמים נבחרים בדרום הארץ, ומשלבים בטעמיהם בין הפשטות למורכבות המדברית – 50% גרנאש, 25% זינפנדל, ו- 25% טמפרניו מכרמים בדרום הרי יהודה ורמת ערד. היין תסס במכלי נירוסטה במשך 5 חודשים. יין מרענן וקיצי. צבעו ורדרד, ניחוח פירותי ופריחת הדרים. טעמים פירותיים, רעננים, מאוזנים ומעט חמצמצים. אלכוהול: 12%. המחיר 80 ₪. כשר.

יקב נטופה – לאטור נטופה רוזה 2020

צילום אסף קרלה

דבר היקב: 100% ענבי טמפרניו, עשוי ללא חבית. יין עדין בעל ארומות של קליפות הדרים, תות שדה, ומעטפת עשבונית פריכה. 12%  אלכוהול. המחיר 90 ₪. כשרות בד"ץ העדה החרדית.

יקב טפרברג – אסנס רוזה 2020

צילום איל קרן

דבר היקב: עשוי מ- 55% ענבי  גרנאש, 40% ברברה, 5% מורבדר, מחלקות מובחרות בעמק אילון, אשר עברו מספר דילולי אשכולות על מנת למקסם את  האיכויות של כל זן. הענבים נבצרו במועדים שונים, עם הגעת כל זן להבשלה האופטימלית ליין הרוזה. התסיסה האלכוהולית של המיץ הנקי נמשכה 26 ימים ב- 13 מעלות, כדי לייצר יין עדין ולשמר את ארומות הענבים. היין לא עבר תסיסה מלולאקטית כדי לשמור על רעננותו ופריכותו. לאחר ייצובו של היין בנה פאנל הטועמים של היקב את היחס הסופי של הזנים המרכיבים את היין . היין מתאפיין בצבע בהיר מאוד, האף בעל נגיעות של חוף ים ופרי אגס. בפה היין בעל חמיצות מאוזנת, גוף תומך, פריך ורענן, ובעל רכות נעימה. 11.7% אלכוהול. המחיר 75 ₪. כשר.

אדום

עד 50 ₪

יקב כרמל – אזורית קברנה סוביניון הרי יהודה 2019

צילום איל קרן

דבר היקב: הסדרה האזורית הינה סדרה של יינות איכותיים המייצגים את מיטב אזורי הכרמים של ישראל. קברנה סוביניון הרי יהודה 2019 הינו יין אדום יבש, שהופק מ-100% ענבי קברנה סוביניון מאזור הרי יהודה. לאחר תסיסה והשריה על הקליפות, התבגר היין בחביות עץ אלון צרפתי במשך 10 חודשים. מתאפיין בגוון ארגמני עמוק ובשומת של אוכמניות, קסיס ואקליפטוס, גוף מלא וסיומת ארוכה ומאוזנת. המחיר 49 ₪. כשר.

אביזרים

לכבוד שבועות: סדרה חדשה של מעמדי יין מעוצבים ואפילו כאלו שמעלים חיוך

רשת המתנות ג'נטלמן מציגה לכבוד חג שבועות סדרה חדשה של מעמדי יין דקורטיביים שיהוו תוספת לשולחן החג. בין פרטי הסדרה: מעמד יין בעיצוב מטוס רטרו ממתכת מושחרת, מעמד עץ בקונטור גביע יין עם מקום לבקבוק בודד ולשני גביעים, מעמד עץ בצורת תלת אופן ומקום לבקבוק ולגביע יין, וגם כמה דגמים שמעלים חיוך: מעמד מתכת מושחר של איש מנגן בגיטרה, או מעמד של נגן פסנתר וזמר כאשר בקבוק היין מונח בתוך כנף הפסנתר. לחובבי וויסקי: סט כוסות ואבני קירור דקורטיבי המגיע עם דקנטר בקופסת עץ, או בסט פלאסק הכולל 4 כוסות צ'ייסר וסט עץ לשחמט. מחירים 139-349 ₪. להשיג באתר וברשת ג'נטלמן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר